Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke lest noe av tråden, men håper du får den fort tilbake igjen!

Synd når man skal blitt tatt da :( Kondolerer!

 

Ble nesten tatt idag jeg å, slapp unna med 7200,- i bot tror jeg det var siden jeg rakk å bremse kraftig ned :) Flaks der!

7502280[/snapback]

 

 

Bra du slapp unna!! DON`T LET THEM GET TO YOU!!

 

Har fått igjen lappen, men var uten i 2 år og 3 mnd`er.

Så nå er jeg ute på veien å leker "forbryter" igjen.... :!:

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Har ikke lest noe av tråden, men håper du får den fort tilbake igjen!

Synd når man skal blitt tatt da :( Kondolerer!

 

Ble nesten tatt idag jeg å, slapp unna med 7200,- i bot tror jeg det var siden jeg rakk å bremse kraftig ned :) Flaks der!

7502280[/snapback]

 

 

Bra du slapp unna!! DON`T LET THEM GET TO YOU!!

 

Har fått igjen lappen, men var uten i 2 år og 3 mnd`er.

Så nå er jeg ute på veien å leker "forbryter" igjen.... :!:

7503960[/snapback]

 

 

Jeg har sluppet unna sikkert 100 ganger med bøter, men dem tok meg nå :p

 

Hehe, bra det ;)

Pass på at dem ikje tar deg nå da !

Lenke til kommentar
Har ikke lest noe av tråden, men håper du får den fort tilbake igjen!

Synd når man skal blitt tatt da :( Kondolerer!

 

Ble nesten tatt idag jeg å, slapp unna med 7200,- i bot tror jeg det var siden jeg rakk å bremse kraftig ned :) Flaks der!

7502280[/snapback]

Vel, hadde du holdt deg sånn nogenlunde til fartsgrensen ville du sluppet å hive 7200 kroner i statskassa. Kan jo kjøpe ganske mye fett for de pengene. Men det er selvsagt ditt valg hva du vil bruke pengene dine på. Det er jo igrunn bare til fordel for oss andre at du bidrar til fellesskapet :!:

Lenke til kommentar
Du vet så forbanna godt hva jeg mener!

Og spekulere blir uvesentlig i den saken. Kan sikkert klippe ut et dusin linker hvor det _er_ stadfestet at fart var største skyld (noe som det svært ofte er i alvorlige ulykker). I slike vikplikt ulykker som du nevner så er jeg rimlig sikker på at det ikke så ofte ende like alvorlig (lemlestelse & død).

 

Fart er vel den største synderen, også i kombinasjon med andre ting.

7486867[/snapback]

 

Ja jeg vet hva du mener, ingen grunn til å banne fordi. Viss du hadde giddet å lest innlegget mitt så hadde du skjønt det selv også. Men det virker som du er en som slår først og spør etterpå. Som forsåvidt var poenget med mitt innlegg, men det fikk du tydligvis ikke med deg.

Lenke til kommentar
Du vet så forbanna godt hva jeg mener!

Og spekulere blir uvesentlig i den saken. Kan sikkert klippe ut et dusin linker hvor det _er_ stadfestet at fart var største skyld (noe som det svært ofte er i alvorlige ulykker). I slike vikplikt ulykker som du nevner så er jeg rimlig sikker på at det ikke så ofte ende like alvorlig (lemlestelse & død).

 

Fart er vel den største synderen, også i kombinasjon med andre ting.

7486867[/snapback]

 

Ja jeg vet hva du mener, ingen grunn til å banne fordi. Viss du hadde giddet å lest innlegget mitt så hadde du skjønt det selv også. Men det virker som du er en som slår først og spør etterpå. Som forsåvidt var poenget med mitt innlegg, men det fikk du tydligvis ikke med deg.

7504968[/snapback]

 

Mulig jeg ser det;

Men prøver å se hva du mener, men får det ikke helt til...

 

Å snakke moral blir jo litt tåplig, men synes uansett det er skremende hvor lite enkelte bryr seg om hva som skjer utenfor deres egen nese.. Men-men..

 

så at jeg banker folk som evt. kjører på meg el. var ikke det jeg ville frem til.. Den ser du også.. ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Du vet så forbanna godt hva jeg mener!

Og spekulere blir uvesentlig i den saken. Kan sikkert klippe ut et dusin linker hvor det _er_ stadfestet at fart var største skyld (noe som det svært ofte er i alvorlige ulykker). I slike vikplikt ulykker som du nevner så er jeg rimlig sikker på at det ikke så ofte ende like alvorlig (lemlestelse & død).

 

Fart er vel den største synderen, også i kombinasjon med andre ting.

7486867[/snapback]

 

Ja jeg vet hva du mener, ingen grunn til å banne fordi. Viss du hadde giddet å lest innlegget mitt så hadde du skjønt det selv også. Men det virker som du er en som slår først og spør etterpå. Som forsåvidt var poenget med mitt innlegg, men det fikk du tydligvis ikke med deg.

7504968[/snapback]

 

Mulig jeg ser det;

Men prøver å se hva du mener, men får det ikke helt til...

 

Å snakke moral blir jo litt tåplig, men synes uansett det er skremende hvor lite enkelte bryr seg om hva som skjer utenfor deres egen nese.. Men-men..

 

så at jeg banker folk som evt. kjører på meg el. var ikke det jeg ville frem til.. Den ser du også.. ;)

7505065[/snapback]

 

Ja jeg ser poenget ditt, du syns fart er farlig og det er jeg enig i.

Men når du avslutter med "Hadde jeg opplevd noe slikt som at mine barne, kone osv. hadde blitt lemlestet/drept av en slik fyr så er jeg rimlig sikker på at jeg hadde oppsøkt han og stemplet min hevn..." så er du ikke noe bedre enn dem som kjører for fort. Hvorfor jeg mener det? Vel i eksempelet ditt så banket du en uskyldig person.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jaja, da har jeg atter engang vært lappløs, i 30 dager (politiet la ned påstand om 90 dager) for burnout med Supra, problemet var at det ikke var snakk om noen burnout, jeg har hatt vitner som er på min side, jeg tok bilder av asfalten på stedet dagen etterpå, ingen spor etter gummi. Politiet holdt lappen min i 30 dager, så kom saken min opp for retten, og dommeren var sjokkert over hvor lite informasjon politiet hadde i rapporten sin, og jeg fikk lappen igjen på dage. Når det er sagt, Toyota Supra Twin Turbo JZA80 RZ er en politi magnet av de skjeldne, har blitt stoppet 3 ganger på 1 time, uten at noe straffbart var gjort.

 

Men nå har jeg lappen igjen.... ;)

 

Men det spørs hvor lenge det varer, jeg har en stk. Nissan 300ZX Twin Turbo (Z32) med 778 hk v/7800rpm, ca. 1000nm, 0-400 meteren på rett under 10 sek, topp hastighet på ca.350km/t i garasjen, og den elsker å bli tynt!

Har ikke fått testa 350 km/t topphastighet enda, men det kommer, har til nå kun hatt 292 km/t.

For å sette litt perspektiv på ytelsen; den slipper lett taket med gate slicks på tørr asfalt i 130-140km/t, og ca. 180km/t på våt asfalt. Ytelsen er ekstrem! Motor bygd av Jun.

 

Men inntill videre, så kan jeg kose meg på offtenlig vei i Supra, Skyline, 300ZX, RX7 og EVO IV.

Lenke til kommentar
Jaja, da har jeg atter engang vært lappløs, i 30 dager (politiet la ned påstand om 90 dager) for burnout med Supra, problemet var at det ikke var snakk om noen burnout, jeg har hatt vitner som er på min side, jeg tok bilder av asfalten på stedet dagen etterpå, ingen spor etter gummi. Politiet holdt lappen min i 30 dager, så kom saken min opp for retten, og dommeren var sjokkert over hvor lite informasjon politiet hadde i rapporten sin, og jeg fikk lappen igjen på dage. Når det er sagt, Toyota Supra Twin Turbo JZA80 RZ er en politi magnet av de skjeldne, har blitt stoppet 3 ganger på 1 time, uten at noe straffbart var gjort.

 

Men nå har jeg lappen igjen.... ;)

 

Men det spørs hvor lenge det varer, jeg har en stk. Nissan 300ZX Twin Turbo (Z32) med 778 hk v/7800rpm, ca. 1000nm, 0-400 meteren på rett under 10 sek, topp hastighet på ca.350km/t i garasjen, og den elsker å bli tynt!

Har ikke fått testa 350 km/t topphastighet enda, men det kommer, har til nå kun hatt 292 km/t.

For å sette litt perspektiv på ytelsen; den slipper lett taket med gate slicks på tørr asfalt i 130-140km/t, og ca. 180km/t på våt asfalt. Ytelsen er ekstrem! Motor bygd av Jun.

 

Men inntill videre, så kan jeg kose meg på offtenlig vei i Supra, Skyline, 300ZX, RX7 og EVO IV.

 

Si meg, går du inn for å provosere? Jeg mener, langt over halvparten av de som har svart i denne tråden er i mot deg.. og så gir du dem denne informasjonen? Du kommer til å drepe noen en dag om du holder på sånn. Kan ikke komme på en ENESTE strekning i Norge som det kan være trygt å kjøre i 292 km/t på... Er du klar over hvor lang bremsestreking du trenger for å stoppe for en uforutsett hindring i denne hastigheten? Det tar ca. 1 sekund fra du ser hindringen til du får tatt foten på bremsen, dvs, 292/3,6 som gir 81m/s! Dvs, du tilbakelegger 81 meter fra du ser hindringen til du BEGYNNER å stoppe, i tillegg er det en satans lang bremselengde men her spiller så mange faktorer inn at jeg ikke gidder å begynne å regne ut.

 

Hett tips, skjønner at du er glad i fart, for all del, mange er det, meg inkludert, kan du ikke bare ta med deg disse bilene på en bane? Hvor det faktisk er tilrettelagt for å råkjøre!

 

Uansett, virker ikke som at noe går innpå deg, miste lappen 2 ganger og du kjører likevel laaaaaangt over tillatt fartsgrense... Du lærer vel, enten ved at du en dag kjører i hjel en unge, eller mister lappen for tredje gang og aldri får den igjen. Jeg håper selvfølgelig på sistnevnte, men vil si oddsen er like stor for førstnevnte...

 

Folk som deg burde virkelig ikke kjøre på norske veier...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Hva var det du gjorde den dagen, som fikk politiet til å tro at du drev med burnout?

Stod parkert?

 

Ikke engang politiet er så teite.

 

Lett pådrag fra stillestående, tingen er at denne bilen er ekstremt høylytt, så det hørtes jo ut som jeg tok 400 metern på 10 sek. Faktum var at jeg var under angitt fartsgrense på stedet, og det var ingen anntydning til hjulspinn.

Men Politiet var veldig oppsatt på å ta meg for ett eller annet, samme hva.

 

Føler meg regelrett forfulgt i den Supra`en, selv med normal kjøring.

 

Derfor kjører jeg mest Skyline.... Politiet legger ikke merke til den... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...