Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk. 98 og XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig enkelt det. Hvis du har win 98 SE så putter du bare inn Win XP cd-en i 98 maskina, og når menyen kommer opp så velger du andre alternativer eller noe. der er det et alternativ som heter noe sånt som installer et hjemmenettverk eller noe. Så følger man instruksene, og vips så har man et nettverk. Det funka veldig fint for meg, hver gang! :yes:

Lenke til kommentar

hvis du har trådløst nettverk trenger du jo ikke kabel veit du. er jo hele vitsen det. hvis du har trådløst nettverk, kobler du opp router. setter i et nettverkskort i hver av pc`en og installerer kortene, så er det opp å går det.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at å koble xp mot 98 med (krysset) kabel ikke fungerer/er vanskelig å få til.

Selv kjører jeg bla. en maskin med win98 i nettverk via kabel til kombinert ruter/switch, noe som fungerer utmerket.

Trådløst på win98 har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Min erfaring er at å koble xp mot 98 med (krysset) kabel ikke fungerer/er vanskelig å få til.

Selv kjører jeg bla. en maskin med win98 i nettverk via kabel til kombinert ruter/switch, noe som fungerer utmerket.

Trådløst på win98 har jeg ikke prøvd.

trådløst på win98 er null problem, win98 støtter ikke trådløse nett men med tredjepartsprogramvare som følger med nettverkskortet fungerer det som en drøm.

Lenke til kommentar

Jeg har nettverk med xp-maskin som deler sin bredbåndstilgang med en w98se-maskin over en krysset nettverkskabel. Funker problemfritt. kabelen er 10m, ca 100kr på Biltema.

Trådløst mellom to sånne maskiner må vel også gå helt fint?

Lenke til kommentar
hvis du har trådløst nettverk trenger du jo ikke kabel veit du. er jo hele vitsen det. hvis du har trådløst nettverk, kobler du opp router. setter i et nettverkskort i hver av pc`en og installerer kortene, så er det opp å går det.

Takk, men har skjønt det.. selvom jeg tror u tvilte.. :p

Har nettverkskort.. / dlink og aksesspunk / dlink... trenger jeg mer..!?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har nettopp satt opp et nettverk hjemme med en 3com trådløs router og kabelbredbånd. På nettverket har jeg en gammel bærbar med 98, og en ny med xp. Begge pcene er koblet opp trådløst mot basestasjonen, og begge fungerer prikkfritt både mot hverandre, og ut på nettet. Det eneste tipset jeg kan gi er at du ikke bør ha brannmur installert på noen av maskinene, jeg måtte skru av den som er innebygget i xp før pcene fant hverandre. lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...