Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Synes det er litt for mye oppmerksomhet angående skilte som advarte mot fotoboksen.

Uansett om du så det eller ikke betyr vel det ikke at kan kjøre så fort du vil. Her kan jeg kjøre fort jeg vil for her er det ikke noen fotoboks. :no:

 

Håper du får straffen du fortjener! Be a man act like one!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg kom på en ting her, et meget bra argument. Husker ikke hviket organ det var, men et eller anent EU-greier har sagt at Norge IKKE har lov til å dobbeltstraffe folk, altså f.eks gi BÅDE bøter OG fengslestraff.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar

Du har rett i at det fortsatt gjennomføres, men saken er den at dobbeltstraff kanskje strider med noen menneskerettskonvensjoner, og de må Norge enkelt og greit følge enten vi vil det eller ikke....

 

Edit: poenget er at man egentlig skal få enten en eller flere prikker, en bot, fengselstraff eller noe annet. Ikke en kombinasjon av flere.

 

Edit#2: sånn rundt 2000-2002 så gikk det mye rundt EMK og dobbeltstraff i Norge. Har ikke akkurat funnet så mye om saken enda, men noen fikk iallfall medhold om at dobbeltstraff ikke var lovlig i Norge, dog ble de sakene anket og jeg sliter med å finne utfallet videre.

 

Edit#3: hvis EMK fortsatt er gjeldene i Norge, så er faktisk dobbeltstraff, slik jeg kan ser det, ulovlig.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar

Hvis du syntes det er spennende å kjøre fort, så er det fordi du vet hvor farlig det er, ikke fordi du er idiot og ikke skjønner farene. Jeg tror folk som kjører fort har et hemmelig dødsønske. Bevisst eller ubevisst så ønsker de å ta sine egne liv.

 

Disse menneskene er ikke dumme, de er bare triste. Istedet for å skjelle dem ut, burde man omfavne dem og hjelpe dem.

 

Bot, fengsel og inndragning av førerkortet er for å hjelpe. Men jeg føler denne hjelpen er håpløs. De trenger en psykolog, ikke en celle.

Lenke til kommentar
Du har rett i at det fortsatt gjennomføres, men saken er den at dobbeltstraff kanskje strider med noen menneskerettskonvensjoner, og de må Norge enkelt og greit følge enten vi vil det eller ikke....

Må og må...

 

Det verste som kan skje er vel sanksjoner mot Norge heh... og det tar vel _litt_ tid før de bruker det virkemiddelet.

Lenke til kommentar

Det har du helt rett i Skyline, føler med deg. Det er forjækli at straffa skal være så sinnsyk. I dette syke landet får man jo mer i straff for å kjøre i 170 enn å voldta ei lita jente. Og det er pokker ikke langt unna eller. Sykt sykt land. Støtter deg fullt ut.

 

Og til dere andre som har sendt inn innleg her, herregud, skjerp dere. Synes det er sykt det dere skriver. Fikk som fortjent? Hva er det for no møkk å si. Hvem her inne har ikke hatt bilen sin oppi 170 km noen gang? Tenk litt på det, før dere uttaler dere. Bare flaks at ikke purken var der da.....

Lenke til kommentar
Det har du helt rett i Skyline, føler med deg. Det er forjækli at straffa skal være så sinnsyk. I dette syke landet får man jo mer i straff for å kjøre i 170 enn å voldta ei lita jente. Og det er pokker ikke langt unna eller. Sykt sykt land. Støtter deg fullt ut.

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden, hvorfor ikke gå inn for å heve straffen for å voldta eller drepe små jenter hvis dere bryr dere sånn om dem? Hvis du mener fartsgrensene er alt for lave, gjør noe konstruktivt for å heve dem.

 

Hva godt kommer ut av å redusere straffen for å råkjøre, annet enn å øke mengden av egoistiske drittsekker som fiser rundt på veiene?

Lenke til kommentar
Hvem her inne har ikke hatt bilen sin oppi 170 km noen gang?

Mange, veldig mange. Det er faktisk ikke alle som synes det er så tøft å kjøre fortere enn fartsgrensen. Høyeste oppnådde hastighet for min del er 140km/h på bane (bløt Rudskogen, derfor ble det ikke noe høyere :'().

 

Btw: hva faen er vitsen med å kjøre over 70km/h fortere enn fartsgrensen? Ren idioti kalles det. Fint staten faktisk kan ta litt ansvar og ha såpass høye straffer, for ærlig talt. Enkelte personer på dette forumet oppfører seg som om de kan sette seg over staten når de vil og si "jeg er verdensbeste sjåfør så da får jeg lov til å kjøre fortere enn andre". Nei, litt fengsel og tid uten lappen bør vel få noen av dere idioter til å tenke seg litt om. Dere er faktisk en fare i trafikken, spesielt i de hastighetene. Kan du f.eks stoppe innenfor synsvidden din i 170km/h? Ikke det nei.... Men hvordan skal du da stoppe for farer som ligger innenfor bremselengden din da (som nok er en del lenger enn synsvidden i slike hastigheter)?

 

PS: i 170km/h går det 47m pr. sek. Det tar 1sek for de aller fleste å reagere og putte foten på bremsepedalen, og det å bremse ned fra en slik hastighet tar flere hundre meter.

 

Edit: til alle som klager og syter over høye straffer når man blir tatt. Vel, dere er jo klar over det på forhånd, så hvorfor gidder dere å kjøre for fort da? Og hvis dere så absolutt vil ha ned straffene. Få noen på stortinget til å foreslå endringene på stortinget for dere, men for all del IKKE klag og syt uten å gjøre noe med det situasjonen. Det er bare for dumt.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
Og til dere andre som har sendt inn innleg her, herregud, skjerp dere. Synes det er sykt det dere skriver. Fikk som fortjent? Hva er det for no møkk å si. Hvem her inne har ikke hatt bilen sin oppi 170 km noen gang? Tenk litt på det, før dere uttaler dere. Bare flaks at ikke purken var der da.....

Si det til de som sitter på Sunnås du...

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Greit at der er strenge straffer for råkjøring, men det er noe galt når du blir puttet inn for råkjøring, mens voldsforbrytere går fri...... Å til deg med bremselengde som grunnlag. Jeg er sikker på at jeg stopper fortere i fra 150km/t med min sykkel en det 90% av bilene på veien gjør fra 100km/t. Betyr det at jeg skal kunne kjøre fortere?

Lenke til kommentar

Du stopper nok fotere med en sykkel ja, men det var ikke poenget. Poenget var at det er fullstendig idiotisk å kjøre i 170km/h siden man høyst sannsynligvis har en lengre bremselengde enn man har sikt, og at man enkelt sagt kjører på lykke og fromme.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
Du stopper nok fotere med en sykkel ja, men det var ikke poenget. Poenget var at det er fullstendig idiotisk å kjøre i 170km/h siden man har en lengre bremselengde enn man har sikt, og at man enkelt sagt kjører på lykke og fromme.

Uenig. Jeg mener ikke det er noe farligere å kjøre i 170 midt på natta på en motorvei i en sportsbil, enn det er å gå på fylla i Oslo. Men det betyr ikke at det var lurt av han å gjøre det nei. Virker som det er mange som må være fryktlig dårlige sjåfører her. Har sett folk som til å med mener det er galskap å i det hele tatt bryte fartsgrensen, å at man da trenger hjelp av lege :!: Vi har nå hatt samme fartsgrensene i Norge i sikkert 20 - 30 år, å veiene har blitt bedre, å bilene mye bedre. Da er det vel i teorien mindre farlig å kjøre i 80 km/t nå enn for 20 år siden. Var de da gale i hodet alle sammen på den tiden? Folk tar ikke hensyn til at teknologien har gått fremover.....

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Mener det var en sak om dette i vg for ei stund tilbake, om ikke bilde av fjeset ditt på fotografiet er identifiserbart så slipper du straff. Men det er detvel kanskje siden di tok kontakt med deg?

Har de ikke bilde av deg, kommer de ingen vei nei. Boksene tok bilder av sykler som kjørte for fort også før, men de fikk jo ikke gitt bøtene til noen. Derfor er det nå fjernet. Med sykkel så tar ikke boksene bilde lenger.....

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Mener det var en sak om dette i vg for ei stund tilbake, om ikke bilde av fjeset ditt på fotografiet er identifiserbart så slipper du straff. Men det er detvel kanskje siden di tok kontakt med deg?

Det går vel mer på hvem som hadde bilen på det gitte tidspunktet hvis jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
(...), å veiene har blitt bedre, (...)

meget uenig. Greit, motorvegen har nok blitt en del bedre, men vi har faktisk lange strekk med blant annet E6 og E18 hvor det bare er 2 felt og full mulighet for front-mot-front, dessuten nedprioriteres vegen noe så til de grader. Hele 10% er det kuttet i budsjettet siden 1993, og husk gammel asfalt er det lettere å vannplane på f.eks. Dessuten er svært mange fylkesveger mer hullete enn en Jarlsbergost. Veit om en skrekkveg hvor det fortsatt er 80km/h og den er full av hull. Ingen, merk ingen, greier å kjøre den vegen uten å komme borti minst et hull.

 

Og en siste ting, hvis jeg ikke tar helt feil så trenger Norge 700km med motorveg, vi har bare 200km... Var vegen blitt bedre sa du? er ikke helt sikker jeg.

Lenke til kommentar

Hvis ikke de kan se det er deg, kan du nekte å si hvem det er. Du kan si at bilen sto hjemme å at det kan ha vært hvem som helst i familien. Du har lov til å la vær å tyste på din egen familie faktisk. Sjefen min ble kalt inn til politiet. De ville gi han bot p.g.a en fotoboks. Han sa han ville se bilde, å fikk det. Det var ikke han på bilde, men faren. Dette er ikke meg sa han. Vet du hvem det er spurte de? Nei sa han, men hvis jeg finner det ut skal jeg si ifra. Da bare smilte politiet. De skjønte jo at det aldri kom til å skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...