Gå til innhold

Hvilken fotoskriver skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei igjen

Prøver litt annen topic

Jeg har i dag en "gammel" skriver HP 950c, den er selvfølgelig ikke noe særlig i forhold til dagens skrivere angående fotokvalitet, prøvde å printe ut fotografi for første gang 2 dager siden med både vanlig og fotopapir, men det ble faktisk like godt med vanlig papir :no: så derfor vil jeg har anbefalinger fra dere :) . Nå har jeg sett tester på Canon i965 og Epson R800 som jo har fått meget gode tester.

Jeg lurer litt på om noen av dere, spesielt dere som jobber i yrket kan si meg litt om hva jeg bør velge, og om det er stor forskjell på min skriver kontra de nye i fotokvalitet.

Jeg har forøvrig bestemt meg å kjøpe Sony Cybershot DSC-W1

Ville satt stor pris på innspill her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en epson 1290 en canon s900 og har nå en epson 2100. Det er litt avhengig av hva du syns er viktig, Canon printeren brukte mindre blekk og var mye raskere på utskrift. Epson1290 er den tregeste, var generøs med blekk og ga veldig bra utskrift på glossy papir, men glossy papir er dyrt. Epson 2100 er en dyr printer, men gir meget gode utskrifter på matt papir.Den er også helt klart best med sort/hvitt jobber.Den er også den eneste som bruker pigment blekk som er garantert i 75år. Jeg sitter igjen med 2100, ikke fordi den nødvendigvis er beste men jeg liker å printe på matt papir. For en nybegynner er 1290 kanskje det beste alternativet(syns jeg). Den skriver kantløst ut til A3+.Gode utskrifter på glossy papir har høy "show off" faktor og er ikke aller værst dyr 3500-4000kr.Det som er dritt med den er at den bruker 2 blekkbeholdere sort og farge, så om en farge går tom må alle skiftes.Blekker er ikke så ille dyrt og varer en god stund.

Du bør sende en mail til både canon og epson på de printerene som er aktuelle så får du noen test utskrifter fra printerene så kan du sammenligne litt.

Uansett hvem av de du velger får du en god printer,kjenner ikke til din printer men er den like god på vanlig papir som på foto papir skal det nok ikke mye til for å få en bedre skriver. Av de du har sett på hadde jeg nok avansert litt til A3 printerene, de er ikke så mye dyrere, men har flere muligheter.

Endret av fei
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...