Erik_s Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Må bare si det men det raskeste som er tatt i den tunnelen er nesten 300km/t.(dette var mc, men fyren ble aldri tatt), og med bil er det registrert ca.260km/t og han fikk nesten samme straff. Tror han fikk litt høyere bot + noe annet som jeg ikke fikk med meg. Bare sånn opplysning over hvor streng den straffen Skyline risikerer er i forhold til lovbruddet. (det kan hende jeg tar feil her, så ta det roligt med tilbakemeldingene ) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Fotobokser + motorsykkel er dårlige greier. Burde egentlig vært skilt foran også. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Synes straffen du fikk var for jævelig.Men, hvordan forklarte du deg i retten(hvis du har vært oppe i retten da)? Orket ikke lese alle sidene. Edit: Hvor mye koster det å få skilter på bilden din! Den var rett og slett nice! Har ikke vært i retten enda, så akkurat hva straffa blir hvet jeg ikke ennå, men det er strafferamma. Det koster ca. 100`000kr å få skilt på den. TIDENES RÅESTE SKYLINE! Den der må dere bare se, limited editon, laget 20 stk!!!! 500hk org, Nismo 500GT blokk! Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Den var rett å slett rå! Men, får du da en skyline for 200 tusen, eller har du ikke medregnet moms og toll da? Skal du trimme den? Du har fått deg en vill bil *bøye seg i støvet* Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Er et par R32 til salgs om dagen for ca. 200k. Z-tune; http://www.8200rpm.com/stuffvids/Z-TuneNur.wmv Selv liker jeg ikke helt venstreratt da jeg har hatt noe problemer med å kjøre alene gjennom bomstasjoner. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Selv liker jeg ikke helt venstreratt da jeg har hatt noe problemer med å kjøre alene gjennom bomstasjoner. Fint at autopass snart har tatt over da.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Joda, de fleste steder, men det finnes bomstasjonting langt utpå landet også. Men, men, moro å lage kø. Lenke til kommentar
Striderkim Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 TIDENES RÅESTE SKYLINE! Den der må dere bare se, limited editon, laget 20 stk!!!! 500hk org, Nismo 500GT blokk! NICE dribble: !! : Nissan Skyline er gatebil Nr.1 Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Men, men, moro å lage kø. Hvis du har en skyline kan de bak deg spise bompengene sine. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hvis du har en skyline kan de bak deg spise bompengene sine. Det kan godt hende, men kæksene i cayennene og X5-ene sine ble ikke så veldig glad når vi brukte 5 min på å komme gjennom bommen opp til hafjell. Ja, i Skyline. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Nå har ikke jeg posta her på lenge (siden fykene føyk faktisk), men kan noen oppdatere meg om hva som har skjedd..? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Nå har ikke jeg posta her på lenge (siden fykene føyk faktisk), men kan noen oppdatere meg om hva som har skjedd..? Har ikke skjedd så veldig mye, har kjøpt meg Skyline. Ellers har jeg enda ikke hørt snakk om rettsak ogv. Er det mulig at de bare driter i retsak pga. resurs mangel, og heller bare henlegger saken når jeg har vært uten lappen i 2 1/2 år? Det begynner jo bli ei stund siden dette skjedde, snart 1 år faktisk. Lenke til kommentar
Striderkim Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Du skal ikkje sjå bort ifrå at dei henlegger saken, men det er igrunn tvilsomt.... Du får nok melding frå rettsvesenet snart, ganske alvorlig å køyre så fort i tunnel. Lenke til kommentar
MeSs Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 http://www.petitiononline.com/avgifter/petition-sign.html MeSs Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Klart folk har forskjellige meninger og syn på ting, men jeg kjenner personlig ingen som er rystet over det jeg har gjort. Men det er veldig forskjellig fra miljø til miljø. Mamma sa; jaja, jeg har selv kjørt mye fortere enn det. Pappa: 170 km/t er jo strengt tatt ikke så veldig fort, men det var dumt av deg å kjøre så fort på en overvåket vei. De fleste vennene mine har hatt langt høyere hastighet. Skummelt... ja, jeg er nok av et annet miljø, som er redd for å bli innblandet i en ulykke forårsaket av en bilist uten nok IQ til å forstå at en bil er et farlig redskap samme hvor god man tror man er bak rattet. Derfor synes jeg holdningen din familie og venner har, er meget skummel. Ting man kan peke på i den sammenheng, det er klart det er bedre veier i byene, men også veldig mye mer trafikk, hvilket medfører at høy hastighet medfører en mye større trussel, enn langt ut på bonde landet, hvor biler omtrent er en sjeldenhet på visse tider av døgnet. Det hjelper lite som et argument om du skulle kjøre ned en eller annen stakkar, eller kollidere med "den eneste andre bilen på veien" i en eller annen sving der du hadde litt for stor fart til å kunne holde din side av veien. Det jeg syns blir feil, er måten trafikk lover blir håndtert i Norge, straffene slår helt feil ut, og er altfor strenge. Det er noe feil, når man blir straffet hardere om man kjører for fort, enn når man slår ned naboen. Her er det noe som ikke stemmer. Mye rart med lovene i Norge, men SÅ rart er det ikke. At man slår ned naboen fører sjelden til dødsulykker. Det gjør imidlertid høy fart. Det er også en mindre terskel å tre over å dytte gasspedalen litt ekstra hardt ned, og derfor vil høyere straff virke preventivt. Når det gjelder inndragelse av førerkort, så gjør staten her i noen tilfeller seg selv en bjørne tjeneste, jeg fikk jobb tilbud, hvilket jeg måtte avslå pga. jeg ikke har lappen. Men jeg får arbeidsledighets trydg, så det at jeg mistet lappen for 3 år, betyr at staten må betale ca 300-400`000kr i trygd, isteden for at jeg kunne ha betalt skatt, som andre. Noen som ser paradokset? Åja, så de inndro lappen din for sin egen vinnings skyld? Tror du virkelig det? Grunnen til at de gjorde det, er for å gi deg en lærepenge, så du kanskje tenker litt mer neste gang du får lyst til å dytte gasspedalen i bunn... Ta deg en tur på bane sier dere, ja gjerne, hadde vi hatt en bane. Men det tydeligvis mer populært å bygge skate ramper og sånn dritt, som kun er med på å avle og rekruttere narkomane. Jeg er verken narkoman eller skater, men vil tro at ungdom som ikke har noe spesielt å finne på, har større sjanse for å havne på kjøret enn ungdom som har en skaterampe de kan gå til når de kjeder seg. Det er da bevist gang på gang at fritidstilbud til ungdommer minsker sjansen for kriminalitet og at de havner på "kjøret". Bøte satsene er kun for å tjene penger, det er jeg brennsikker på. Send heller folk på trafikk sikkerhets kurs, ol. Fordi bøte satsene er dypt urettferdig, man blir straffet like hardt, uansett hvor mye man tjener. De er der også for å forhindre at farlige trafikanter tar flere sjanser. Ja, det er urettferdig at de som tjener en million i året ikke betaler mer enn de som har 200.000 i året, men det er mye som er urettferdig. Merkelig at det kun er de "farlige" trafikantene som er i mot bøtesatsene her i landet? Hva kan det komme av tro? Ang det at å slå ned naboen sjelden fører til dødsfall.. Vel. jeg har ihvertfall vært med på at en nabo ble slått ned, falt i bakken slo hodet og døde. Han var 16. Det å bli slått ned så man går i bakken baklengs uten å kunne ta seg for er absolutt ikke trygt i det hele tatt. Jeg synes straffen for å gå til angrep på andre er ALTFOR lav. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Fotobokser + motorsykkel er dårlige greier.Burde egentlig vært skilt foran også. Hva skulle være poenget med det? Du ser ikke ansiktet på den som kjører, å da kan du ikke utlevere bot. Man kan ikke bare gi bot til eieren av sykkelen. Dette har faktisk vært tatt opp på stortinget mener jeg på. Var en eller annen som ville ha skilter foran på sykkelen, men det ble ganske fort glemt når de skjønte at de fremdeles ikke ville ha noen å gi boten til Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hva skulle være poenget med det? Du ser ikke ansiktet på den som kjører, å da kan du ikke utlevere bot. Man kan ikke bare gi bot til eieren av sykkelen. Dette har faktisk vært tatt opp på stortinget mener jeg på. Var en eller annen som ville ha skilter foran på sykkelen, men det ble ganske fort glemt når de skjønte at de fremdeles ikke ville ha noen å gi boten til Aha, takk for infoen. Trodde de bare sendte bot til eieren jeg, men det virker jo logisk at de må se føreren selv ja. *Huske å ta ned solskjermen når jeg kjører forbi fotoboks*. Neida. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hva skulle være poenget med det? Du ser ikke ansiktet på den som kjører, å da kan du ikke utlevere bot. Man kan ikke bare gi bot til eieren av sykkelen. Dette har faktisk vært tatt opp på stortinget mener jeg på. Var en eller annen som ville ha skilter foran på sykkelen, men det ble ganske fort glemt når de skjønte at de fremdeles ikke ville ha noen å gi boten til Aha, takk for infoen. Trodde de bare sendte bot til eieren jeg, men det virker jo logisk at de må se føreren selv ja. *Huske å ta ned solskjermen når jeg kjører forbi fotoboks*. Neida. Eieren får boten ja. Men hvis f.eks som du sier solskjermen dekker til ansiktet slik at man ikke kan se hvem det er så kan han si at det ikke er han som kjører. Hvis da ikke polititet klart ser hvem det er så blir boten / saken henlagt. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Når det gjelder sykler så slår ikke lengre fotoboksene ut. Var for mange sykler som hadde det morro med å kjøre frem å tilbake foran di å tømme de for film Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hvis du har en skyline kan de bak deg spise bompengene sine. Det kan godt hende, men kæksene i cayennene og X5-ene sine ble ikke så veldig glad når vi brukte 5 min på å komme gjennom bommen opp til hafjell. Ja, i Skyline. Jeg har hytte på hafjell. I samme bommen måtte fattern hjelpe Gjelsten (han er naboen vår), fordi han hadde bare lapper, og ikke småpenger. Han lagde en femti meter lang kø, og fattern gikk frem og la på en tjuer. Da var Gjelsten flau. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå