steinhun Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Når jeg skal starte maskinen og etter jeg har logget på tar det utrolig lang tid før den er ferdig oppstarta.. Kjører windows xp sp1 med alle oppdateringene. xp2000+ og 512 ram. Relativt nyinstallert OS, kanskje en uke gammelt. Får opp feilmelding om mxtask.exe. Noen som har peiling eller har hatt samme problemet? Jeg har søkt etter fila på google.com uten at jeg har funnet noe informasjon av nytte. takk for all hjelp. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Utifra det jeg har forstått er mxtask.exe en brannmur/anti-virus Program Name: Fix-it Executable Name: mxtask.exe Required: Yes Comments: Part of Ontrack's Fix-it Utilities Suite. Loads a System Tray icon that lets you access the full program. Needed if you run the crash guard, intellicluster, anti-virus, or autoupdater. Otherwise not required Prøv å avinstaler dette programmet. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Søk også etter bootvis.exe og bruk på egen risiko! Utviklet av MS for å laste drivere og denslags i gunstigst mulig rekkefølge, men de har av en eller annen grunn sluttet å støtte det. Funker som et skudd for meg, og jeg har spart _mange_ sekunder på oppstarttide. Eksempel er når madammen fikk seg ny bærbar fra Dell, oppstartstiden var 44 sek originalt, etter at jeg kjørte bootvis gikk den ned til ca 20 sek... Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 prøv å skriv i kjør: msconfig der ser du hvilke programmer som er med i oppstarten. for å ta vekk noen, velg selektiv oppstart og ta vekk de du ønsker. Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Takker for hjelpen. Har kjørt msconfig og tatt bort noe av det som stod der, blant annet åpne felt som det ikke stod noe tekst i. Så ikke noe om den fila som lager tull for meg. Det som forvirret meg litt er at feilmeldingen kommer med et icon fra MSI Live update som jeg og kjører på pcen min. Jeg skal uinstallere fix it og se om det forsvinner... EDIT: skrivefeil. Endret 16. juli 2004 av Celeb0rn Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Maskina mi starter fortsatt veldig tregt. Lastet ned bootvis med forstod ikke så mye om hvordan man skulle bruke det. Uinstallerte fix it, men det så ikke ut til å hjelpe. Tror dere at jeg kan rett og slett søke fram fila for å slette den uten at det vil ha konsekvens for windows installasjonen min? Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 ja, du kan jo prøve å søke den opp ja å slette den. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Maskina mi starter fortsatt veldig tregt. Lastet ned bootvis med forstod ikke så mye om hvordan man skulle bruke det. Trace->Optimize System, så er du i mål etter en reboot. Nå er ikke dette programmet nødvendigvis det som ordner ditt problem, men hvem som helst som bruker det vil få en markant reduksjon i oppstartstiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå