Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Forstår poenget ditt!

At fartsgrensene i norge er for strenge er jeg med på...

Han sier ikke at bilen hans er så fantastisk, bare at den er god nok til å kjøre i 170 (og bedre enn en lada, vet ikke hvordu har fått det fra at det gjør det til verdens beste bil :roll: )

 

Han sier heller ikke at han er verdens beste sjåfør, bare at han har erfaring.

Det er godt mulig at fartsgrensene er for strenge, men det er verken her eller der. De er der, de er der for en grunn, og de skal holdes, uansett om du er 18 eller 80, uansett om du har en Lada eller en Ferrari, uansett om du er alene på veien, eller om du kjører i en kolonne som holder 100km/t i 80-sone.

 

Hvis nok folk syns de er helt bak mål, vis litt initiativ og gjør noe med det, ikke bare kjør så fort det passer dere. Det viser minimalt med respekt for andre trafikanter.

 

Og, igjen, les mellom linjene. Syns du Skyline beskriver seg selv med ydmyke vendinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Torsteinen: Ser at du er født 14 Juni 1986, dvs at du enten IKKE har lappen eller IKKE har hatt den noe lengre enn 1 måned. Nå uttaler du deg om noe du ikke vet hva handler om. Kan hende du er kjempeflink i Gran Turismo III, men på veien er det andre regler og lover som gjelder.

 

La oss si at det kom en Skyline 2 i motsatt retning og. 170km/h begge veier vil gi en totalfart i forhold til hverandre (Galileiformlene) på 340km/h. Så om Skyline 2 var i en forbikjøring så må begge to bremse. Hva blir den samlede bremselengden på de to bilene når begge kjører i 170? Hva er friksjonstallet på asfalten -> dekkene? Hvor lang tid tar denne handlingsrekken: "Se" -> "oppfatte" -> "vurdere" -> "utføre reaksjon" ?

 

Nei, han er faktisk heldig at han slipper unna med litt sykling og en heftig bot.

Lenke til kommentar
Torsteinen: Ser at du er født 14 Juni 1986, dvs at du enten IKKE har lappen eller IKKE har hatt den noe lengre enn 1 måned. Nå uttaler du deg om noe du ikke vet hva handler om. Kan hende du er kjempeflink i Gran Turismo III, men på veien er det andre regler og lover som gjelder.

 

La oss si at det kom en Skyline 2 i motsatt retning og. 170km/h begge veier vil gi en totalfart i forhold til hverandre (Galileiformlene) på 340km/h. Så om Skyline 2 var i en forbikjøring så må begge to bremse. Hva blir den samlede bremselengden på de to bilene når begge kjører i 170? Hva er friksjonstallet på asfalten -> dekkene? Hvor lang tid tar denne handlingsrekken: "Se" -> "oppfatte" -> "vurdere" -> "utføre reaksjon" ?

 

Nei, han er faktisk heldig at han slipper unna med litt sykling og en heftig bot.

Poenget mitt var: hva i helvete er sjansen for at to stykker skal møtes i samme felt i 170 km/t hver der? den er minimal!!

 

Når det gjelder dette med kjøring!

 

Jeg har kjørt moped i 1,5 år, og bil siden litt etter at jeg ble 15. Da jeg var 15 var det (stort sett) på lukket område, og det har alltid dreid seg om øvelseskjøring med forelder ved min side, jeg kjører IKKE alene i bil, før jeg får lappen.

 

Jeg har ett stort antall timer på veien og flere langturer gjennom mange år på nakken. Man kan ha kjørt en del uten å ha lappen. Misforstå meg ikke, jeg sier ikke at jeg er en FLINK sjåfør (til det trenger man MANGE år på baken bak rattet), men jeg vet godt hva jeg snakker om. Det er erfaring man blir flink av. Jeg er faktisk ganske god i GT3, men det er irrelevant ;)

 

Hvis du tror jeg er så dum at jeg ikke skjønner at 2 biler i front i 170 hver går til helvete, tror jeg du trenger en lang særiøst samtale med meg for å skjønne at jeg ikke er så smørkniv som du tror. Jeg har også hatt fysikk, så jeg kan jo dette med friksjonstall og liknende, men det er ikke nødvendig for deg å dra inn her. Tyder bare på at du har ett selvhevdelsesbehov.

 

Jeg har bestått teori prøven med 15 feil, så jeg vet at det tar tid å oppfatte, reagere og handle, er som sagt ingen brødkniv.

 

Poenget med dette var å få deg til å forstå at jeg faktisk ikke er helt blank her, og jeg vet hva dette handler om!

 

Forøvrig tror jeg ikke helt at du vet hva du snakker om hva lover og regler angår.

Han mistet lappen, rett og rimlig, bare litt lenge etter min mening. Men det betyr ikek at han ikek kan kjøre! Han kan kjøre moped/scooter. Etter min mening er dette helt på trynet, mister man lappen, har man mistet lappen, bare tull at man skal få kjøre moped.

Lenke til kommentar
Jeg har også hatt fysikk, så jeg kan jo dette med friksjonstall og liknende, men det er ikke nødvendig for deg å dra inn her. Tyder bare på at du har ett selvhevdelsesbehov.

*host host*, den der trenger jeg ikke å kommentere en gang. Blir bare for dumt.

 

Og til det du sier om at det er minimalt, vel vi opererer ikke med minimaler her. På veien har du et ansvar som sjåfør. Du opererer en maskin som kan ta liv og derfor skal fartsgrenser følges.

 

Det siste du skriver gir heller ikke mening. I mine øyne så kan man IKKE kjøre bil om man kjører i 170km/t. En som kan kjøre bil er han som faktisk holder seg til de tidligere nevnte fartsgrensene.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt fysikk, så jeg kan jo dette med friksjonstall og liknende, men det er ikke nødvendig for deg å dra inn her. Tyder bare på at du har ett selvhevdelsesbehov.

*host host*, den der trenger jeg ikke å kommentere en gang. Blir bare for dumt.

 

Og til det du sier om at det er minimalt, vel vi opererer ikke med minimaler her. På veien har du et ansvar som sjåfør. Du opererer en maskin som kan ta liv og derfor skal fartsgrenser følges.

 

Det siste du skriver gir heller ikke mening. I mine øyne så kan man IKKE kjøre bil om man kjører i 170km/t. En som kan kjøre bil er han som faktisk holder seg til de tidligere nevnte fartsgrensene.

Så petter solberg kan ikke kjøre bil? wink.gif

 

For min del har jeg som egen sjåfør aldri i 170, ikke i nærheten en gang. Ut ifra mitt synspunkt er dette komplett idioti, men jeg prøver å være _litt_ objektiv her (ikke veldig) Saken er at han har gjort det, men det kan forsvares med formildende omstendigheter.... Jeg begynn erå bli litt lei denne diskusjonen, føler bare at jeg sverter meg selv ved å støtte andre.... Det er farligere å ikke overholde vikeplikten i 50 sonen en å kjøre i 170 der han gjorde etter omstendighetene. I 50 sonen er også sjansen for å treffe en syklist, mopedist eller fotgjenger mye større, og da går det galt. Vet selv hvordan det føles å gå i bakken i 50 km/t kun beskyttet av t skjorte, ola bukse og hjelm. Ikke å anbefale.

 

#feilredigering jankee, innlegget er ikke endret£

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Jeg har også hatt fysikk, så jeg kan jo dette med friksjonstall og liknende, men det er ikke nødvendig for deg å dra inn her. Tyder bare på at du har ett selvhevdelsesbehov.

*host host*, den der trenger jeg ikke å kommentere en gang. Blir bare for dumt.

Skal være enig i at den var helt håpløs, glem den kommentaren....

Men gidder ikke å diskutere mere med deg da du virker som en likandes fyr.

Lenke til kommentar

Dette hørte du ikke fra meg:

 

ta ut alle penga du eier og har....... :whistle:

ring SAGA solreiser....... :cool:

bestill en ferietur til Rio de Janeiro, Brasil.......en veis, selvfølgli! :cool:

ta bussen til Natal, Brasil, også kjent som "stedet der verdens avskum

koser, mesker og formerer seg i påvente av sine sakers forelding".... :roll:

 

lei en hybel der...... :thumbup:

få deg kone barn, hund..whatever.... ;)

vent der i 20år..da er du sikker på at din sak er foreldet..... :thumbup:

*trenering av saken sin* heter det....... :D

 

heftigt, eller hva? :thumbup:

Lenke til kommentar
For min del har jeg som egen sjåfør aldri i 170, ikke i nærheten en gang. Ut ifra mitt synspunkt er dette komplett idioti, men jeg prøver å være _litt_ objektiv her (ikke veldig) Saken er at han har gjort det, men det kan forsvares med formildende omstendigheter..

Hehe, bra du sier det!

 

Formildende omstendigheter? Hvilke?

Lenke til kommentar

Vet ikke om du kan kalle gode dekk for "formildende omstendigheter".

 

Og at det skjedde i en tunell er LANGT ifra formildende i mine øyne. :-\

 

Det faktumet at han sa at han var ukonsentrert og ikke så "automatisk trafikk-kontroll"-skiltet ---> motsatt av formildende.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Vet ikke om du kan kalle gode dekk for "formildende omstendigheter".

Hm, du snakket jo så fint om friksjon og greier lenger oppi tråden her, men mener da at dekkene ikke har noen faktor..?

 

Aner ikke åssen retten ser på det, men han advokaten fikk nedsatt straff fordi Mercen hadde ekstreme kjøreegenskaper, noe dekkene har mye å si på..

Lenke til kommentar
Det var jo bare der og da fordi han la penger i lommeboka, ikke fordi han var generellt ukonsentrert

Greit nok det Torsteinen, men hvordan overbevise en dommer med den holdningen han har vist her?

 

At det her finnes formildene omstendigheter er bare tull. At det var lite trafikk visste ikke han før han kom til bunn å så oppover bakken. At bilen var dau og han ville ha litt å gå på opp bakken er ikke akkurat smart å nevne i denne sammenheng. Og at det var lite fare for farlige situasjoner grunnet lang sikt er bare sprøyt da nevnte fotoboks tar deg før du når bunn og ikke har mer sikt enn +/- 100 meter.

 

Eneste formildende her ville vært å samtykke i beslag for på den måten å spare skattebetalerene for unødvendige kostnader ved rettsak.

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
Det var jo bare der og da fordi han la penger i lommeboka, ikke fordi han var generellt ukonsentrert

Greit nok det Torsteinen, men hvordan overbevise en dommer med den holdningen han har vist her?

 

At det her finnes formildene omstendigheter er bare tull. At det var lite trafikk visste ikke han før han kom til bunn å så oppover bakken. At bilen var dau og han ville ha litt å gå på opp bakken er ikke akkurat smart å nevne i denne sammenheng. Og at det var lite fare for farlige situasjoner grunnet lang sikt er bare sprøyt da nevnte fotoboks tar deg før du når bunn og ikke har mer sikt enn +/- 100 meter.

 

Eneste formildende her ville vært å samtykke i beslag for på den måten å spare skattebetalerene for unødvendige kostnader ved rettsak.

 

des,OUT!

Enig i at han burde samtykke... Og at det ikke er så mye smart å komme med i retten, men nå er jeg trøtt å lei etter å ha kjedet meg i resepsjonen på jobb med forumet i 8 timer og gleder meg til å komme hjem å få litt sosialliv... jeg sprekker snart.

 

Lykke til Skyline!!! Ønsker deg alt vel... Uansett hva som skjer (om du så slipper helt unna) tror jeg du har lært av dette.

Endret av Torsteinen
Lenke til kommentar
Jo, den er grei. Gode dekk gir større friksjon mellom bil og vei. Men, tror uansett ikke dette er noe en evt. rett vil legge så stor vekt på. En Mercedes er jo igjen en Mercedes. ;)

Hm, det er det jeg lurer på.. Retten har tydeligvis praktisert begge deler, så spennende å se åssen dem gjør det.

 

Uansett tror jeg det er rimelig viktig å framstille det saklig.

Lenke til kommentar
Jeg blir kvalm av din respekt for lover å regler Skyline. Selv om du har verdens beste bil og er flink bak rattet så hjelper det så veldig lite hvis det skjer noe i slike hastigheter. Jeg blir så forbanna når jeg leser slikt. Jeg har skrevet ut hele denne tråden på papir inkludert de fine bildene du la ut av bilene din og sendt det til lensmannen i Sauherad. Det kan kanskje ikke brukes i retten mot deg, men det kan iallefall danne et bilde av hva slags dimling du er. Håper du vokser opp i hodet ditt før du setter deg bak et ratt igjen.

Er du helt NISSE i huet? Hva faen gjorde du det for? Du er vel 14 år og har fortalt dette til mamma? Mannen trengte HJELP ikke no jævla angiver som faen ikke har annet å gjøre. Jævla gnom. :realmad:

Lenke til kommentar
Jeg blir kvalm av din respekt for lover å regler Skyline. Selv om du har verdens beste bil og er flink bak rattet så hjelper det så veldig lite hvis det skjer noe i slike hastigheter. Jeg blir så forbanna når jeg leser slikt. Jeg har skrevet ut hele denne tråden på papir inkludert de fine bildene du la ut av bilene din og sendt det til lensmannen i Sauherad. Det kan kanskje ikke brukes i retten mot deg, men det kan iallefall danne et bilde av hva slags dimling du er. Håper du vokser opp i hodet ditt før du setter deg bak et ratt igjen.

Er du helt NISSE i huet? Hva faen gjorde du det for? Du er vel 14 år og har fortalt dette til mamma? Mannen trengte HJELP ikke no jævla angiver som faen ikke har annet å gjøre. Jævla gnom. :realmad:

Så om jeg begår inbrudd (lovbrudd) i nabolaget ditt så ville du gitt eff? Sett deretter at jeg spør generelt sett på forumet her om hvor jeg kan gjemme tjuvgodset hen? Har en gjort noe kriminelt så får en pokkern meg ta straffen og slutte med den whininga i etterkant. Ja, det er mange som kjører (altfor) fort, men så tar de straffen og har forhåpentligvis lært av det, noe jeg har fått inntrykk av at skyline ikke har gjort.

 

 

1. Du kjørte dobbelt så fort av den tillatte hastighet.

 

2. Du tror du har oversikt, men tingen er at du sikkert ikke er alene på den strekken, og det er ikke umulig at det kommer en annen Primera i 170 mot deg.

 

3. Det at du ikke så "fotoboks-skiltet" tror jeg faktisk kan bli negativt for din del. Du viser uoppmerksomhet (i det øyeblikket). Spiller ingen rolle om hvordan du er sånn ellers. I tillegg så blir fotobokser satt opp på steder der politet vet at det kjøres fort og vil at hastigheten skal senkes. Uansett så vet du at de raskeste en kan kjøre i Norge er 100.

 

4. Bilen har kanskje gode kjøreegenskaper, men det forutsetter at en skal være våken og ha gode reaksjonsevner når en kjører i slike hastigheter.

 

 

Synes du skal ta straffen som en mann og slutte å syte som ei jente. Du var fullstendig klar over hva du gjorde. Surt å miste lappen for to år, men forhåpentligvis så lærer du noe. Sees forhåpentligvis i lavere hastigheter.

 

PS. Haltan (among others) For mye so-preik her. Skjerpings..

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...