OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg tror ikke dette ville funke da batteriet blir tømt med en gang omtrent! Jeg har selv prøvd å modde en inverter sånn at jeg kunne bruke den som en slags stun gun! det funka dårlig med batterier da disse ble tømt med en gang, men det funka med en strømforsyning! Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 hva gikk du med men strømforskyning i nevven da eller :!: Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 hva gikk du med men strømforskyning i nevven da eller :!: Hehe! nei det ble ikke noen skikkelig stun gun ut av det! det ble heller til at jeg festa den til bordlisten og dørhåndtaket på skolen (GK elektro) og hadde det utrolig gøy! Det røkker litt når man får over 15 000v i seg Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 åå fan ikke bra d,men finnes det ikke noe slakt grer får å få de kald katode lengre unna pcen? det finnes Sunbeam forlengerkabel til Kald Katodene men da : Ønsker du å plassere selve katodene lenger bort fra inverteren enn det den medfølgende ledningen tillater? Da er dette produktet for deg. Kjøper du 2 stk. forlengere kan du med andre ord plassere katoden 60cm lenger bort fra inverteren enn med de medfølgende ledningene. NB! Hvis lyset blir SVAKERE med forlenger(ene) så dra de to lederene fra hverandre. jeg vil ikke ha svakere lys jeg vil ha like sterkt hvordan får jeg det til da? Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 hva gikk du med men strømforskyning i nevven da eller :!: Hehe! nei det ble ikke noen skikkelig stun gun ut av det! det ble heller til at jeg festa den til bordlisten og dørhåndtaket på skolen (GK elektro) og hadde det utrolig gøy! Det røkker litt når man får over 15 000v i seg Kan vi ikke si 100 000 000v nå vi først er i gang a? Ikke 15 000v på en inverter, men rundt 600v.... Blitzen fra et engangskamera (300-400v) funker bedre som en stun gun, ikke at jeg oppfordrer dere til å prøve dette... Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 En av lærerne mine regna ut at det var godt over 15 000v som kom ut av inverteren! Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 ja lyg no bære!"! Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 En av lærerne mine regna ut at det var godt over 15 000v som kom ut av inverteren! Og hvordan gjorde han så det? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Syns det ble litt off topic her no! Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Når man er inne på høye spenninger; ville det ikke fungere hvis man plasserte en tezlacoil i nærheten av neonrøret? Funker iallfall helt fint å få vanlige lysrør til å lyse i nærheten av en slik en. Det er dog mulig at et slikt konsept ikke hadde vært helt sunt for resten av pc-en :!: Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 En av lærerne mine regna ut at det var godt over 15 000v som kom ut av inverteren! Hvis du setter 12v inn på en inverter så får du ut ca. 600v.... Hvis han får ut 15 000v så har han enten åpna'n og gjort noe med den, eller så er det en helt annen slags inverter (ikke til vanlige katoder ihvertfall)... Det røkker litt når man får over 15 000v i seg 15 00v betraktes nok som jævli vondt (sett at du ikke svimer av).... ragstian Hei. Tror du tar feil her. Det er masse energi i en oppladet elektrolyttkondensator på 100 uF /330V. Nok til å ta livet av deg. Det som teller for om støt skal være farlig er strømstyrken. Som du ser av denne linken: http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/phy00/phy00293.htm er en strøm på 70mA eller mere dødelig. Hjerteflimmer oppstår allerede ved 20mA. Har du en kilde på 330V vil du få over 70 mA gjennom deg om motstanden er mindre enn 4700 Ohm. Om du ser her vil du se at folk har omkommet ved å berøre 50V!! http://www.findarticles.com/cf_0/g2601/000...m=burn+injuries Om du har kjørt 1-10Mhz / 10000Volt gjennom deg er det snakk om radiobølger. Disse er heller ikke ufarlige, se her: http://www.tpub.com/content/istts/14225/css/14225_59.htm http://www.rfsafetysolutions.com/shocks_&_burns.htm Mitt råd er fremdeles: IKKE LEK med elektrisk STRØM!!! Good Luck (YOU WILL NEED IT!) Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Har du en kilde på 330V vil du få over 70 mA gjennom deg om motstanden er mindre enn 4700 Ohm. Meeeeeeeeeen!! Hvordan har du tenkt å få motstanden ned i 4700 Ohm? Stå i et badekar når du gjør det? Som regel er den mange hundre Kiloohm, om ikke megaohm... Endret 20. juli 2004 av ok2k Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) kunne man ikke bare gjøre Dette Neeeeeei! Da er du garantert at du ødelegger noe. Skal du ha batteridrift, er det bare og kjøpe et lite blybatteri på 12 volt, f-eks på biltema art-nr 80-406 og lader 37-707 Da kan du drive en eller to katoder i lange tider. (med inverter selvfølgelig) Endret 21. juli 2004 av Arctic Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Orker ikke quote alle her! Man kan ha utrolig mange tusen volt uten at man tar skade av det! Alt kommer ann på strømmen (amperne)! tenk feks på strømpistolene som politiet bruker! disse er det nærmere 100 000v i men så og si ingenting strøm! Og det skal foresten bra gjøres å få motstanden i en menneske kropp ned til 4700 ohm! For å få 1cm med gnist imellom to ledninger må man ha iallefall 10 000v! vis du tar å lodder 2 ledninger på inverteren og setter den på 12v får man mer enn 1cm gnist! Og det funker fett å regne ut hvor mange volt som kommer ut av inverteren bare man har veldig god peiling på det! Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Nåh syns jeg at microplex eller noen kan lage sånne trådløse katoder dem hadde iværtfall tjent MYE på det..! Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Nåh syns jeg at microplex eller noen kan lage sånne trådløse katoder dem hadde iværtfall tjent MYE på det..! For det første lager vel ikke microplex katoder... for det andre hadde det gått myyye batteri... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Men de som lager katoder kunne jo fixe sånne man bare puttet i kontakten i veggen da bruker man ikke batteri Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hmmm.. joa... da hadde du jo bare trengt en trafo... det kan du lage sjøl Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 vet ikke hvordan å vis jeg viste det så trur jeg nok ikke at jeg ville ha jort det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå