Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

det ene er at kvinner faktisk ikke er dårligere sjåfører enn menn. Statistikk fra statistisk sentralbyrå viser det, og har vist det i mange år.

Kan du vise meg denne statestikken ?

Og min uttalese her er utifra det jeg har sett selv, hørt og lest.

 

Det andre- det at du har behov for førerkort i jobben burde du ha tenkt på selv før du svinekjørte.

Ikke alltid like lett å være føre var. Og det er veldig lett for deg å si. En dag så kommer nok du også til å drite deg ut, alt har med å være på feil sted til feil tid.

 

Og for det tredje- alder har i en del liten sammenheng med hvor voksen man er mellom øra..

Har jeg sagt at alderen har mye å si på vettet mellom øra ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det andre- det at du har behov for førerkort i jobben burde du ha tenkt på selv før du svinekjørte.

Ikke alltid like lett å være føre var. Og det er veldig lett for deg å si. En dag så kommer nok du også til å drite deg ut, alt har med å være på feil sted til feil tid.

:!: Det må være dagens dummeste. Feill sted til feil tid? Hva er det for en unskyldning? Når man kjører i slike hastigheter så er det kalkulert risiko. Du visste godt hva som ville skje hvis du ble tatt.

Lenke til kommentar
Det andre- det at du har behov for førerkort i jobben burde du ha tenkt på selv før du svinekjørte.

Ikke alltid like lett å være føre var. Og det er veldig lett for deg å si. En dag så kommer nok du også til å drite deg ut, alt har med å være på feil sted til feil tid.

:!: Det må være dagens dummeste. Feill sted til feil tid? Hva er det for en unskyldning? Når man kjører i slike hastigheter så er det kalkulert risiko. Du visste godt hva som ville skje hvis du ble tatt.

måtte vel vært gårsdagens dummeste, men kan vel ikke forvente så mye av lille deg, og du klarer vel ikke å se poenget idet. Men jeg kan jo forklare.

Det er mange i dette Norske land som til tider kjører fort evt svin, kall det hva du vil, og det er de som har litt uflaks som blir tatt.

Lenke til kommentar
Neida, men det er jo egentlig bare å stikke av i en kontroll da, verre med en fotoboks likksom. Dirty tricks!

:no:

Stikke av frå ein kontroll? Viser ikkje akkurat ein moden holdning til fartsgrenser det akkurat. :nei:

Ikkje nevn at du meiner det i eit avhør i alle fall.

been there, done that. Anyways, det Wabby sa om at kvinnfolk ikke er så gode bak rattet er faktisk korrekt, men de står bak mindre uhell, som f.eks rygge i lykte stopler, krasje i parkerte biler osv. Menn er mer utsatt for ulykker på veien, men det er også mangen grunner til dette, ser du ofte at kona kjører bil på ferie? Eller lengre turer? Nei, stemmer, det er som oftest menn, i forhold til tilbakelagte km på veien så kommer nok menn bedre ut enn kvinnfolk. Dessuten er kvinnfolk flest sinker i trafikken, jævlig irriterende å ta igjen kvinnfolk sinker som ligger i 60 i 80 sona, og som ikke skjønner at finns speil i bilen, og ser bakover. Plustselig bestemmer de seg for legge seg ut og forbi en traktor, uten å bruke blinklys, og den stakkaren som kommer bak må stå på stive hjul. Det er dette som skaper ulykker, sinker som ligger sinker trafikken. Folk blir steingalne, og skal forbi, tar idiotiske forbikjøringer og risikere sitt og andre sitt liv. Jeg har aldri tatt risikable forbikjøringer, pga. veldig dau bil som såvidt orker å dra forbi biler, så pleier jeg å planlegge ganske lenge i forveien.

Lenke til kommentar
been there, done that. Anyways, det Wabby sa om at kvinnfolk ikke er så gode bak rattet er faktisk korrekt, men de står bak mindre uhell, som f.eks rygge i lykte stopler, krasje i parkerte biler osv. Menn er mer utsatt for ulykker på veien, men det er også mangen grunner til dette, ser du ofte at kona kjører bil på ferie? Eller lengre turer? Nei, stemmer, det er som oftest menn, i forhold til tilbakelagte km på veien så kommer nok menn bedre ut enn kvinnfolk. Dessuten er kvinnfolk flest sinker i trafikken, jævlig irriterende å ta igjen kvinnfolk sinker som ligger i 60 i 80 sona, og som ikke skjønner at finns speil i bilen, og ser bakover. Plustselig bestemmer de seg for legge seg ut og forbi en traktor, uten å bruke blinklys, og den stakkaren som kommer bak må stå på stive hjul. Det er dette som skaper ulykker, sinker som ligger sinker trafikken. Folk blir steingalne, og skal forbi, tar idiotiske forbikjøringer og risikere sitt og andre sitt liv. Jeg har aldri tatt risikable forbikjøringer, pga. veldig dau bil som såvidt orker å dra forbi biler, så pleier jeg å planlegge ganske lenge i forveien.

Akkurat som jeg skulle sagt det selv.

 

Men til det du sa istad, kan man virkelig bare kjøre fra de i en kontroll? Står ikke de klare til utrykkning et stykke bortenfor der målinga skjedde? Eller er det ikke så vanskelig som jeg trodde?

Lenke til kommentar
Grunnen til at politiet i norge ikkje altid legger seg på hjule etter råkjørere er at i norge så ønsker faktisk ikkje politiet at du kjøyrer i hjel deg sjølv eller andre og lar deg derfor sleppe unda og håper på at du setter ned farten og ikkje kræsjer.

Det tror jeg må være noe av det dummeste jeg har hørt. Hvorfor leser man da i avisene stadig vekk om folk som har kjørt seg i hjel med politiet i hælene. Politiet har egentlig ikke lov til å følge etter deg i farter over 160km/t tror jeg det var (ikke helt sikker på hastigheten) men det gir de fullt faen i. Å kjøre fra politet er ikke noen enkel sak. De tilfellene jeg har hørt, så er de fort på hjul etter deg. Hvis ikke du kjører sykkel da. Da har de en tendens til å gi faen. Til og med de skjønner vel at de ikke klarer å følge en sykkel med Mondeoene sine.

Lenke til kommentar

Og nettopp derfor lar dei deg sleppe unna istaden for å presse opp hastigheita. I dei tilfella kor det har vært ulykker etter ei politijakt er det stort sett politiet som har gjort ein feil og fulgt etter råkjøyreren for lenge. Dette fordi politiet i norge også tar på seg ansvaret for alle andre trafikanter på vegen og også tenker på kostnadane ved å rydde opp etter ulykker.

I enkelte andre land satser dei alt på å ta personer som prøver å stikke av frå politiet, sjølv om det innebærer ein fare for dei øvrige trafikantane. Er bra det ikkje er slik i norge.

Lenke til kommentar
Og nettopp derfor lar dei deg sleppe unna istaden for å presse opp hastigheita. I dei tilfella kor det har vært ulykker etter ei politijakt er det stort sett politiet som har gjort ein feil og fulgt etter råkjøyreren for lenge. Dette fordi politiet i norge også tar på seg ansvaret for alle andre trafikanter på vegen og også tenker på kostnadane ved å rydde opp etter ulykker.

I enkelte andre land satser dei alt på å ta personer som prøver å stikke av frå politiet, sjølv om det innebærer ein fare for dei øvrige trafikantane. Er bra det ikkje er slik i norge.

Piss preik

 

Er ikke mer enn ett par år siden at en Politi bil fulgte etter en som prøvde å kjøre fra de inn i en enveis kjørt gate ( de kjørte feil vei selvsagt ) Politiet endte opp med å kjøre ned en fotgjenger å drepe henne. Politiet fikk ingen straff. Det er helt latterlig. Politiet i Norge kan gjør hva faen de vil. Når sist leste du om en Politi bli straffet for noe? SEFO er koblet inn i hytt å pine, men ingenting skjer. Å ikke kom å si at de aldri gjør noe galt. Politi systemet er korrupt. De passer på sine egne samme faen.

Lenke til kommentar
Er ikke mer enn ett par år siden at en Politi bil fulgte etter en som prøvde å kjøre fra de inn i en enveis kjørt gate ( de kjørte feil vei selvsagt ) Politiet endte opp med å kjøre ned en fotgjenger å drepe henne. Politiet fikk ingen straff. Det er helt latterlig. Politiet i Norge kan gjør hva faen de vil. Når sist leste du om en Politi bli straffet for noe? SEFO er koblet inn i hytt å pine, men ingenting skjer. Å ikke kom å si at de aldri gjør noe galt. Politi systemet er korrupt. De passer på sine egne samme faen.

Slike ting skjer fordi politiet har brutt retningslinjene sine for politijakter. Og sjølv om politiet i norge ikkje altid blir straffa så tar dei færre liv ein politiet i andre land når dei tar opp jakta på råkjøyrera.

 

Poenget er at sjølv om regelverket er lagt opp slik at det går ann å stikke av frå ein politikontroll, så er det ikkje meininga at folk skal gjere det. Dette systemet er for å beskytte dei øvrige trafikantane. Råkjøyrera er ein store trafikk fare, og burde derfor få strenge straffer.

Lenke til kommentar

Vel, man må se ann hva slags bil det er snakk om, Mondeo er jo en ræva bil, som ikke eier kjøreegenskaper, Primera derimot som UP har veldig mangen av, er en utmerket kjøremaskin. UP har Primera SRi og GT.

Har selv "lurt" meg unna, 2 ganger. Engang fra biltilsynet, som stod med ei tralle og ville tydeligvis "prøve" mopeden min (som forøvrig gjikk ca 130km/t). Gang nr.2 var det en møtende politi bil(Primera SRi Stv.) som la seg på hjul da jeg passerte den i litt høy hastighet, denne ble "parkert".

 

Men men, det er ikke snakk om noen alvorlige saker her da, har historier fra kammerater som har kjørt fra politiet i vesentlig verre situasjoner, (LES: Meget HØY FART! Over 200km/t).

 

Jeg forsvarer på ingenmåte å kjøre fra Politiet, jeg gjorde det jeg følte var riktig i situasjonen, og ville sannsynligvis gjort det igjen. En må se ann situasjon og forhold veldig nøye før en begir seg ut på noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...