Gå til innhold

Hvilket ATI 9800Pro kort ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp PowerColor eller Sapphire. Kortene er helt like, og disse er billigst.

Dette emnet er forøvrig diskutert ned og opp i mente, så hvis du søker litt i forumet finner du hyllemetre med prat om dette.

Takk for svar...

Er disse kortene altså helt identiske? Jeg har nettopp lest utrolig bra reviews om sapphire kortet. Greia er at butikken her i nabolaget har kun Powercolor.

--

Belial

Lenke til kommentar
Med unntak av bundle (det som kommer med kortet) er Sapphire og PowerColor helt like referansedesignet til ATI. Enkelte andre merker endrer og så kjøleløsninger og kortlayout, etc, men ikke Sapphire og PowerColor.

Igjen takk :)

Da stoler jeg på deg og tar en tur til sjappa i morgen.

--

Belial

Lenke til kommentar

Grattis med et godt kjøp!

Jeg har selv et Sapphire R9800Pro (256-bit versjon - pass på det!) som jeg vha VeXx' guide har flashet til XT. Er topp fornøyd, men jeg vil anbefale deg å skifte kjøling på kortet dersom du skal overklokke det. Noen ramsinks og en heatpipe-kjøler gjør underverker.

Lenke til kommentar
Med unntak av bundle (det som kommer med kortet) er Sapphire og PowerColor helt like referansedesignet til ATI. Enkelte andre merker endrer og så kjøleløsninger og kortlayout, etc, men ikke Sapphire og PowerColor.

Igjen takk :)

Da stoler jeg på deg og tar en tur til sjappa i morgen.

--

Belial

husk og se på prisen at du ikke betaler for mye for 9800pro :ermm:

Lenke til kommentar
Ville valgt Sapphire fremfor PowerColor da jeg har lest sinnsykt mye dårlig om vifta/kjølesystemet til PowerColor... men ikke vet jeg... les selv i erfaringer, og velg deretter  :)

Hei,

Takk for svaret

Jeg leste gjennom erfaringene slik du sa og det virker som det er ei drittvifte ja. Tror heller det blir sapphire kortet. Problemet er at de er utsolgt i samtlige webshopper!!! :mad:

Ser ut som jeg blir nødt å vente... :thumbdown:

--

Belial

Lenke til kommentar
power color har fikset opp i vifteproblemene...så det går nok bra lell ser du.. har selv er power color og er meget fornøyd med deet! :tease:

Hei,

Takk for infoen

Er der noen måte jeg kan sjekke om det er "gammel" eller "ny" vifte? Dette kortet er i en lokal butikk. Det kan jo ha ligget der i noen mnd.

--

Belial

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...