Gå til innhold

Hvordan kopiere fra C: > D: uten Windows?

Anbefalte innlegg

Min bærbare maskin nekter å starte opp, og jeg skal etterhvert formatere og legge inn clean XP igjen. Men først vil jeg ha kopiert over noe greier fra C: (12GB) til D: (28GB)... Men hvordan kan dette gjøres?

Før i tiden kunne en jo sette inn bootdisk for Win98 og Xcopy det meste, men det funker altså ikke lengre. Finnes det slike bootupdisker for ntfs systemet?

Trenger gode tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har NTFS på disken så må du sørge for å ha en bootdisk som støtter det. Du kan sjekke bootdisk.com for å se hva de kan ha.

Edit: Komplett har en kjekk liten konverteringsdings slik at du kan sette en 2.5" disk i en stasjonær PC. Riktignok ikke på lager, menmen...

Edit2: Stryk den, PS Data har den på lager for under hundrelappen :)

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar

Det du trenger er å lage en bootdisk og deretter bruke NTFSDos professional edition, se http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfsdospro.shtml

Denne gjør at en ntfs-disk blir mappet opp som en stasjonsbokstav. Deretter bruker du xcopy /e etc., som normalt og kopierer alt du trenger. Dersom D:'en også er NTFS, så trenger du å kjøpe den profesjonelle utgaven som inkluderer skrivemuligheter. :w00t:

Inge Morten

Lenke til kommentar
Det du trenger er å lage en bootdisk og deretter bruke NTFSDos professional edition, se http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfsdospro.shtml

Denne gjør at en ntfs-disk blir mappet opp som en stasjonsbokstav. Deretter bruker du xcopy /e etc., som normalt og kopierer alt du trenger. Dersom D:'en også er NTFS, så trenger du å kjøpe den profesjonelle utgaven som inkluderer skrivemuligheter. :w00t:

Inge Morten

Den der var jeg ikke klar over at Sysinternals hadde, den så helt genial ut. Sysinternals har mange smarte verktøy gitt

Lenke til kommentar

Der ja, mye fine tips her. Gidder ikke styre med betaling av dette. Ser for meg å kjøpe meg et USB kabinett for 2.5" disker, enklest det:)

Du verden så mye lettere det var med gode gamle oppstartsdisketter for Win98. Uff...

Lenke til kommentar
Kunne du ikke bare gått inn i DOS da ?

kan jo kopiere der vettu;)

(muligens  kanskje installere dos først..)

DOS funker jo jævlig dårlig sammen med NTFS. Faktisk ikke i det hele tatt.

herlig, flammepost :cool:

ikke si ting du ikke vet ...

Lenke til kommentar
Kunne du ikke bare gått inn i DOS da ?

kan jo kopiere der vettu;)

(muligens  kanskje installere dos først..)

DOS funker jo jævlig dårlig sammen med NTFS. Faktisk ikke i det hele tatt.

herlig, flammepost :cool:

ikke si ting du ikke vet ...

men...går det ikke an å gjøre om hele partisjonen til FAT32 i DOS da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...