Gå til innhold

skal kjøpte nytt. hva trenger jeg! / amd

Anbefalte innlegg

Jeg er en gamer som gamer mye ;)

Nå er jeg på utkikk etter en top quality pc som vil vare en liten stund.

Ønsker 1 pc som vil takle spill som cs, half life 2 , halo 2 osv....

Når jeg mener takle, ønsker jeg 1 pc som klarer å kjøre high fps uten problemer å som ikke dropper i fps bare pcen må jobbe litt.

Trenger da tipps om socket, cpu, hovedkort og skjermkort.

har crusial pc3200 fra før av.!!

Er som sagt en gaming pc. Har planer litt penger, så kom med hva dere mener passer best til mitt behov.

mvh

Peter

Endret av Haugnæss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen vits i å spamme tråden jossy og Kuffe. Bruk heller report-knappen.

Siden du er gamer, så ville jeg valg et AMD64-system. Hvilken av prosessorene i denne serien du bør kjøpe, avhenger av hvor mye penger du vil legge i PCen. Når det gjelder hoverkort, så ville jeg gått for et NForce 3 250 (ev. GB).

Valg av riktig skjermkort er selvsagt også viktig. Var jeg deg ville jeg kjøpt et kort basert på enten ATi's R420 eller NVidia's NV40. Også her avhenger det av hvor mye penger du er villig til å bruke på dette. Jeg kan nevne at ATi's toppkort, X800XT (levert av Club3D), koster i skrivende stund 4469kr hos MPX.no. Dette kortet er dog ikke på lager. NVidia's toppkort, GF6800Ultra (levert av MSI) koster i skrivende stund 4695 kr på komplett.no. Dette kortet er heller ikke på lager. Ytelsesforskjellene disse to kortene imellom, er ikke merkbar (ihvertfall ikke for meg).

Ellers så er jo Logitech MX510 en glimrende gamermus. Det samme er Microsoft Intellimouse 3.0 og 4.0. Om en mus er god eller ikke er veldig subjektivt, det samme gjelder for musematter. Så hvis du har sjansen, så bør du prøve forskjellige kombinasjoner mellom mus og musematter.

Og til slutt, vil du ha LCD- eller CRT-skjerm?

EDIT: Skrivefeil

Endret av TJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...