Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Nå står det jo at annen trafikk skal hindres og forstyrres minst mulig også, og i enkelte tilfeller vil jeg si folk ikke har noe på veien å gjøre som sjåfører om de de kjører så fort de er konfortable med (og til tross for dette kjører mye saktere en alle andre).

 

AtW

5820004[/snapback]

 

Det gjør det, men så virker det jo som en del av dere fartsglade har en særdeles lav terskel for hva som kan regnes for "hinder". Prøv å kjøre i 80 på en vei med 80-grense, så ser du jo fort hvor mange som blir hindret av deg.

 

For å bruke en klisjé, å være bilist handler om gjensidig respekt. Det er ikke bare din vei.

5820437[/snapback]

 

Jada, det er jo greit nok det, nå er ikke jeg bilist engang, holder meg til tohjuling, og da er det sjeldent biler er til hinder :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sterkeste medfølelse fra meg.

 

Jeg har gjort det samme og vært igjennom den samme prosessen med advokat og alle tilgjengelige hjelpemidler;

 

Advokat

Skriv fra arbeidsgiver "må ha lappen for og beholde jobben"

samt rent rulleblad i øvrig

 

Som tidligere sagt i forumet er det ikke populært og kjøre fort i tunnler, politiaktoratet tar dette svært alvorlig ( mye verre enn på vanlig vei)

 

jeg kjørte i rennfast tunnelen i 129 km (80 grense,trodde det var 90)

 

jeg fikk 15000.- i bot og grunnet min arbeidssituasjon og en god advokat fikk jeg ikke fengsel men inndratt førerkort i 5 mnd.

+ 35000 i taxi regninger i mellomtiden for og beholde jobben.

 

Lykke til

som sagt føler med deg :):)

Lenke til kommentar
129 km/t er idioti i en tunnel uansett om det er 80 eller 90 km/t på stedet..

 

Syns ikke synd på deg :nei:

Sorry, men sånt MÅ straffes!

5821189[/snapback]

 

Også i Tyskland hvor enkelte tunneler har 150 km/t?

 

Generalisering er ikke bra, det er forskjell på tunneller, tro det eller ei!

Enkelte er meget godt opplyste, og oversiktlige.

Som advokaten min sa i rettsaken, strekket jeg ble tatt på er den lengste rette strekken med asfalt mellom Sola og Flesland. Sikten er MEGET god, tunnelen er veldig godt opplyst.

 

Siden anken min ikke førte frem, kan jeg herved si følgende:

Jeg ble dømt til følgende:

24 dager fengsel

25 mnd`er inndragning av førerkort + full førerprøve

1500 kr i saksomkostninger

 

Når det er sagt, er Polen tur planlagt, slik at jeg kan kjøre bil igjen ;)

Man kan ta lappen i Polen, og bruke den i Norge, praktisk?! Jepp!

Jeg kan gå opp til ny førerprøve i slutten august, men gidder ikke å vente så lenge, derfor: Polen here I come!

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Der kjører mest sannsynlig de andre i cirka samme fart som deg..

 

Det er en også fort gjort at det fryser på i tunneler før og etter at andre veier er tørre for året, der syns det ikke så godt, og du kan få deg en heftig overaskelse ved en oppbremsing når du tar igjen noen...

Lenke til kommentar

Jeg vil gratulere hele Norges kjørende befolkning med å slippe enda en fartsglad fyr på veiene i et par år.

 

Egentlig synes jeg du slapp billig unna på det punktet med saksomkostninger. En slik sak koster den norske stat ganske mange tusen. Penger som vi skattebetalere betaler for deg...

Lenke til kommentar
Der kjører mest sannsynlig de andre i cirka samme fart som deg..

 

Det er en også fort gjort at det fryser på i tunneler før og etter at andre veier er tørre for året, der syns det ikke så godt, og du kan få deg en heftig overaskelse ved en oppbremsing når du tar igjen noen...

5821891[/snapback]

 

Ja, og veien var tom forran meg, same shitt med andre ord.

 

 

Tempraturen var 8 grader + celsius, og for det andre er tunnelen utstyrt med meget god vann og frostsikkring, med veggelement i støpt betong og tak i sprutbetong. Jeg har selv jobbet med akkurat dette ved tunnelene, nye E-18 ved Holmestrand. Vann som trekker inn i tunnelen, vil renne bak betong elementene, og deretter bli drenert i rør. Derfor er dette ett minimalt problem. Det er verre på haukelifjell, der bare de mest utsatte områdene er beskyttet med vann og frostsikkring.

 

Det er fullt lovligt å kjøre med sertfikat fra Polen, dessuten har jeg i verste fall kun 5 mnd`er igjen av sperre fristen min. Jeg har kjørt mer eller mindre som før, i ca. 20mnd`er, så at jeg har vært borte fra veien er vel en sannhet med visse modifikasjoner.

 

Syns 1500kr var mer enn nok jeg ;)

Også får jeg ca. 1100kr for den tiden jeg sitter inne, så egentlig blir det bare 400kr i mellom. I tilleg har jeg ordnet meg med avbetaling på de 1500kronene, 100kr pr. mnd, etter de andre bøtene mine er betalte. Så om ca. 6 år, kommer jeg til å begynne å betale på disse 1500 kronene.

Lenke til kommentar

Det er fullt lovligt å kjøre med sertfikat fra Polen, dessuten har jeg i verste fall kun 5 mnd`er igjen av sperre fristen min. Jeg har kjørt mer eller mindre som før, i ca. 20mnd`er, så at jeg har vært borte fra veien er vel en sannhet med visse modifikasjoner.

5822806[/snapback]

 

Nei, det er ikke lovlig... Har blitt tatt opp etter dette ble "kjent" i media. Det er ikke førerkort du får inndratt når du har gjort noe ulovlig, men _kjøretillatelsen_. Ergo vil ikke et polsk førerkort gjøre noenting fra eller til hvis du skal kjøre i Norge, men det vil gjelde i andre land.

Lenke til kommentar
Der kjører mest sannsynlig de andre i cirka samme fart som deg..

 

Det er en også fort gjort at det fryser på i tunneler før og etter at andre veier er tørre for året, der syns det ikke så godt, og du kan få deg en heftig overaskelse ved en oppbremsing når du tar igjen noen...

5821891[/snapback]

 

Ja, og veien var tom forran meg, same shitt med andre ord.

 

 

Tempraturen var 8 grader + celsius, og for det andre er tunnelen utstyrt med meget god vann og frostsikkring, med veggelement i støpt betong og tak i sprutbetong. Jeg har selv jobbet med akkurat dette ved tunnelene, nye E-18 ved Holmestrand. Vann som trekker inn i tunnelen, vil renne bak betong elementene, og deretter bli drenert i rør. Derfor er dette ett minimalt problem. Det er verre på haukelifjell, der bare de mest utsatte områdene er beskyttet med vann og frostsikkring.

 

Det er fullt lovligt å kjøre med sertfikat fra Polen, dessuten har jeg i verste fall kun 5 mnd`er igjen av sperre fristen min. Jeg har kjørt mer eller mindre som før, i ca. 20mnd`er, så at jeg har vært borte fra veien er vel en sannhet med visse modifikasjoner.

 

Syns 1500kr var mer enn nok jeg ;)

Også får jeg ca. 1100kr for den tiden jeg sitter inne, så egentlig blir det bare 400kr i mellom. I tilleg har jeg ordnet meg med avbetaling på de 1500kronene, 100kr pr. mnd, etter de andre bøtene mine er betalte. Så om ca. 6 år, kommer jeg til å begynne å betale på disse 1500 kronene.

5822806[/snapback]

 

 

Dette de kaller notorisk kriminell?

 

Kan ikke si du er dirkte lur når du her skryter av å kjøre uten lappen, snyte på staten og komme med "gode" grunner til at akkurat DU skal kunne kjøre så mye fortere enn alle andre, pluss at du har en fet bunke med bøter fra før..

 

 

Håper du koser deg når du er ute å kjører, for virker ikke som du eier noen form for samvittighet med tanke på at du kan skade noen ganske bra, å da blir du sittende med hele regninga selv :tease:

 

Ta ansvar for dine (dumme) handlinger å la bilen stå..

 

Så håper jeg politiet kunne hatt noen flere kontroller bare for å sjekke at alle som kjører faktisk har lappen, og slutte å bry seg med alle rånerene bare fordi de har store felger og lave biler (blir stoppet 3-4 ganger per helg, men de har jo aldri noe å ta meg på siden jeg har papirene mine i orden..)

Lenke til kommentar

Så håper jeg politiet kunne hatt noen flere kontroller bare for å sjekke at alle som kjører faktisk har lappen, og slutte å bry seg med alle rånerene bare fordi de har store felger og lave biler (blir stoppet 3-4 ganger per helg, men de har jo aldri noe å ta meg på siden jeg har papirene mine i orden..)

5823608[/snapback]

 

 

Morsomt at du nevner akkurat det der, fordi lave biler har ofte Black & Decker senkesett (altså kappete fjærer) og dette er livsfarlig, kommer man i en skikkelig hump, kan man risikere at hele færa hopper ut av skåla si, da har man ett STORT problem. Store felger som subber borti karosseri deler er også farlig, om man havner i en kritisk situasjon. Greit nok at du har papirene dine iorden, men det er langt i fra alle som har det. Jeg vil uten tvil sette "Black & Decker" senkesett som langt farligere enn å bryte farts grensa med noen få km/t.

Har hørt om folk som har kappet bort mer enn 50% av fjærene, og blitt tatt i etterkant, og fått lappen indratt for 2 år, og store bøter, og avskilting på stedet.

 

Jeg må også tilføye at Primera`en min ble vist hos biltilsynet, med støtdempere, fjærer og felger, og at jeg hadde papirene iorden på min bil. Jeg hadde dog. små felger, 17" x 8" bred. Med 215/40ZR17 Dekk, og minimal sekning (ca. 35mm)

 

Når vi snakker om fart i tunneler, så kan dere jo ta en titt på denne:

Nagata i 328 km/t flyby i Tokyo, med R33 GT-R Skyline, med 1300hk!! HØR PÅ LYDEN!!

 

Enda en video av samme situasjonen

 

 

nag328.jpg

 

 

En til! EN SINNSYK 900 hk JUN Supra! FANTASTISK LYD!!

 

Det finnes ingenting bedre, enn en twin turbo mata rekke sekser som skriker av full hals! (Både Skyline GT-R og Supra har rekke 6 Twin Turbo)

 

Da snakker vi fart, og det gjikk bra der også! Sikkert bare tilfeldigheter.

 

Fikk forresten en video av en kammerat, med den gammle Sierra Cosworthen hans, som passerte i Lærdals tunnelen i ca. 285km/t.

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Fikk forresten en video av en kammerat, med den gammle Sierra Cosworthen hans, som passerte i Lærdals tunnelen i ca. 285km/t.

5823704[/snapback]

 

Taperslig... bare taperslig.

Hvor morsomt er det når en mor har vært og hentet

sine to barn i barnehagen og alle omkommer fordi denne dusten mistet

kontrollen over bilen fordi han kjørte i 4x fartsgrensa?

 

Tenk litt på de som må skrape opp de blodige restene etter folk

pga overdreven råkjøring. Det sånne som dette som gjør det til

et rent hælvette å være brannmann. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...