Clone baby Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei, holder på og fixe pc'en for bestefaren min. Har installert Win XP noen ganger men hver gang jeg kobler meg til nette så etter en liten stund kommer det en slik shutdown in 60sec greie. Jeg holder nå på med og laste ned SP1 for og se om det funker, men det laster jeg ned her hjemme hvor jeg har bredband, (Han har kun 64k linje så det vil ta evigheter) og så skal jeg brenne det ut på cd for og legge win xp på nytt. hva annet bær jeg laste ned som jeg kan legge inn på cd for og så legge inn på bestefaren min sin pc, sån att jeg slipper og få virus med en gang jeg logger meg på linjen? Hvilken sikkerhets oppdateringer bør jeg ha? Kan ikke laste det ned på bestefaren min sin pc for det blir aldri ferdig, så jeg må laste det ned hos meg for og brenne det ut på cd.. Trenger all den hjelp jeg kan får, må få det til denne gang, lei av virusdrit! Når dere gir meg forslag til nedlastninger, kan dere legge med linken slik att jeg slipper og lete meg ihjel? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Helt sikkert MS Blast som er på besøk Ta en titt på posten min i denne linken De to nederste må du legge inn de lukker hullene til ms blast sånn at det ikke kommer inn. Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 det jeg ville installert jeg iallefall var, en blaster fiks. som gjør at Blastern ikke kommer inn på pc`en. selv har jeg aldri hatt dette problemet med at jeg får virus når jeg setter maskina på nett etter reinstallasjon. skal vi se. har ikke noe link til den fixblaster fila jeg har som hindrer blaster i å komme inn, men skal prøve å finne den. husker jeg hadde dette problemet en gang, men da var jeg ikke kobla opp mot internet, da kom den av alle ting når jeg installerte Nero. etter at jeg tok en liten reinstallasjon igjen og installerte Blaster fiksen etter installasjon av oppdateringer fra win update, antivirus og service pack, så fikk jeg aldri blastern igjen. skal se om jeg finner en link. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Og jeg linket til mannen til nordpolen? Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 her er en link til patchen som funker både til Windows 2000 og XP: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en for å velge annet språk så trykker du på der det står english og velger norsk istede hvis du har Norsk versjon av Windows. denne vil hjelpe deg slik at maskina til bestefaren din ikke blir infisert av Blaster i fremtiden. samtidig må du huske på å legge inn virusprogram så klart. men dette vet du vel kanskje? Lykke til. Lenke til kommentar
Clone baby Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 her er en link til patchen som funker både til Windows 2000 og XP:http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en for å velge annet språk så trykker du på der det står english og velger norsk istede hvis du har Norsk versjon av Windows. denne vil hjelpe deg slik at maskina til bestefaren din ikke blir infisert av Blaster i fremtiden. samtidig må du huske på å legge inn virusprogram så klart. men dette vet du vel kanskje? Lykke til. joa, noen gode gratis virusprogrammer der ute da? noen forslag? Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 AVG har jeg hørt er ganske bra. Free version er visst gratis og registrere. ellers vet jeg ikke om noe særlig med gratis antivirusprogram. kommer på mange som koster litt, og som gjør nytten. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 For å gjøre det enkelt: NOD32= Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 joa, det er sant. men det programmet koster penger. å det ville han vel helst ikke ha. det er vel ganske kjent for de fleste at virusprogram som koster noen kroner er bedre enn gratis programmene. noen gratis alternativer er seff gode. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) For å hindre at MSBlaster sniker seg inn når du kommer på nett for første gang, så aktivere du bare brannmuren i XP. Endret 16. juli 2004 av TCi Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) finnes bannmuren i XP Home forresten? i tilfelle han kjører den. har kjørt minimalt med XP home selv, så jeg husker det ikke helt. Endret 16. juli 2004 av wil Lenke til kommentar
johanf Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Som det blir sagt, brannmur! Det første jeg gjør ved ny installasjon er å installere Zone Alarm, før jeg kobler til noe som helst. _ johanf Endret 16. juli 2004 av johanf Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 finnes bannmuren i XP Home forresten? i tilfelle han kjører den. har kjørt minimalt med XP home selv, så jeg husker det ikke helt. Hmm.. mener den er det. Men ikke sikker nei Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 finnes bannmuren i XP Home forresten? i tilfelle han kjører den. har kjørt minimalt med XP home selv, så jeg husker det ikke helt. Brannmuren i XP er noe dritt. Rart de kan kalle den en brannmur. Gratis-brannmur som ZoneAlarm er mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå