Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til dere moralfolk som maser, dere bryter fartsgrensa selv men i mindre grad. Brudd på fartsgrensa er ulovlig om det er 70 i 50 sonen eller 170 i 80 sonen. Som læreren på mcteorien sa "Det går ikke an å være halveis gravid".

 

Hvordan vet du at folk her bryter fartsgrensa? Det er langt fra alle som gjør det.

 

Det er riktig at det er ulovlig å kjøre over fartsgrensa enten du kjører 10 km/t over, eller dobler grensa. Likevel: Det er veldig stor forskjell på å ligge 10 km/t over fartsgrensa og å kjøre dobbelt så fort som skiltet fartsgrense. Sjansen for å kjøre av veien og drepe seg selv og andre er langt større hvis du kjører i 170 i 80-sonen enn om du bare kjører litt over.

 

Det finnes lovbrudd som er mer alvorlige enn andre. Syns du det er riktig at en som ligger 10 km/t over skal straffes like strengt som en som ligger 90 km/t fortere enn det som er lovlig?

Lenke til kommentar
Marvil har vært til god hjelp, har fått mange gode inspill av han, og han har mange vise ord. Særlig med tanke på formildene omstendigheter.

Fint å være til hjelp, men du må huske en ting her;

Du har kjørt rimelig altfor fort, og det blir konsekvenser av dette. Du bør finne en advokat og snakke med ham om dette. Det kan finnes formildende omstendigheter her, men ikke ha en sånn "verdensmester, jeg hater purker, jeg råkker, har konge bil osv", det liker IKKE politiet eller en dommer.. Du har gjort noe ulovlig, så det er egentlig bare å innse det og at det kommer til å bli konsekvenser av dette..

 

Syns synd på deg, noe av det verste som kan skje må vel være å miste lappen.. Men handlinger får konsekvenser, noe man må tenke over før man utfører handlingen..

 

Btw; Bilen, er det en SRi..? Så det var SRi speedoplater, men intet emblem eller spoiler..

Lenke til kommentar
Til dere moralfolk som maser, dere bryter fartsgrensa selv men i mindre grad. Brudd på fartsgrensa er ulovlig om det er 70 i 50 sonen eller 170 i 80 sonen. Som læreren på mcteorien sa "Det går ikke an å være halveis gravid".

Nå er det vel litt forskjell på 70 i en 50 sone enn 170 i en 80 sone. Man får jo en kraftig bot, men man slipper å miste lappen og sitte inne en liten stund.

Lenke til kommentar
Marvil har vært til god hjelp, har fått mange gode inspill av han, og han har mange vise ord. Særlig med tanke på formildene omstendigheter.

Fint å være til hjelp, men du må huske en ting her;

Du har kjørt rimelig altfor fort, og det blir konsekvenser av dette. Du bør finne en advokat og snakke med ham om dette. Det kan finnes formildende omstendigheter her, men ikke ha en sånn "verdensmester, jeg hater purker, jeg råkker, har konge bil osv", det liker IKKE politiet eller en dommer.. Du har gjort noe ulovlig, så det er egentlig bare å innse det og at det kommer til å bli konsekvenser av dette..

 

Syns synd på deg, noe av det verste som kan skje må vel være å miste lappen.. Men handlinger får konsekvenser, noe man må tenke over før man utfører handlingen..

 

Btw; Bilen, er det en SRi..? Så det var SRi speedoplater, men intet emblem eller spoiler..

Ja, jeg hvet det. Jeg skal ta konsekvense av det, men prøver jo å få minst mulig straff da. Skal snakke med advokat i morgen.

 

 

Bilen er ikke en SRi(I wish), det er en diesel!! 75daue hester, oppgitt til å ha en topp hastighet på 155km/t. SRi instrument og GT styling.

Lenke til kommentar

Du bør ihvertfall sjekke med advokat hvordan straffer man kan få. Hvis man bare godtar uten advokat, har man lett for å få strengere straffer. Politiet er vant til at ungdommen bare godtar alt.

 

De tok lappen min en gang. De mente jeg hadde råkjørt, å jeg nektet. Snakket med advokat, å han ville høre hva slags målinger de hadde. De hadde ingenting, for det hadde vært mørkt, å de hadde ikke sett meg hele tiden. De sa det var 50 sone, men det sjekket vi opp å det var 80 sone der jeg hadde kjørt. Hele greiene endte med at jeg fikk igjen lappen å alt. Kan være greit å ta en snakke med advokat før man godtar noe.

Lenke til kommentar

JimRamse, ja jeg hvet. Politiet var veldig hissige på å få meg til å godta førerkort beslag, hvilket jeg ikke gjorde. Når jeg ikke godtar førerkort beslag har de kun lov til å beholde lappen i 3 uker, deretter må den utleveres, hvis ikke saken er kommt opp før. Dvs. at etter jeg har vært på ferie, så får jeg lappen igjen, til saken kommer opp til høsten engang (tar sikkert ganske lang tid). Hadde jeg godtat førekort beslag, kan de beholde lappen så lenge de vill.

 

Kan jo håpe på hennleggelse, men skal vel litt til her. Litt ekstremt tilfelle, kanskje.

 

Leste forresten i lokalavisa her (TA, Telemark Arbeiderblad eller no), at ungdommer fikk tilbud om å gå igjennom ett trafikksikkerhetskurs isteden for å gå i fengsel. Høres jo ganske nice ut d.

 

Noen som hvet hva som skjer når en får en dom i retten, f.eks. 2 år uten lappen, blir det da regnet tilbake til det tidspunktet "overtredelsen" skjedde, altså april, eller blir det fra og med den dato`en i retten?

Lenke til kommentar
Yngvejos, takk for støtten!

 

Klarlakk er på vei!

(Fra statene, spesialkonstruert får å brukes på skilt)

Er det bare meg, eller prøver du her å si at nå skal benytte dette slik at du ikke blir tatt neste gang? Wow, du viser virkelig anger. Det virker som du absolutt ikke forstår hva du har gjort engang.

Lenke til kommentar
Yngvejos, takk for støtten!

 

Klarlakk er på vei!

(Fra statene, spesialkonstruert får å brukes på skilt)

Er det bare meg, eller prøver du her å si at nå skal benytte dette slik at du ikke blir tatt neste gang? Wow, du viser virkelig anger. Det virker som du absolutt ikke forstår hva du har gjort engang.

Du MÅ jo nesten synes synd på ham, da. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...