Johnx Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Selv ville jeg ha kjøpt et MSI Platinium på Komplett.no istedet for Gigabyte K8NS nForce3 250 Lenke til kommentar
Cthulhu_ Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 men vi har kun 15 k å rutte med her... Kun? For det, kan han jo få for eksempel:... Hvor? Netshop? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Å inne H...... ingen ingen skal få råd til å kjøpe DELL eller andre ferdig bygde pcr her på hardware.no huff!! Neivel?! Dersom du ikke har så god peiling på pc, kan du f.eks. sjekke ut pc-bygger hos komplett.no eller netshop.no, de tar vel bare ca 3-400 kr for å sette sammen og teste for deg... har du windows fra før, er det veldig bra... en helt klar fordel med å kjøpe ferdig bygd, er at du får garanti på pcen som ett produkt, og ikke på hver enkelt del. Som en annen fyr sa her på forumet: "bestemora mi trenger ikke 6800 Ultra og socket 939, hun trenger muligheten til å kunne slenge pcen på disken i butikken og rope: repareeeer!!" (ikke helt ordrett sitat da ) mao: hvis du bygger selv og pcen en dag plutselig ikke vil slå seg på, blir du nødt til å finne ut av feilen selv eller betale masse for å få den reparert... dessuten slipper du å bekymre deg for at den ikke virker når du skal starte den for første gang... Lenke til kommentar
Cthulhu_ Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Nettopp, jeg vil gjerne ha ferdigbygd. Problemet er at jeg ikke vet helt hva jeg bør kjøpe! Lenke til kommentar
Streamline Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 300006 Komplett Pentium 4 Shuttle XPC (Dual DDR123708 Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 119625 Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256MB DDR CPUen er en "Prescott" med 1MB cache. Kjøpte denne selv pga. cache, men i følge hardware.no sin test, vil "Northwood" med 512 KB cache være et bedre valg; i hvertfall til spill. Prescott avgir dessuten mer varme, som vel ikke er gunstig i et lite Shuttle kabinett. Foreslår derfor denne hvis du går for Intel, siden Komplett ikke hadde 2.8 GHz Northwood: Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache (kr. 1990) Til "heftige" spill vil Radeon 9600 komme til kort, så som flere har nevnt vil det lønne seg å legge mer i skjermkortet. F. eks. denne eller bedre: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail (kr. 1850) Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 "bestemora mi trenger ikke 6800 Ultra og socket 939, hun trenger muligheten til å kunne slenge pcen på disken i butikken og rope: repareeeer!!" Dagens! Ser det for meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 men vi har kun 15 k å rutte med her... Kun? For det, kan han jo få for eksempel:... Hvor? Netshop? Lenke til kommentar
Streamline Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Her er et forslag fra Netshop.no sin PC bygger. Leveres ferdig bygget: Kabinett: AOpen QF50A, midi tower sort/sølv Hovedkort: Abit AI7 CPU: Intel Pentium 4 3.0 GHz (512 KB cache "Northwood") Minne: TwinMOS PC3200 1024 MB Harddisk: Seagate 200 GB S-ATA Barracuda Skjermkort: Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB Floppy: Sony DVD-spiller: Lite-On 16x/48x Sort bulk DVD- brenner: NEC 2510 bulk sort Høyttalere: Creative SBS 230 Tastatur: Logitect Deluxe Access Mus: Logitech MX510 Optical Op-sys: Win XP Home norsk OEM Skjerm: iiyama 19" CRT Programvare: Norton Antivirus Norsk Full. Retail Sum: kr. 15443 Frakt kommer sikkert i tillegg. Har lagt inn Win XP og antivirus, men ikke LCD skjerm. Skjerm, tastatur, høyttalere og mus kjenner jeg ikke så godt, så sjekk ut produktbeskrivelsene. Potensiale for forbedringer (til høyere pris): Abit IC7-G hovedkort, mer "avansert" brikkesett Raskere minne, f. eks. OCZ Raskere skjermkort Plextor 12x brenner, men tror ikke denne støtter dual layer? Lenke til kommentar
Radial Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hmm til den prisen ville jeg ikke tenkt på å kjøpt et skjermkort < X800 Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå