Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Vel, man må se ann hva slags bil det er snakk om, Mondeo er jo en ræva bil, som ikke eier kjøreegenskaper, Primera derimot som UP har veldig mangen av, er en utmerket kjøremaskin. UP har Primera SRi og GT.

Har selv "lurt" meg unna, 2 ganger. Engang fra biltilsynet, som stod med ei tralle og ville tydeligvis "prøve" mopeden min (som forøvrig gjikk ca 130km/t). Gang nr.2 var det en møtende politi bil(Primera SRi Stv.) som la seg på hjul da jeg passerte den i litt høy hastighet, denne ble "parkert".

 

Men men, det er ikke snakk om noen alvorlige saker her da, har historier fra kammerater som har kjørt fra politiet i vesentlig verre situasjoner, (LES: Meget HØY FART! Over 200km/t).

 

Jeg forsvarer på ingenmåte å kjøre fra Politiet, jeg gjorde det jeg følte var riktig i situasjonen, og ville sannsynligvis gjort det igjen. En må se ann situasjon og forhold veldig nøye før en begir seg ut på noe sånt.

Ja, en Primera SRi har mye å stille opp med mot en sykkel :roll: Uansett, å følge fartsgrensen er det greieste, men desverre er det ikke alltid like enkelt. Det som irriterer meg er at Politiet i Norge er tett på imune mot det meste. Helt latterlig. Nei jeg rettferdig gjør ikke råkjøring, mener bare at det er mange sure epler i politiet som burde vært fjernet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er så galt med å ligge i 70 i 80-sonen? Hvis en person føler at de ikke kan kjøre fortere enn dette burde du respektere det, istedetfor å irritere deg grønn, og lage farlige situasjoner.

 

Det er ikke sinkene som har skylden, det er de som lar seg irritere.

 

Hva er det egentlig du driver med siden du må komme deg så fort fra A-B? Hørt om å ha tålmodighet???

Lenke til kommentar
SNART EN LYKKELIG EIER AV:

1990 mod NISSAN SKYLINE R32 GT-R!!!

 

Så kanskje dette ikke blir tilfelle?(lykkelig)

 

Men du burde ha visst at det var en fotoboks i den tunellen, siden det er det i alle undervannstuneller, og det er vel ikke første gangen du har kjørt der?

 

(oi, denne posten var visst startet for 3 måneder siden :p )

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Hva er så galt med å ligge i 70 i 80-sonen? Hvis en person føler at de ikke kan kjøre fortere enn dette burde du respektere det, istedetfor å irritere deg grønn, og lage farlige situasjoner.

Det er ingenting gale med å ligge i 70 i 80-sonen. Man skal respektere at enkelte ikke kjører fortere. Disse skal også respektere at jeg benytter første anvarlige mulighet til å dra forbi.

 

Det som er gale er når man ligger i 70 i svingene og 85 på flaten, slik at det ikke er mulig å kjøre forbi jævelen uten å måtte ty til ulovlige midler (les: fart).

 

Det er ikke sinkene som har skylden, det er de som lar seg irritere.

Feil. Det er bil nummer 2 som ikke kjører forbi som har skylden. Dette er et stort problem, og hovedgrunnen til at det oppstår kø og irritasjon. Jeg blir irritert hvis trafikken flyter under fartsgrensen. Dårlig egenskap ja, men jeg blir det likevel.

Lenke til kommentar
Du kan då ikkje kreve at folk må kjøyre forbi dei som ligg under fartsgrensa. Dei som vil kjøyre litt saktare bør være flinkare til å sleppe forbi andre ved å kjøyre ut på busslommer og liknande.

Køer blir laget av bil nummer 2. Denne bilen bør ta til vettet og lage større luke til bilen foran, dersom den ikke klarer å komme seg forbi.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva er så galt med å ligge i 70 i 80-sonen? Hvis en person føler at de ikke kan kjøre fortere enn dette burde du respektere det, istedetfor å irritere deg grønn, og lage farlige situasjoner.

 

Det er ikke sinkene som har skylden, det er de som lar seg irritere.

 

Hva er det egentlig du driver med siden du må komme deg så fort fra A-B? Hørt om å ha tålmodighet???

Jeg syns ikke alltid det er greit, selvfølgelig med visse forbehold..

 

Noe av det første en lærer når en begynner på trafikkskole er at man skal kjøre etter forholdene. Mener en at forholdene ikke er bra nok for å kjøre 80 i en 80-sone skal en selvfølgelig ikke gjøre det!

 

Der i mot, tillater forholdene det, bør en gjøre det. Det trenger ikke være ti billister bak som må erge seg grønn over at en ikke klarer å holde fartsgrensa.

 

Synes en prinsipielt at 80 km/h er for raskt (les: på strekninger hvor fartsgrensa er 80 eller mer. Selvfølgelig ved bra forhold) bør han/hun levere fra seg førerkortet.

Endret av t_man
Lenke til kommentar
Synes en prinsipielt at 80 km/h er for raskt (les: på strekninger hvor fartsgrensa er 80 eller mer. Selvfølgelig ved bra forhold) bør han/hun levere fra seg førerkortet.

Helt enig. Klart man skal kjøre etter forholdene, men når man ser at køen bak seg blir lengre å lengre, så kjører man for sent. Slipp de andre forbi hvis ikke du tør å følge fartsgrensen. Hvis dette alltid skjer med deg, så bør man vurdere å levere inn lappen.

Lenke til kommentar
Hvor lenge har du vært uten lappen nå?

 

Hvor mye savner du lappen?

 

Hvor mye angrer du på at det lille fartseventyret kostet deg dyrt på mange måter?

 

Ville du gjort det igjen? (Kjørt idiotisk azzO)

Har hatt lappen hele tiden jeg, de tok den bare i 3uker. Siden jeg ikke godtok førerkort beslag, kan de kun ta lappen i 3uker, deretter vil jeg miste lappen først etter en rettsak, der påtalemyndigheten vinner. Hadde jeg godtatt førerkortbeslag hadde jeg ikke hatt førerkortet nå.

 

Og ja, jeg kjører like fort/fortere. Iallefall når min 90mod Skyline GT-R R32 kommer, (slutten av november) :w00t:

Lenke til kommentar
Hva skjedde men han fyren som starta tråden?

Ingenting så langt. :D

det tok sin tid før jeg fikk bota mi også.. men det kommer..

Det tar vel litt ekstra tid siden de lurer på hva de skal gjøre med en lite sammarbeidsvillig kar som deg :p

 

det kan jo også spørres hvorfor du startet denne tråden.

Du vil jo ikke følge noen råd fra noen, men går stikk i strid med både politi, lover og regler, og oss på forumet. Det er jo litt dumt da :blush:

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...