Gå til innhold

IRC på alle wap telefoner


Anbefalte innlegg

w.alf.nu

 

Logga med fint på IRC på den sida. Det fungerte ganske så bra synes eg.

Finnes det andre program som mekker irc også?

 

Det fungerer nok best i små kanaler, men testa på #hardware.no på Efnet og det gjikk fint, ikkje så mange som prata da akkurat da men.

 

Kor mykje koster denne morroa da? Har Chess King abb. og der koster vel 1 mb 14 kr... og kor mykje kan man sende for 1 mb da?

 

GPRS er fint!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Virca (www.vidarholen.net) i mange år , alltid funket fint for meg. Men så har jeg jo Siemens også da ;) De fleste telefoner har datamengde-måler, se på denne før og etter en irc-session så ser du hvor dyrt det blir. Virca filtrerer ut en del greier og skipper MOTD, blir veldig få kb!

Lenke til kommentar
Kor mykje koster denne morroa da? Har Chess King abb. og der koster vel 1 mb 14 kr...

GPRS-prisene blir ikke satt ned før 1. aug

 

Hmm, den var litt stygg av Chess. Finner ikke dagens priser på nettsiden, kun "Gjeldene prisliste pr 1. august 2004"

 

Men hvis jeg ikke husker feil så er det 60 kr for første MB, og 20 kr for påfølgende.

Lenke til kommentar

Heo Corrnel!

 

Eg har brukt w.alf.nu ei stund på mine Nokia mobiltelefoner som ikkje har sockets support (noko som egentlig er litt rart da dette ligger enablet defalt i "programvaren").

 

Det som av og til kan være litt kjedelig med w.alf.nu er at det er få servere å velge mellom på dei ulike irc nettverksservererane.Og dette fører til at ein av og til må prøve ein del ganger før ein kommer igjennom.

 

Hei Audiophil!

 

Eg bruker også mest Virca j2me irc midleten til Vidar Holen når eg vil irce fra mobiltelefonen siden eg har både Siemens C55 og Siemens M55 (sockets support ;) ).Liker at eg ved hjelp av den vanntette mobilveska min kan irce i dusjen etc ;) Som du nemner er det ein stor fordel at Virca hopper over MOTD som elles ville ha gjordt at det hadde kosta ein god del å irc via mobiltelefonen.

Synest også Vidar yter god service om det er noko ein lurer på.Han svarer saklig og konkret på spørsmålene ein stiller.Det som eg synest er litt dumt med Virca er at det ikkje støtter bruk av fleire irc servere samtidig.

 

Her om dagen da eg var hos svigermor som ikkje har tilgang til pc.Tenkte eg at eg skulle irc litt.Men,da blei eg g-lined fra Oslo sin undernet server.Dette hadde faktisk ikkje skjedd før.Så eg tok kontakt med Vidar via epost (skeiv den på mobiltelefonen,diverre så støtter ikkje online.no lenger muligheten for å sjekke Fri-pop kontoer via wap lenger og siden ikkje epost funksjonen på mobiltelefonen ikkje greier å skille ut spam vurderer eg å vidaresende eposten til mobilpost eller å bruke ein email j2me midlet men,så langt er eg ikkje kommet endå).Og forklarte problemet.Han skreiv tilbake at om eg var Telenor Mobil kunde kunne eg endre APN fra internet til internet.public for å få eigen ip.Dette løyste problemet for meg.Og redda litt av ferien ;)

Lenke til kommentar

Uff...

innlegget over "MR HASSAN" fører et sånt språk at det skremmer vel totalt vekk alle som har lyst til å lære mer.......

Er dette noe for denne kategorien (operatører).....bare spør....

Hører vel inn under andre kategorier men....uff igjen...jeg fryser av det språket han (du) fører......

 

(For å være helt ærlig så mener jeg det er totalt "Harry", i forhold til det språket som vanligvis blir ført på denne kategorien)

 

Eller er jeg for gammel her kanskje....mulig det...

 

Men dette klarer jeg ikke følge.....

 

Men er noen uenige så melder jeg meg bare ut, he he....og følger med der jeg skjønner noe......så enkelt er det.

Lenke til kommentar

rag-fo, hva er det du babler om? skjønner ikke ... snakker du om mr hassan? er da ikke vanskelig å forstå det han skriver?

 

For å være helt ærlig stusset jeg mer over språket ditt... jeg skjønte ikke engang hva du mente før jeg tenkte meg litt om... Helt fra starten av er posten din forvirrende: "innlegget over "MR HASSAN" fører et sånt[...]". Det virker som du peker på innlegget som står over mr hassan sitt, men på den andre siden virker det som om du mener mr hassan og ikke det over?

Lenke til kommentar
Tar selvkritikk. Hadde glemt en komma før...Mr Hass.....Da hadde det blitt riktig.

Er altså han jeg mener.

 

Forøvrig er det ikke "babbling", jeg bedriver.

 

Står ved hvert ord.

Stå så mye du vil, men du har jo et helt vridd bilde av verden. Jeg leste posten helt fint jeg, og jeg er i utgangspunktet motstander av nynorsk. Han (Mr. Hassan) har skrevet en saklig, informativ post i et målføre som er pålagt av Staten at alle skal lære seg litt av. Den som har problemer her, det er du og dine fordommer.

 

Edit: En liten skrivefeil

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar

Hm...

Dette er jo helt utenom kategorien her.

Men bare for å klare opp litt....

 

Dette har IKKE noe med nynorsk og/eller dialekt å gjøre.

 

Det er jo rett og slett så enkelt at det blir brukt ord som for meg er fremmedord!!!

Derfor er innlegget "gresk" for meg.

 

Bare et par eks:

 

"Virca j2me irc midleten"

"g-lined"

"email j2me midlet"

 

Men er det så enkelt som at det er meg som burde forstå, noe nesten alle andre forstår.

Ja da er det greit da.....

 

Dermed avslutter jeg denne utenomdiskusjonen og fortsetter heller med det denne kategorien dreier seg om.

Lenke til kommentar
Men er det så enkelt som at det er meg som burde forstå, noe nesten alle andre forstår.

Ja da er det greit da.....

Det han skriver er ikke ment å forstås av folk som ikke har peiling på det han snakker om ;) Tross alt, hvor mange "vanlige" brukere ville egentlig være interessert i å irc fra mobilen? Det høres ut som en temmelig nerdete greie å ha den lysten, og da må man nesten få lov til å bruke litt mer avansert (dvs. nerdete) språk... selv å irc på pcen er nerdete :p

 

ellers er ting som f. eks. "Virca j2me irc midleten" ikke så avanserte greier som det kan se ut ved første øyekast ;) Jeg forstår det enkelt men gjør ikke du så må du jo huske at du kan ikke bare forvente å gå inn på et nerdete tema og føle deg hjemme ;) Det er som om jeg skulle ha gått inn på et rakettforskningsforum bare fordi jeg syntes raketter var kule og stilige og sånt, og så bli irritert fordi alle snakka noe som for meg var like ukjent som gammalgresk ;) Men men nok om det. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Cornel!

 

j2me er java (ja,veit det kan virke upresist).Men,det svaret gir deg kanskje ikkje så mykje?

Eg har litt liten tid til å gå i detalj no men,kanskje noen har muligheten til å forklare det litt meir i detalj til deg mens,eg er borte fra forumet.

Er nettopp ferdig på jobb å må reise eit lite stykke for å hente madammen og dattera vår.

Lenke til kommentar

IRC over WAP må jo skape mye unødig trafikk, som = høyere kost... !?

 

Beste er om det finnes noen Java-klient eller Symbian for de som bruker det.

 

Jeg har en Palm Tungsten|W, og bruker UpIRC, skaper nesten ikke trafikk i det hele tatt! Den virker også på Treo 600 og de gamle Treo 180/270'ene.

Lenke til kommentar

Skjønner litt meir no!

Men min T610 støtter jo seffølgelig ikkje Socks da!

Så da må eg ha meg ein http server sak.

 

Etter 1 august så har Chess fine priser på gprs vel? 14 kr mb er ikkje masse!

 

Kva treng eg for og starte ein slik HTTP gateway da? Fast linje og? kva program på den pc'n?

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...