jostor Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 For tre år siden kjøpte jeg et hovedkort til en datamaskin av komplett.no. I mai i år ble dette kortet ødelagt, siden det var en reklamasjonssak skulle jeg få nytt kort. Kortet jeg hadde var ikke lenger å få tak i, og jeg hadde dessuten tenkt å oppgradere PCen min, derfor sendte jeg en mail til [email protected] og spurte om jeg kunne få et nytt kort av typen ”Asus A7N8X E-Deluxe” Mitt gamle kort var et ”MSI K7T Pro2A”. Jeg fikk til svar at det bare var å skrive på returskjemaet hva jeg ville ha, men hvis det kortet jeg ville ha kostet mer enn mitt gamle hadde kostet, måtte jeg betale det imellom. Dette ble jeg selvfølgelig glad for. I midten av juni sendte jeg inn kortet. Etter ca en og en halv uke fikk jeg nytt, men det var feil kort, de hadde sendt meg et helt annet kort enn det jeg hadde og det jeg ville ha. Jeg sendte e-mail til dem og fortalte dette. De beklaget at de hadde gjort feil og at jeg skulle få det kortet jeg ville ha, nemlig Asus-kortet. Han på supportavdelingen skrev til og med at han hadde gitt beskjed om at de skulle sende meg Asus-kortet. Jeg returnerte kortet, og ventet et par uker, så fikk jeg plutselig beskjed om at jeg ikke kunne få det kortet jeg ville ha. De hadde funnet et kort som var en litt nyere modell av det jeg hadde, som de hadde sendt i stedet. Dette ville jeg selvfølgelig ikke gå med på da de alt hadde lovet meg det kortet jeg ville ha, og jeg hadde i tillegg kjøpt ny minnebrikke som kun passet i det kortet jeg ville ha, pluss annet utstyr til det nye kortet. Da fikk jeg til svar at det ikke var de på supportavdelingen som bestemte hvilket kort jeg skulle få, men en tekniker. Jeg lurte på hvordan i alle dager de kan love meg noe som de ikke bestemmer. Da svarte de at de ikke hadde lovet meg noe de hadde bare sagt at jeg kunne gi beskjed om hva jeg ønsket, og at jeg kanskje kom til å få det. Slik jeg kan se det har de lovet meg det kortet ganske så tydelig flere ganger. De vil heller ikke svare meg på hvorfor jeg ikke kan få det kortet jeg vil ha. Sier bare at tekniker er på ferie, og at når han har sendt meg det kortet så er det ingenting å diskutere. Jeg har til og med tilbydt dem å betale noe imellom, hvis de mente at kortet var for dyrt. At en så stor butikk som Komplett kan drive på med slikt lureri er for meg uforståelig! Jeg har vært en god kunde hos dem og handlet for ca 30 000,- så jeg synes det er svært dårlig å behandle meg på det viset! Jeg kommer nok aldri til å handle noe fra den butikken igjen! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg ser ikke helt problemet... men men Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Egentlig plikter de bare å gi deg samme produkt tilbake eller tilsvarende. Selv om han på supportavd. har skrivd at han skal gi de beskjed, trenger ikke det bety at de gjør det. Tviler på at han har så mye myndighet til å ta slike avgjørelser... I store bedrifter er det desverre vanskelig å få til egne løsninger slik som å betale mellomlegg for et nyere kort. Dette fordi de har egne rutiner og det å gå utenom dette, koster de svært mye. Tror du kunne lettere å ha fått til en fikse-løsning som det på et mindre sted. Men Komplett har altså ikke gjort noe galt egentlig... (0g 30.000 er ikke så mye å handle for der. Er ikke mer enn én god-PC fullt utstyrt ) Endret 16. juli 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
oycob Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Problemet er jo naturligvis at de har en forferdelig dårlig service. Men dette er typisk "nye" komplett. Før var de faktisk veldig serviceinnstilte og ordnet opp. Nå gjør de mer som de vil, og returer er sjeldent noen behagelig opplevelse. Jeg har fått erfare det 2 ganger i løpet av den siste måneden. (trege og gjør ikek slik de sa på forhånd at de skulle gjøre) Det er ille at de lover deg at du skal få kortet du ber om, og så sender deg et annet et. Jeg ser absolutt ingen grunn til at de ikke skal gi deg det kortet du vil ha, du betaler jo mellomlegget. Og hvis "tekniker" er på ferie så må jo noen gjøre hans jobb?... De holder jo åpent. Hadde komplett vært alene på markedet så hadde dette gått, men når det finnes flere andre nettbutikker som yter så mye bedre service til så mye lavere priser fatter jeg ikek hvorfor folk handler på komplett lenger. Bortsett fra alle de som gjør det "av gammel vane" da edit: (0g 30.000 er ikke så mye å handle for der. Er ikke mer enn én god-PC fullt utstyrt ) Dette er nok problemet til komplett - de er "for store" og gidder ikke yte service til vanlige kunder. Men en kunde som handler for 30k blir fort veldig dyr når han poster dårlig erfaring her, plutselig mister de 50 kunder som handler for 30k hver via forumet. Da begynner vi å snakke penger Endret 16. juli 2004 av oycob Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Du har kun krav på et tilsvarende kort. Det er litt trist at du ikke fikk det kortet du ville ha, men du er ikke lurt eller svindlet. Kan det ha vært en på supportavdeligen som har lovet noe han ikke har myndighet til? Edit: Hadde vært greit å få høre en utalelse fra komplett.no salg Endret 16. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Globe Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Sikkert en sommer vikar Men teknisk sett så har di ikke gjort noe gale.. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Som ble sagt litt lengre oppe i tråden, så er dette noe som skjer når butikker blir større. Du kan ikke alltid være kompis med kjøpmannen på hjørnet når butikken utvider seg og blir mye større. I en så stor bedrift som Komplett trengs det rutiner og fordeling av ansvar. Derfor har de visse retningslinjer de følger og de har bare vært grei hvis du plutselig kan be om et helt annet produkt når ditt gamle gikk i stykker før garantien tok slutt. Du har ikke krav på mer enn et tilsvarende produkt og det fikk han. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ser alle sier at han kun har krav på tilsvarende produkt. Men når butikken lover deg flere ganger skriftlig at du skal få et bedre produkt hvis du betaler mellomlegget, så endrer jo dette seg! Hadde vært veldig lett for returavdelinga å si "Beklager, dette går ikek pga. våre rutiner." i stedet for å fare med løgn til alle kundene. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Du har selvfølgelig ikke krav på noe annet enn det du leverte inn, og hvis de har et eldre inne, ønsker de selvfølgelig å kvitte seg med dette først. Litt synd hvis de faktisk har lovt deg dette kortet, men slikt blir ord mot ord, der i de aller fleste tilfellene det er kunden som "husker" feil. Selg det kortet du får i retur som "nytt", og kjøp det du ønsker med mellomlegg. At komplett har "lurt" deg er uansett en drøy påstand å skrike ut om i et stort forum, i værste fall har de ungått i gi deg ekstra-service du ikke har krav på. Har hatt mine historier med komplett jeg også, men direkte lureri har aldri forekommet. Lenke til kommentar
defzx Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Esj hadde noe lignende problem med komplett da de bare sender uten å sjekke, synes hele butikken er dritt etter det, sier bare en ting: Handler aldri fra dem igjen. Lenke til kommentar
marloz Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Mye vil ha mer, fanden vil ha fler. Komplett er intet unntak. Når det gjelder saken din så ville jeg prøvd å funnet ut hvem du snakket med, og et generelt tips i slike saker som dette som kan være veldig behjelpelig: Få alltid navnet på konsulenten du snakker med. Det er lett for Komplett å si at de ikke har noe kjennskap til dette når du ikke har noe navn å henvise til. Endret 16. juli 2004 av marloz Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg foretrekker flexi-data (forhandler av norek). Makan til kundeservice. Jeg anbefaler dem til alle som i Bergen. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg syns du burde være glad for å få noe i heletatt vist kortet var 3 år gammelt, selv om du har garanti. Lenke til kommentar
TJ Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg syns du burde være glad for å få noe i heletatt vist kortet var 3 år gammelt, selv om du har garanti. Det er ikke poenget. Komplett har i denne saken lovet trådstarter et Asus A7N8X - Deluxe, og må derfor holde seg til avtalen de har gjort med kunden. Lenke til kommentar
jostor Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg har navnet på de jeg har skrevet med, og jeg har alle e-mailene som har blitt sendt. Problemet er bare at de påstår at de ikke har lovet meg det, selv om de skrev at jeg kunne få det kortet. De sier bare at de mente at jeg kunne si at det var dette kortet jeg ville ha, uten at det var sikkert at jeg kom til å få det. Hvis det virkelig var det de mente burde de skrevet det mye tydeligere! Jeg synes det er svært dårlig service av komplett! Lenke til kommentar
warillion Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 greit nok at komplett har nye og strengere rutiner, men når en representant av komplett sier at du skal få det kortet, ja så burde de holde det de lover. Deres gamle kundeservice var meget god, og etter min mening det som gjorde at komplett ble så store. Men deres nye kunderservice er mildt sagt dirkekte motbydelig. De holder kanskje det de lover, som 2 år garanti på alt osv. men ikke noe mer en det heller nå. Neste gang du handler prøv en annen butikk, f.eks netshop. Netshop har gitt meg abbonomang på et blad og når jeg handlet fra dem fikk jeg skjokolade, veldig god også . Men enda kan det være at jeg handler fra komplett av god gamel vane, men jeg prøver å slutte. Men enig at det hadde vært bra å hørt komplett sin mening av dette. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Blir gjerne litt krøll... men var det ikke slik at de ikke hadde kortet? Det var uheldig sagt av selgern, bortsett fra det ser jeg ikke Kompletts store feil her - for returen får de muligens igjen et nytt et fra produsenten, og "mellomlegget" for dem da, for det gamle kortet, blir vel kostnaden av et nytt kort, og de skal jo tross alt tjene penger... Men du skal være glad du fikk retur på det, synd du ikke fikk det i pose & sekk, men slikt er det ikke alltid. Nei, har handlet endel av Komplett og de er stort sett greie på problemer jeg har hatt... dette var et luksusproblem... Forlanger vi forbrukere for mye? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 At vi forlanger at avtaler som blir gjort skal bli holdt vil jeg ikke si er for mye. Skriv en lengre mail på så god norsk du bare klarer, med høflighetsformer og greier. Der du refererer direkte til de forskjellige emailene, legger dem ved, og viser at lovte deg en annen behandling enn standard. Hvis de fortsatt nekter ville jeg gått til FBI eller noe, det er en prinsippsak. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg syns du burde være glad for å få noe i heletatt vist kortet var 3 år gammelt, selv om du har garanti. De følger norsk kjøpslov (fjernslag). Det eneste måten de kan være "snill" på er å følge opp saken uten å klage. Likevel bærer reklamerer ansvaret for utgifter komplett.no har med reklamasjonen hvis det ikke er dekket av reklamasjon. Hvis du vil føre denne saken videre ville jeg sendt en saklig brev til komplett.no (ikke e-post). Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg returnerte kortet, og ventet et par uker, så fikk jeg plutselig beskjed om at jeg ikke kunne få det kortet jeg ville ha. De hadde funnet et kort som var en litt nyere modell av det jeg hadde, som de hadde sendt i stedet. Vel, jeg skjønner ikke problemet i denne saken. De sendte heller et kort av en nyere modell, så sant kortet ikke er dårligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå