Belial667 Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei, Skal bestille meg ett 9800Pro kort. Hvilket merke bør jeg gå for? Har noen bedre kjøling enn andre ? Liker og overklokke litt. Er noen kort bedre enn andre til dette ? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Kjøp PowerColor eller Sapphire. Kortene er helt like, og disse er billigst. Dette emnet er forøvrig diskutert ned og opp i mente, så hvis du søker litt i forumet finner du hyllemetre med prat om dette. Lenke til kommentar
Atraf Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Enig med at power color og sapphire er best.. Power color er egentlig det samme som orginal ati radeon. Sapphire og power color har omtrent samme kjøling. Lenke til kommentar
Belial667 Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Kjøp PowerColor eller Sapphire. Kortene er helt like, og disse er billigst. Dette emnet er forøvrig diskutert ned og opp i mente, så hvis du søker litt i forumet finner du hyllemetre med prat om dette. Takk for svar... Er disse kortene altså helt identiske? Jeg har nettopp lest utrolig bra reviews om sapphire kortet. Greia er at butikken her i nabolaget har kun Powercolor. -- Belial Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Med unntak av bundle (det som kommer med kortet) er Sapphire og PowerColor helt like referansedesignet til ATI. Enkelte andre merker endrer og så kjøleløsninger og kortlayout, etc, men ikke Sapphire og PowerColor. Lenke til kommentar
Belial667 Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Med unntak av bundle (det som kommer med kortet) er Sapphire og PowerColor helt like referansedesignet til ATI. Enkelte andre merker endrer og så kjøleløsninger og kortlayout, etc, men ikke Sapphire og PowerColor. Igjen takk Da stoler jeg på deg og tar en tur til sjappa i morgen. -- Belial Lenke til kommentar
Globe Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Msi sitt på psdata, stor bundle! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Grattis med et godt kjøp! Jeg har selv et Sapphire R9800Pro (256-bit versjon - pass på det!) som jeg vha VeXx' guide har flashet til XT. Er topp fornøyd, men jeg vil anbefale deg å skifte kjøling på kortet dersom du skal overklokke det. Noen ramsinks og en heatpipe-kjøler gjør underverker. Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Med unntak av bundle (det som kommer med kortet) er Sapphire og PowerColor helt like referansedesignet til ATI. Enkelte andre merker endrer og så kjøleløsninger og kortlayout, etc, men ikke Sapphire og PowerColor. Igjen takk Da stoler jeg på deg og tar en tur til sjappa i morgen. -- Belial husk og se på prisen at du ikke betaler for mye for 9800pro Lenke til kommentar
Belial667 Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Msi sitt på psdata, stor bundle! Har ikke tid å vente. Trenger det i morra Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ville valgt Sapphire fremfor PowerColor da jeg har lest sinnsykt mye dårlig om vifta/kjølesystemet til PowerColor... men ikke vet jeg... les selv i erfaringer, og velg deretter Lenke til kommentar
Belial667 Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Ville valgt Sapphire fremfor PowerColor da jeg har lest sinnsykt mye dårlig om vifta/kjølesystemet til PowerColor... men ikke vet jeg... les selv i erfaringer, og velg deretter Hei, Takk for svaret Jeg leste gjennom erfaringene slik du sa og det virker som det er ei drittvifte ja. Tror heller det blir sapphire kortet. Problemet er at de er utsolgt i samtlige webshopper!!! Ser ut som jeg blir nødt å vente... -- Belial Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 power color har fikset opp i vifteproblemene...så det går nok bra lell ser du.. har selv er power color og er meget fornøyd med deet! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 powercolor har fikset viftene nå ja, har selv powercolor og er storfornøyd Lenke til kommentar
Belial667 Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 power color har fikset opp i vifteproblemene...så det går nok bra lell ser du.. har selv er power color og er meget fornøyd med deet! Hei, Takk for infoen Er der noen måte jeg kan sjekke om det er "gammel" eller "ny" vifte? Dette kortet er i en lokal butikk. Det kan jo ha ligget der i noen mnd. -- Belial Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Det er så lenge siden PowerColor fikset viftene nå, at jeg ville blitt svært overrasket hvis du greide å finne et eksemplar av den gamle typen i en butikk, det være seg IRL eller online. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 skal du overklokke det noe serlig burde du kanskje sette på en vga silencer de fleste webshopper har den! Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 lenge siden Powercolor skiftet ut viftene, ja.. har selv et powercolor r9800pro og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
Belial667 Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Hei, Jeg vil bare si at dere har vært til stor hjelp alle sammen Ønsker dere en god helg... -- Belial Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå