jh_ Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Heisann, har drivi å knota litt med enkle web-sider for å prøve å sette meg litt inn i det. Men jeg lurer på om jeg helle skal få noen til å gjøre det for meg, da jeg har funnet ut at det faktisk er en god del å sette seg inn i, om man skal ha en ordentlig web-side. Så det jeg lurer på er hva slags pris ville dere tatt for en side lignende hw.no f.eks? Da mener jeg med forum osv.. Designet skal være pent og oversiktelig (som hw.no) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ei heil side, med publiseringssystem, forum osv. kan nok fort bli et par tusen jah Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Ei heil side, med publiseringssystem, forum osv. kan nok fort bli et par tusen jah Hadde regnet med at det ble et par tusen ja.. Hva med uten forum da? Bare siden liksom? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ei heil side, med publiseringssystem, forum osv. kan nok fort bli et par tusen jah Hadde regnet med at det ble et par tusen ja.. Hva med uten forum da? Bare siden liksom? Når jeg lager fulle design (layout + css, kanskje litt php) tar jeg 1000-1500 kr.. Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ei heil side, med publiseringssystem, forum osv. kan nok fort bli et par tusen jah Hadde regnet med at det ble et par tusen ja.. Hva med uten forum da? Bare siden liksom? Når jeg lager fulle design (layout + css, kanskje litt php) tar jeg 1000-1500 kr.. Vet en som tar under 500 for ca. det (= Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Vet dette ikke er svaret du vil ha, men likevel: Jeg anbefaler deg absolutt å prøve å sette deg inn i HTML og CSS fremfor å betale noen for å lage sida di... De kunnskapene er noe du vil kunne bruke senere, og dessuten er det mye "kulere" å ha laget siden selv... Pluss at du vil kunne endre designet når du vil, uten å måtte betale noen nye 1000,- for det grunnet at du ikke vet hvordan... Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 lokaltog: Kan du gi meg url til noen av sidene du har laget? Blaster2k: Noen som sier; "Du får det du betaler for". Jeg vet ikke hvor godt det stemmer i dette tilfellet, men har du linker til noe han har laget? WizendraW: Takk for tipset Det er så sant så sant. Men tingen er at jeg ikke har tid til det, når jeg endelig får litt tid til overs så er det heller ikke førsteprioritert liksom. Mener jeg driver fortsatt å vurderer om jeg skal kjøpe eller ikke, ville bare forhøre meg om hvor mye det vil koste, og hva jeg får for det jeg betaler Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 jh_: jeg sender deg en PM, for jeg vet ikke om han vil ha info om seg lagt ut hær. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 forumet er i prinsippet ingen markedsplass, men dette er vel gjerne et generelt spørsmål. bare en side uten innhold, (design og vanlig html+css koding) kan koste alt fra 1000 til flerfoldige tusenlapper. om du vil ha en dynamisk side som det er lett for deg å oppgradere kan du vel plusse på en ca 500 til. om du heller vil ha en cms ( noe som gjør at du kan oppdatere siden fra nettet) vil det for blir det fort litt dyrere. alså alt fra en 1000(1500) for en grei side. noe under det kan du nok ikke regne med for en side som vises som den skal i alle store nettlesere. det finnes though noen unntak, noen som lager sider heeelt gratis bare for the fun of it.. vet ikke om det er en sånn du er på jakt etter Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Smidt Det var i utgangspunktet ment som et generelt spørsmål ja Supert svar! Hadde regnet med at det lå rundt 1000-2000,- egentlig. Men vet at det er endel folk her som driver endel med det, og lurte på hva de tok for å lage en hjemmeside, og hvordan resultatet ble Nå har jeg iallefall fått en god pekepinn på hva jeg må ut med for å få en grei side, takk folkens Endret 16. juli 2004 av jh_ Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hvor mye jeg tar betalt, avhenger veldig av hvor "snill" jeg er der og da, egentlig. Jeg har aldri opplevd at en kunde har klagd på prisen, men så prøver jeg også alltid å holde meg innenfor fornuftens grenser. Jeg har ingen faste "timesatser" eller pakkepriser, dette kommer, som alle vet, an på arbeidet som skal utføres, derfor avtales pris alltid på forhånd. Ofte om kunden selger eller fører et produkt eller en tjeneste jeg har interesse for, ender det opp med at jeg fremmer forslag om betaling i form av dette. Dette har oppdragsgivere utelukkende vært veldig fornøyd med (selvsagt), og det tjener vel egentlig alle parter dersom dealen er akseptabel. Jeg har laget websider for alt fra 13,- (bare slik at oppdragsgiver kunne føre det, pengene ble faktisk overført ) til gratis bilpleie resten av livet (), eller summer i titusenkroners-klassen. En god del gratisarbeid før (ok, veldig mye faktisk) som de fleste vet, men dette var arbeid som har tjent meg veldig i ettertid i form av "markedsføring" og erfaring. Jeg mener selv at en hobbydesigner ikke skal regne med å få betalt på linje med de som driver med dette profesjonelt, for min del går det litt på egen samvittighet. Ja, jeg er annerledes, og har sikkert et skrudd syn på en del ting ang dette, men så lenge jeg er fornøyd, bryr jeg meg ikke så veldig om hva andre synes. Mine arbeid av nyere dato finner du her.. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) PoleCat: Meget imponerende arbeid du har der. Likte spesielt designet på amotor -siden. Endret 16. juli 2004 av jh_ Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Takk. Endret 16. juli 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå