Striderkim Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Du har ein nissan skyline no ? Ta lærdom og ikkje vrak den skjønnheten ! Nissan skyline Lenke til kommentar
skyline Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Du har ein nissan skyline no ?Ta lærdom og ikkje vrak den skjønnheten ! Nissan skyline Jepp, har R32 Skyline GT-R. Sjekk bilde i signatur. Skal være forsiktig med den! Lenke til kommentar
Striderkim Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Lekker Skyline du har der, kor masse punga du ut for den ? (skulle gjerne hatt ein sånn en, men blir nok ein opel vectra på meg ) Lenke til kommentar
skyline Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 166KM/t kvalifiserer til en feit bot, det er jeg enig i. Men fengsel og fotgjenger i 1-2.5år er HELT på bærtur. Norge i et nøtteskall. Føler med deg. Være uten lappen suger grenseløst. Håper bare ikke du er helt avhengig av den i jobbsammenheng. Når det gjelder HalTanke og sillycybe så må jeg le litt. Dere oppfører deg som om han hadde kjørt dere ned i et forgjengerfelt, stoppet, rygget over dere og kjørt over på nytt. Maken til skinnhellige wannabe-snuter er det lenge siden jeg har sett. Det er med folk som dere straffene her i landet mister sitt forhold til forbrytelsene. Haltan og sillycybe har vært litt negative ja. Klart folk har forskjellige meninger og syn på ting, men jeg kjenner personlig ingen som er rystet over det jeg har gjort. Men det er veldig forskjellig fra miljø til miljø. Mamma sa; jaja, jeg har selv kjørt mye fortere enn det. Pappa: 170 km/t er jo strengt tatt ikke så veldig fort, men det var dumt av deg å kjøre så fort på en overvåket vei. De fleste vennene mine har hatt langt høyere hastighet. Men jeg merket når jeg var i militæret så hadde en del "byfolk" en helt annen oppfattning. På bygda har "alle" bil når de er 18år, i Bergen hvor jeg tjenestegjorde, hadde ingen bil. De hadde også en helt annen oppfatning av hva som var fort. Ting man kan peke på i den sammenheng, det er klart det er bedre veier i byene, men også veldig mye mer trafikk, hvilket medfører at høy hastighet medfører en mye større trussel, enn langt ut på bonde landet, hvor biler omtrent er en sjeldenhet på visse tider av døgnet. Derfor får man veldig forskjellige oppfatninger. Hvilket jeg kan forstå. Det jeg syns blir feil, er måten trafikk lover blir håndtert i Norge, straffene slår helt feil ut, og er altfor strenge. Det er noe feil, når man blir straffet hardere om man kjører for fort, enn når man slår ned naboen. Her er det noe som ikke stemmer. Når det gjelder inndragelse av førerkort, så gjør staten her i noen tilfeller seg selv en bjørne tjeneste, jeg fikk jobb tilbud, hvilket jeg måtte avslå pga. jeg ikke har lappen. Men jeg får arbeidsledighets trydg, så det at jeg mistet lappen for 3 år, betyr at staten må betale ca 300-400`000kr i trygd, isteden for at jeg kunne ha betalt skatt, som andre. Noen som ser paradokset? Vel, jeg får pengene mine uansett, så for meg er det egentlig likegyldig, selv om jeg selfølgelig har lyst til å jobbe. Men når staten "nekter" meg, så blir det slik. Jeg mener det burde være muligheter for unntak, slik man har i USA, der kan man få disp, om man er yrkes sjåfør. Ta deg en tur på bane sier dere, ja gjerne, hadde vi hatt en bane. Men det tydeligvis mer populært å bygge skate ramper og sånn dritt, som kun er med på å avle og rekruttere narkomane. Det er klart det koster mer å bygge en bane enn en skate ramp. Men det er priorteringer, jeg føler det slik at vi bilister er statens beste melke ku, og de finner stadig på nye måter å melke oss på. Bøte satsene er kun for å tjene penger, det er jeg brennsikker på. Send heller folk på trafikk sikkerhets kurs, ol. Fordi bøte satsene er dypt urettferdig, man blir straffet like hardt, uansett hvor mye man tjener. Jeg kommer nok til å flytte ut av dette landet etterhvert, som bilist føler jeg meg forfulgt av Norske myndigheter, som vil skvise ut hver krone for meg. KIMHYLDERAS; bilen kosta ca. 100`000kr, men det er ikke skilter på den enda da. Lenke til kommentar
Striderkim Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det er litt "Brian" style over deg skyline Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 mista du lappen i 3år for 166kmt??? er jo sinnsykt Lenke til kommentar
skyline Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Det er litt "Brian" style over deg skyline hehe, du tenker på Brian fra Life of Brian? Hypsilofodonten; Ja, sånn ca. en plass mellom 2 1/2 og 3 år. Får ikke vite det ekstakt før rettsaken har vært oppe. I tilleg får jeg ca 15`000kr i bot, og 30 - 35 dager i buret, og må ta lappen på nytt. Dette er estimat da. Jeg mista lappen i 2 1/2 år i første omgang, frem til rettsaken kommer opp. Uansett, det er lang tid. Life on Norweagan road sucks! Lenke til kommentar
Striderkim Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hehe, du tenker på Brian fra Life of Brian? Tenkte heller på Brian i The fast and furious Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Ta deg en tur på bane sier dere, ja gjerne, hadde vi hatt en bane. Du har jo Vålerbanen og Rudskogen da. På Våler har de blitt skikkelig strenge nå, litt dumt for de som vil ha en "vanlig" gatebil. Er ikke så fryktelig dyrt å kjøre der heller, spes hvis du drar dit sammen med en "klubb". Men det er kanskje litt langt å reise for deg. Vetikke om det er noen nærmere baner heller. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Life on Norweagan road sucks! Jeg skjønner ikke helt problemet ditt. Hittil har du ikke gjort annet enn å klage over hvor strengt alt er i Norge osv. Hvis du er så misfornøyd, kan du vel bare flytte fra langet. Så sparer du samtidig oss andre for unødvendig risiko. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) trodde 2 år var det meste en mistet lappen, er vel 2 år for fyllekjøring? 2 1/2 for 166 var absurd, burde dradd på litt til så hadde en kansje sluppe unna med en tur på galehuset men norske trafikkstraffer er jo noe av det mest sinnsyke som finst, driver og setter opp fotobokser i en tunell eg kjører gjennom daglig, måtte svartedauden ta dei. Endret 21. januar 2005 av Hypsilofodonten Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Akuratt den straffen Skyline risikerer og få der er ganske så på trynet, likte "bømlatunnelen" mye bedre når ikke de fotoboksene var der. Tillogmed pappa og de har blitt tatt der. Og de står på den sykeste plassen som er i hele tunnelen. Midt i bunn av den, vis man har en orig. opel corsa med 1,2L der så kommer du nesten ikke opp uten og gi gass rett før bunn. Jeg har selv sittet på gjennom "Bømlatunellen" i over 150km/t med en 77 camaro m/V8 7,2L 450hk (dette var før fotoboksene kom) Gøyeste turen jeg har hatt. Men får si lykke til Skyline Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Klart folk har forskjellige meninger og syn på ting, men jeg kjenner personlig ingen som er rystet over det jeg har gjort. Men det er veldig forskjellig fra miljø til miljø. Mamma sa; jaja, jeg har selv kjørt mye fortere enn det. Pappa: 170 km/t er jo strengt tatt ikke så veldig fort, men det var dumt av deg å kjøre så fort på en overvåket vei. De fleste vennene mine har hatt langt høyere hastighet. Skummelt... ja, jeg er nok av et annet miljø, som er redd for å bli innblandet i en ulykke forårsaket av en bilist uten nok IQ til å forstå at en bil er et farlig redskap samme hvor god man tror man er bak rattet. Derfor synes jeg holdningen din familie og venner har, er meget skummel. Ting man kan peke på i den sammenheng, det er klart det er bedre veier i byene, men også veldig mye mer trafikk, hvilket medfører at høy hastighet medfører en mye større trussel, enn langt ut på bonde landet, hvor biler omtrent er en sjeldenhet på visse tider av døgnet. Det hjelper lite som et argument om du skulle kjøre ned en eller annen stakkar, eller kollidere med "den eneste andre bilen på veien" i en eller annen sving der du hadde litt for stor fart til å kunne holde din side av veien. Det jeg syns blir feil, er måten trafikk lover blir håndtert i Norge, straffene slår helt feil ut, og er altfor strenge. Det er noe feil, når man blir straffet hardere om man kjører for fort, enn når man slår ned naboen. Her er det noe som ikke stemmer. Mye rart med lovene i Norge, men SÅ rart er det ikke. At man slår ned naboen fører sjelden til dødsulykker. Det gjør imidlertid høy fart. Det er også en mindre terskel å tre over å dytte gasspedalen litt ekstra hardt ned, og derfor vil høyere straff virke preventivt. Når det gjelder inndragelse av førerkort, så gjør staten her i noen tilfeller seg selv en bjørne tjeneste, jeg fikk jobb tilbud, hvilket jeg måtte avslå pga. jeg ikke har lappen. Men jeg får arbeidsledighets trydg, så det at jeg mistet lappen for 3 år, betyr at staten må betale ca 300-400`000kr i trygd, isteden for at jeg kunne ha betalt skatt, som andre. Noen som ser paradokset? Åja, så de inndro lappen din for sin egen vinnings skyld? Tror du virkelig det? Grunnen til at de gjorde det, er for å gi deg en lærepenge, så du kanskje tenker litt mer neste gang du får lyst til å dytte gasspedalen i bunn... Ta deg en tur på bane sier dere, ja gjerne, hadde vi hatt en bane. Men det tydeligvis mer populært å bygge skate ramper og sånn dritt, som kun er med på å avle og rekruttere narkomane. Jeg er verken narkoman eller skater, men vil tro at ungdom som ikke har noe spesielt å finne på, har større sjanse for å havne på kjøret enn ungdom som har en skaterampe de kan gå til når de kjeder seg. Det er da bevist gang på gang at fritidstilbud til ungdommer minsker sjansen for kriminalitet og at de havner på "kjøret". Bøte satsene er kun for å tjene penger, det er jeg brennsikker på. Send heller folk på trafikk sikkerhets kurs, ol. Fordi bøte satsene er dypt urettferdig, man blir straffet like hardt, uansett hvor mye man tjener. De er der også for å forhindre at farlige trafikanter tar flere sjanser. Ja, det er urettferdig at de som tjener en million i året ikke betaler mer enn de som har 200.000 i året, men det er mye som er urettferdig. Merkelig at det kun er de "farlige" trafikantene som er i mot bøtesatsene her i landet? Hva kan det komme av tro? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 166KM/t kvalifiserer til en feit bot, det er jeg enig i. Men fengsel og fotgjenger i 1-2.5år er HELT på bærtur. Norge i et nøtteskall. Når man utsetter andre folk for livsfare, så synes jeg det er riktig straff. At straff for andre forbrytelser kanskje er for lave, har ingenting med saken å gjøre, for i akkurat denne saken, synes jeg straffen er passelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 At straff for andre forbrytelser kanskje er for lave, har ingenting med saken å gjøre, for i akkurat denne saken, synes jeg straffen er passelig. Riktig, riktig. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det har garantert vært tatt opp på en av de 31 sidene, men hvor ble du målt til 166, og hva var forholdene med trafikk og kjørebane? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 trodde 2 år var det meste en mistet lappen,er vel 2 år for fyllekjøring? 2 1/2 for 166 var absurd, burde dradd på litt til så hadde en kansje sluppe unna med en tur på galehuset men norske trafikkstraffer er jo noe av det mest sinnsyke som finst, driver og setter opp fotobokser i en tunell eg kjører gjennom daglig, måtte svartedauden ta dei. Åneida, en jeg kjenner mistet lappen for livstid som det heter, (5år) han hadde 246 km/t i 60 sone, og ble tatt i laser. (motorsykkel). Men 5 år er maks. Kan også få det for fylle kjøring også, om promillen er høy nok. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Det har garantert vært tatt opp på en av de 31 sidene, men hvor ble du målt til 166, og hva var forholdene med trafikk og kjørebane? Det var i bunn av bømlafjord tunnelen, 4 felt bred, goooodddd oversikt fremover, ingen trafikk overhodet, klokka 2100. En eventuelt møtende bil ville jeg ha sett LEEENGE før, og kunne fint ha bremset ned til 80 km/t som var grensa. Dekk som stod på bilen var Falken FK451 GR-B 215/40ZR17, som tåler ca 290km/t. Bilen hadde videre komplett GT/Tein/KYB understell, og var feilfri. Cluet her er jo det, hadde det vært annen trafikk, hadde jeg ikke hatt problem overhodet med å bremse ned bilen og forsette som normalt. Hovedsaklig grunn til at jeg trådde på, var pga. sinnsykt stigning på andre siden, med 75hk diesel motor, går det ekstremt tregt uten litt "hjelp" fra før, og siden synk. ringene på andre giret mitt var litt slitte, ønsket jeg å skåne de, og satset derfor på å kjøre opp på 3 gir, for å greie dette måtte jeg ha litt ekstra fart. Dere kan le så mye dere vil, men bilen var ett helvete å kjøre i så bratte bakker. Derfor måtte man prøve så godt man kunne å få fart før oppover bakken. Stigning i tunnelen er ca 10%. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Ja, sånn ca. en plass mellom 2 1/2 og 3 år. Får ikke vite det ekstakt før rettsaken har vært oppe. I tilleg får jeg ca 15`000kr i bot, og 30 - 35 dager i buret, og må ta lappen på nytt. Dette er estimat da. Jeg mista lappen i 2 1/2 år i første omgang, frem til rettsaken kommer opp. Uansett, det er lang tid. Ah. Det finnes en gud. Vel fortjent. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Synes straffen du fikk var for jævelig. Men, hvordan forklarte du deg i retten(hvis du har vært oppe i retten da)? Orket ikke lese alle sidene. Edit: Hvor mye koster det å få skilter på bilden din! Den var rett og slett nice! Endret 21. januar 2005 av Tha sims Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå