gepe Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Heisann! Fant ut at CPU'en trengte noe bedre enn den standardviften som fulgte med CPU'en, så jeg bestemte meg for at jeg skulle gå for vannkjøling. Dette virket svært lovende ut, men her sitter jeg med et vannkjølingssett til over 2000 kroner som kjøler like dårlig som standardviften. Det er nærmest patetisk hvor dårlig dette vannkjøligssettet er. Har en P4 2,8 ghz "Prescott" for de som lurer. Den ligger på 47 grader idle, samme som den gjorde når jeg brukte standardviften. Jeg har fulgt manualen til punkt og prikke, så det har jeg på det tørre. Settet var egentlig ikke noen problem å sette opp, men ytelsen var derimot svært skuffende. Vannkjølingssettet er av WaterChill CPU/Chipset/VGA med Hydor L20-pumpen. Radiatoren til settet er plassert foran og nederst i kabinettet, slik at den blir forsynt med kald og god gulvluft. Uansett, da jeg startet opp maskinen for første gang med vannkjølingssettet montert, var tempen på CPU'en nede i 43 grader, noe som jeg hadde regnet med etter som jeg ikke bare kjøler ned CPU, men chipset og VGA også. Jeg tenkte jeg skulle stressteste CPU'en litt, men måtta avbryte i frykt for at PWM'en skulle brenne opp, etter som de var nærmere 63 grader varme og stigende. Noen som kan hjelpe? Har lest litt igjennom postene og plukket opp tips og lignende, men ingen løser varmeproblemet. Skulle nesten tro at radiatoren ikke kjøler ned vannet i det hele og store. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 WaterChill er ikke bra nok for Prescotten, da den er inni helvette heit! (Banningen der er meget dekkende!) Har hjemmelaget vannkjøling på en Prescott, samme problemet. Kun en enkel blokk, som tydeligvis er for enkel.. Lenke til kommentar
gepe Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 tenker jeg burde hive prescotten til fuglene og kjøpe en vanlig NorthWood:/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå