Gå til innhold

Komplett PC til 4000kr er det mulig?

Anbefalte innlegg

tror denne maskinen vil bare funke i 1-2 sec ettersom den ikke har cpuvifte

linux er vel ikke det helt store os hvis du er vandt til windows

det er gratis ja , men gir deg litt begrensinger i bruk til programmer og spill

Legg til vifte til en hundrings da, så havner du likevel GODT under 4000. Du sier at Linux har begrensninger når det kommer til programvare og spill; her har du delvis riktig. Spill og linux er ikke like utbredt som spill og windows. Når det kommer til programvare tar du skammelig feil. Alt du kan gjøre i Windows kan du gjøre i Linux, bortsett fra å spille (kan spille CS og Quake3 f.eks, men ikke det nyeste av det nyeste).

Jeg foreslår at du går for Linux som OS. Prøv det selv først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipt med pc uten OS.. Jeg har det. På loftet den sier pip også står den "non system disk or error". Men den er jo koselig å ha på da. Viftesus er deilig..

Du har jo selvfølgelig et os på den... Det fulgte ikke med noen CD med OS.. Du har lisensen, cd kan du kopiere eller laste ned. Lovlig.

Lenke til kommentar
et kjapt spørsmål bare, du sa familie pc'n hadde tatt kvelden?

har du ikke os'et til den maskinen da som du kunne brukt?

Nei jeg har ikke OS'et til den maskinen. Elkjøp innkluderer ikke OS til maskinene sine.

Du har betalt for lisens til OS'et uansett. Ta kontakt med Elkjøp/Microsoft og KLAG. Har aldri hørt om at elkjøp selger PC uten OS.

Lenke til kommentar
et kjapt spørsmål bare, du sa familie pc'n hadde tatt kvelden?

har du ikke os'et til den maskinen da som du kunne brukt?

Nei jeg har ikke OS'et til den maskinen. Elkjøp innkluderer ikke OS til maskinene sine.

Du har betalt for lisens til OS'et uansett. Ta kontakt med Elkjøp/Microsoft og KLAG. Har aldri hørt om at elkjøp selger PC uten OS.

Ja operativsystemet var i maskinen da vi kjøpte det da. Men siden det viruset kom så har det ødelagt innholdet på harddisken vår.

Jeg har ikke Operativsystemet på en CD (win XP) siden det ikke fulgte med fra elkjøp.

Endret av Ostekake
Lenke til kommentar

Du har betalt for Windows XP på maskinen, og derfor skulle dere også fått med en CD med windows XP på. Siden dere ikke fikk det så bør du kreve å få det, samtidig som dere må nekte å betale for "fiksing" av virus på PCen. Det er jo Elkjøps skyld at dere ikke hadde Windows XP cd slik at dere kunne ha fikset det selv....

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan med god samvittighet bruke en "kopi" av Win.. ;)

Og det med linux. Joda bra det, men om det er en familie pcså er det vel ikke like pop når nye ting må læres etc...

Kan si hva du vil om windows men det er et nødvendigt onde! Greit for en som er dreven, men jeg tviler på at det er mange førtsegangs brukere som kaster seg i med linux, og ihvetfall ikke til en såkalt familie pc!

Ellers så finnes det masse bra demon brukt varer oss komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...