Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sette en iMac til å bruke internett?

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan stiller man inn en iMac til å bruke internett? Jeg har prøvd å bare koble den til ruteren, men det har ikke funket. Passordet og sånt er i ruteren så den delen er vel grei, men hvordan er resten?

Og er det noen update greier for Mac ala Windows Update, og er det noen gratis anti virus program for Mac?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Hvordan stiller man inn en iMac til å bruke internett? Jeg har prøvd å bare koble den til ruteren, men det har ikke funket.

Du må vel sette den opp til og motta IP automatisk, der er ikke mer hokuspokus enn det.

Lenke til kommentar

Oppdatering for OS X, ligger under Eple -> Programvareoppdatering, som tyldum sier. Riktignok kan det nevnes at da jeg fikk min PB, fikk jeg den ikke opp på Online ADSL med det første. Hadde jeg maskinen instillt på DHCP, fikk jeg ip, og jeg kom meg på nett - men gjett om det gikk tregt gitt!

Så jeg måtte faktisk sette opp ip-adresse og slikt manuelt, først da gikk det raskt/problemfritt. Det kan også nevnes at det ikke var noe galt med nettverkskabelen (bare sånn at ingen glupiser spør om det :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...