Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MASSE GAMMLE, LIVSFARLIGE SJÅFØRER PÅ VEIEN!

Litt rart da, at statistikken sier oss at menn i aldergruppen 18-30 er ekstremt overrepresentert i dødulykker og alvorlige ulykker her i landet - overrepresentert i den formening at de har forårsaket ulykkene.

Eldre bilførerer er derimot sterkere representert i mindre alvorlige ulykker.

Lenke til kommentar
MASSE GAMMLE, LIVSFARLIGE SJÅFØRER PÅ VEIEN!

Litt rart da, at statistikken sier oss at menn i aldergruppen 18-30 er ekstremt overrepresentert i dødulykker og alvorlige ulykker her i landet - overrepresentert i den formening at de har forårsaket ulykkene.

Eldre bilførerer er derimot sterkere representert i mindre alvorlige ulykker.

Kanskje de eldre ikke er med i selve ulykken, men jeg er sikker på at det er mange eldre som har forårsaket en del ulykker med "ligge 20km/t under fartsgrense regelen sin".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-19530
det jeg ikke får med meg (pga. fikklinga med lommeboka)

Av formildene omstendigheter vil jeg trekke inn "ingen trafikk, (det var ingen andre biler i tunnelen!)"

Du skal ikke sitte og filke med lommeboka når du kjører, tydeligvis hadde du ikke øynene på vegen siden du ikke fikk med deg skiltet

Det at det ikke var trafikk skulle ikke ha noe og si, fartsgrensene gjelder uansett om det er ingen eller 100 biler på vegen

wrong!!! fartsgrensene er veiledene men det er jo måte på da.

det sa vertfall kjørelæreren til meg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-19530
Greit at farten skal tilsie fengsel og inndragelse av førerkortet. Det jeg mener å huske er at man ikke kan ta lappen fra de på grunn av bevisets stilling. Er vel en grei plass å få bekrefte/avkrefte dette her, siden han kjørte såpass fort.

Jo, man kan få både fengsel og miste lappen i fotoboks.

Jeg har "bare" fått indratt lappen til 10.august 2006 i første omgang, har ikke fått noe info om rettsaken enda.

Skal poste info så snart jeg hvet noe mer.

Ah, gleder meg til å få bil igjen. Har en 1991 mod R32 Skyline GT-R på vei fra Japan as we speak. Primera`n er solgt.

Endelig en bil med litt futt i! :love::p

henter du meg eller og tar meg med på en tur?

:love: elsker skyline :love:

Lenke til kommentar

Av formildene omstendigheter vil jeg trekke inn "ingen trafikk, (det var ingen andre biler i tunnelen!)"

Du skal ikke sitte og filke med lommeboka når du kjører, tydeligvis hadde du ikke øynene på vegen siden du ikke fikk med deg skiltet

Det at det ikke var trafikk skulle ikke ha noe og si, fartsgrensene gjelder uansett om det er ingen eller 100 biler på vegen

Fartsgrensene er veiledende OPPOVER! Du kan kjøre så fort, men MÅ ikke. Du kan ikke kjøre så fort du vil! :no:

Lenke til kommentar

Fartsgrensene er veiledende OPPOVER! Du kan kjøre så fort, men MÅ ikke. Du kan ikke kjøre så fort du vil! :no:

Veiledende og veiledende fru Blom. Finnes mange folk som har fått bot for å kjøre for sakte.

Lenke til kommentar
Ja, hvis det er tørre veier og god sikt etc. og du lager kø, da er du trafikkfarlig, og følgelig får du en bot. Men poenget er at Du MÅ ikke kjøre i 80 hvis det er grensa. Du kjører så fort forholdene tillater.

Du kjører så fort forholdene tillater???

er det 80 så kan du ikke kjøre over 80 uansett.

men du kan ligge i 70 uten at det skaper noe store problemer,

Lenke til kommentar
er det 80 så kan du ikke kjøre over 80 uansett.

men du kan ligge i 70 uten at det skaper noe store problemer,

Problemet du skaper når du ligger i 70 i en 80 sone når det er perfekte forhold er irritasjon. Husk at mange ulykker skyldes irritasjon i traffiken. Vi må vel lære å stresse midre. For min del så er "sinker" i traffiken helt greit. I 90% av tiden jeg er på veiene har jeg timebetalt :)

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Det var nedoverbakke, ikke sant? Kan du ikke si at du ikke hadde bremsevæske igjenn på bilen? Og du torde ikke bruke brekket, pga mulig skrens så du fant å kjøre 160 mere safe enn å bruke brekket.

1. Man blir ikke bare plutselig tom for bremsevæske.

2. Har du hørt om motorbrems?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
alle som tror de er så tøff når de kjører i hundre og h*** er plutselig ikke like høy på pæra når de mister lappen. kan bare si at det er fortjent, angrer du Skyline?

Vel, jeg angrer selfølgelig på at jeg kjørte så fort forbi den boksen. Det er jo soleklart. Men men, shitt happens. Har vært uten lappen en del uker nå, og det plager meg ikke nevneverdig. Lurer dog på når saken skal opp, begynner å bli litt utålmodig. Skal snakke med advokat snart, slik at jeg får tilbake lappen inntil saken kommer opp. (Skylinen min kommer om 4uker :love: )

Lenke til kommentar

Angrer på at du kjørte så fort FODBI DEN BOKSEN ja.. det holder ikke. Du bør angre på at du utsetter deg selv og andre for fare ved å kjøre som en tulling. Hvis du enda ikke har innsett dette bør du aldri få lappen igjen etter min mening.

Men å si dette til deg er vel omtrent som å si til en alkoholiker at han bør ikke drikke, til en narkoman at heroin ikke er bra osv. Du vet hvor idiotisk det er, men velger å gjøre det fordet.

Lenke til kommentar
alle som tror de er så tøff når de kjører i hundre og h*** er plutselig ikke like høy på pæra når de mister lappen. kan bare si at det er fortjent,  angrer du Skyline?

Vel, jeg angrer selfølgelig på at jeg kjørte så fort forbi den boksen. Det er jo soleklart. Men men, shitt happens. Har vært uten lappen en del uker nå, og det plager meg ikke nevneverdig. Lurer dog på når saken skal opp, begynner å bli litt utålmodig. Skal snakke med advokat snart, slik at jeg får tilbake lappen inntil saken kommer opp. (Skylinen min kommer om 4uker :love: )

Du får huske å bremse ned med Skylinen da ;)

Lenke til kommentar

166KM/t kvalifiserer til en feit bot, det er jeg enig i. Men fengsel og fotgjenger i 1-2.5år er HELT på bærtur. Norge i et nøtteskall.

Føler med deg. Være uten lappen suger grenseløst. Håper bare ikke du er helt avhengig av den i jobbsammenheng.

Når det gjelder HalTanke og sillycybe så må jeg le litt. Dere oppfører deg som om han hadde kjørt dere ned i et forgjengerfelt, stoppet, rygget over dere og kjørt over på nytt.

Maken til skinnhellige wannabe-snuter er det lenge siden jeg har sett. Det er med folk som dere straffene her i landet mister sitt forhold til forbrytelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...