Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feil, der ser man hvordan politifolk bør oppføre seg. Det hadde ikke påvirket meg på noe positiv måte å få 2 mnd i buret og 20k i bot for det der. Det han gjorde var det smarteste. Jeg ble så takknemlig at jeg dempet farten generelt på veien av det, noe som var hensikten til politimannen. Det var null trafikk, kvelds-sol og flotte forhold. Hvorfor ikke bruke bilen for det den er verdt?

Din banditt :!:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Feil, der ser man hvordan politifolk bør oppføre seg. Det hadde ikke påvirket meg på noe positiv måte å få 2 mnd i buret og 20k i bot for det der. Det han gjorde var det smarteste. Jeg ble så takknemlig at jeg dempet farten generelt på veien av det, noe som var hensikten til politimannen.

Så, har dette gjort varig inntrykk på deg? Har dette ført til at du har blitt en bedre trafikant som tar hensyn til de andre på veien?

Det var null trafikk, kvelds-sol og flotte forhold. Hvorfor ikke bruke bilen for det den er verdt?

Fordi du har noe som heter trafikkregler som sier at du ikke skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Feil, der ser man hvordan politifolk bør oppføre seg. Det hadde ikke påvirket meg på noe positiv måte å få 2 mnd i buret og 20k i bot for det der. Det han gjorde var det smarteste. Jeg ble så takknemlig at jeg dempet farten generelt på veien av det, noe som var hensikten til politimannen.

Så, har dette gjort varig inntrykk på deg? Har dette ført til at du har blitt en bedre trafikant som tar hensyn til de andre på veien?

Det var null trafikk, kvelds-sol og flotte forhold. Hvorfor ikke bruke bilen for det den er verdt?

Fordi du har noe som heter trafikkregler som sier at du ikke skal gjøre det?

Ja, jeg har blitt en bedre trafikant og tar mer hensyn etter det.

Og hvis trafikkreglene er på trynet, velger jeg å lage egne - dette er det stor oppsluttning rundt, da 95% av alle billister i Norge kjører over fartgrensa. Jeg akter å flytte fra dette landet ved første annledning.

Lenke til kommentar

Jaha. Så du tror altså at disse 95 prosentene kommer til å belage seg hvis 80-soner blir hevet til 100km/t? Unnskyld meg mens jeg ler rått.

Gjør du noe konstruktivt for å endre trafikkreglene og fartsgrensene, flotte greier. Hvis du derimot "lager dine egne regler" ved å kjøre som det passer deg, er det et par ord som popper opp.. "jævla" og "egoist" er to av dem.

Lenke til kommentar
Jaha. Så du tror altså at disse 95 prosentene kommer til å belage seg hvis 80-soner blir hevet til 100km/t? Unnskyld meg mens jeg ler rått.

Gjør du noe konstruktivt for å endre trafikkreglene og fartsgrensene, flotte greier. Hvis du derimot "lager dine egne regler" ved å kjøre som det passer deg, er det et par ord som popper opp.. "jævla" og "egoist" er to av dem.

:yes:

Lenke til kommentar

Loven skal ikke følges blindt. Man skal bruke sund fornuft også.........

Lenke til kommentar

Loven skal ikke følges blindt. Man skal bruke sund fornuft også.........

I enkelte tilfeller ja, men det er en grunn til at det er noe som heter trafikkregler også...

Lenke til kommentar
Åh, så det er derfor politiet gir bøter til folk som kjører over fartsgrensen. Fordi de bruker sunn fornuft..

Så du kjører altså fartsgrensen uansett du? 90km/t på blank is. Tror jeg ikke du gjør, med andre ord så bruker du sunn fornuft. Å følge lovene blindt er ren idioti. Hvis man skal gjøre som du sier, så skal man jo ikke bryte fartsgrensen når man kjører forbi andre biler. Det er jo stikk motsatt av hva kjørelærerene sier. De sier kom deg fort forbi, for å lage så liten faresituasjon som mulig. Å ja, jeg vet at man ikke skal kjøre 110km/t i 90 soner å så videre. Jeg ville bare sette det litt på spissen.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Et skilt som angir fartsgrensen sier ikke "du skal ligge i 90km/t uansett". Det sier "du skal holde 90km/t så lenge forholdene og ferdighetene tilsier at det går greit". Lenge siden du tok lappen, egentlig?

Hvis skyline, selvutnevnt verdensmester på veien etter fire år bak rattet, mener at 90km/t på klink is er en akseptabel hastighet og han klarer å kontrollere bilen hvis den skulle finne på noen krumspring, flotte greier. Hold 90km/t. Derimot, familiefaren med tre unger i baksetet kan gjerne finne på å *gisp!* senke hastigheten for å redusere sjansene for at han sklir ut av veien og eksploderer.

Lenke til kommentar
Jeg bryr meg fint lite om de som ler og sier jeg fortjener d, ja jeg fortjener straff, men nei ikke så streng!

Du fortjener egentlig strengere straff siden du er helt uten evne til å se at du har gjort noe galt. ;) At du kjører i 170 Km/t og ikke forstår at dette setter andre enn deg selv i fare gjør deg til en farlig mann på veien.

Alle har vel kjørt for fort til tider, men det er en risk du i såfall tar. Kjører du i 10 km/t for fort så kan du få bot, kjører du dobbelt så fort som fartsgrensen så mister du lappen. Du visste om det på forhånd men selvsagt svir det når det først skjer. Jeg føler med deg, og forstår at du vil gjøre alt du kan for å slippe dette, men dessverre er det ikke mye du kan gjøre så lenge de har deg på bilde.

Ett lite tips er å opptre litt mer ydmykt og innrømme at du gjorde noe galt og at du angrer.. ;)

Lenke til kommentar

Man skal faktisk følge fartsgrenesen. Hvis man kjører 70km/t i en 90 sone så får man bot, noe jeg synes er helt riktig. At man skal bremse ned hvis forholdene er tilstede er jeg enig i. Alle her er enige i at Skyline bør straffes, men mange her mener at siden forholdene var så bra, så bør det minkes litt. Det var ikke akkurat i full trafikk dette skjedde. Det er det mange av dere ikke er enige i. Dere mener at det er like ille det han har gjort, som om han gjorde det i full trafikk, å han kunne tatt livet av mange uskyldige. Dere ser ikke i gråsoner, men bare i sort å hvit. Det mener jeg er feil. Norge er ekstreme på fartsgrensene, mens andre land er litt mer "normale" De har fartsgrenser de også, som skal følges, men ikke straffer som er like ille som her til lands. Synes det er feil at voldsmenn går løse i gatene, fordi fengslene er fulle, fordi vi putter inn vanlige folk som har vært litt harde på speeden.

Lenke til kommentar

Eg vill no tørre å påstå at "villmannskjørere" er farligare for samfunnet en ransmenn då.

Det med fartsgrenesne i Norge vs andre land har med prioritering av utgiftsposter å gjere. Vi kunne sikkert ha økt fartsgrensene på vegane med 10-20% utan nokre større problem, men då måtte vi også brukt meir pengar på brann og redningstjenesta samt dei som ordnar med opprydding etter ulykker. For antallet ulykker aukar ved høgare fartsgrenser. Ein anna ting er at her i landet er det vanskelig å bygge breide og strake vegar som det passer å kjøyre fort på.

Og avstandane mellom sjukehus er forholdsvis stor her i landet og for det meste konsentrert i tettbyggde strøk. Kva då visst det skjer ei ulykke langt frå sjukehus? Då må vi til med redningshelikopter for å få fram hjelpa raskt nok og dette kostar. Alt har med pengar å gjere.

Lenke til kommentar

Mange misforsåelser. 70skiltet sier at den maksimale fartsgrensen er 70 på denne veien. Det er kun på motorveien det finnes nedre fartsgrense - den er 40km/h.

Og nei, man bør ikke følge fartsgrenser blindt. Mener noen her å si meg at dersom de kjører sent om kvelden, har god sikt, i en 80 sone ikke ligger i ca 100?

Lenke til kommentar

Og nei, man bør ikke følge fartsgrenser blindt. Mener noen her å si meg at dersom de kjører sent om kvelden, har god sikt, i en 80 sone ikke ligger i ca 100?

Flesteparten kjører nok i nærmere 100 enn 80 i denne situasjonen ja. Sånn jeg oppfatter det..

Lenke til kommentar
Det med fartsgrenesne i Norge vs andre land har med prioritering av utgiftsposter å gjere. Vi kunne sikkert ha økt fartsgrensene på vegane med 10-20% utan nokre større problem, men då måtte vi også brukt meir pengar på brann og redningstjenesta samt dei som ordnar med opprydding etter ulykker. For antallet ulykker aukar ved høgare fartsgrenser. Ein anna ting er at her i landet er det vanskelig å bygge breide og strake vegar som det passer å kjøyre fort på.

Og avstandane mellom sjukehus er forholdsvis stor her i landet og for det meste konsentrert i tettbyggde strøk. Kva då visst det skjer ei ulykke langt frå sjukehus? Då må vi til med redningshelikopter for å få fram hjelpa raskt nok og dette kostar. Alt har med pengar å gjere.

Hva er det du babler om?! Nå har du rotet deg langt utom virkeligheten.

Hvorfor tror du det nødvendigvis blir fler ulykker om fartgrensene blir satt opp?

De fleste veiene i norge som er 80sone er faktisk beregnet for enten 90 eller 100sone (dvs. hadde det vært i tyskland hadde det vært 100sone).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...