Kuffe Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Har en trådløs gateway og leste litt om trådløs nettverk og sikkerhet her på forumet for en tid siden. Har aldri vært borti det og siden jeg har mistet programvaren som fulgte med til den, sliter jeg litt med krypterings muligheter. Jeg har internett gjennom ngt og den trådløse greia er koblet etter en router(netopia 2251) Så det jeg lurte på var om noen hadde noen erfariger med 3com's trådløs gateway, og kunne veilede meg litt? Liker ikke tanken på at naboen kanskje utnytter båndbredden Prøvde å bruke søke funksjonen, men den ligger nede for meg akkurat nå. m.v.h Knut Fredrik Lenke til kommentar
gonefishing Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei har selv. 3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, WPA. Hvis du går inn på wireless settings og slår av "enable SSID" og kjøre 64 bits Wep kryptering ( ikke alle nettverkskort støtter 128 bits), og i tillegg legger inn Mac adressene på de nettverkskortene du vil skal ha adgang til gatewayen skulle du være rimelig sikker på at naboen ikke kommer seg inn på nettverket ditt. Baj. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Hei har selv. 3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, WPA. Hvis du går inn på wireless settings og slår av "enable SSID" og kjøre 64 bits Wep kryptering ( ikke alle nettverkskort støtter 128 bits), og i tillegg legger inn Mac adressene på de nettverkskortene du vil skal ha adgang til gatewayen skulle du være rimelig sikker på at naboen ikke kommer seg inn på nettverket ditt. Baj. Jeg er kanskje litt på jordet , men hvor finner jeg wireless settings ? Jeg bruker ikke et trådløst nettverks kort for øyeblikket , men er kablet til gatewayen. edit: liten Leif Endret 16. juli 2004 av Kuffe Lenke til kommentar
gonefishing Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Har du logget deg inn på den? der står det i menyen. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Har du logget deg inn på den? der står det i menyen. det er det som er problemet jeg vet ikke hvordan jeg logger meg inn på den Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Har du logget deg inn på den? der står det i menyen. det er det som er problemet jeg vet ikke hvordan jeg logger meg inn på den Skriv inn adressen i Internet Explorer eks http://192.168.1.1 Lenke til kommentar
gonefishing Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Her kan du laste ned en ny manual. [url="http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=2&sort=effdt&sku=3CRWE554G72&order=desc"]3Com[/url] Baj Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Her kan du laste ned en ny manual.3Com Baj Får fikset det nå Takk for hjelpen M.v.h Knut Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå