Gå til innhold

Maskinen henger når den viser grafikk


Tonby

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem

Jeg har en maskin som henger seg hver gang jeg begynner og kjøre grafikk. Jeg kan se film helt fint, men med en gang jeg kjører 3dmark osv. henger maskinen og restarter. Jeg kjører windows xp.

 

Abit kg7

256ddr pc2100

Xp 1700+

geforce 3 ti200 point of wiew

ibm 60 gb harddisk.

 

Xp sier at det er noe med driverne mine til skjermkortet, men jeg har prøvd flere drivere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan også skyldes at AGP-spenningen er for lav. Dette stemmer bra når 2D (filmer o.l.) går helt fint, men at 3D klikker mongo etter bare en kort stund. Skjermkortet trekker logisk nok mer spenning når det blir satt mer på prøve (=3D).

 

Foreslår en sjekk i BIOSen på det KG7-HKet ditt og at du evt. skrur opp AGP-spenningen opp ett og ett hakk til systemet er stabilt i 3D. Du kan også prøve deg med en høyere Driving Strength, men denne må du være VELDIG forsiktig med. I verste fall kan skjermkortet gå opp i røyk.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd vanlig mus istedenfor trådløs mus, men det funka ikke, jeg prøvde og ta ut ramen, kjøpte en ny brikke igår, og det funka heller ikke, men jeg tenkte jeg skulle prøvd agp spenningen, men hvor er den i bios? Begynner og bli temmelig lei, det er ikke noe med skjermkortet, fordi det fungerer helt greit i en annen maskin som kjører samme xp.

Lenke til kommentar

Sånne problemer er _veldig_ vanlige blant folk som har hovedkort basert på amd760 chipsettet fordi de ikke vet hva slags drivere som skal legges inn. VIA 4in1 4.38 skal installeres (fordi chipsettet har via southbridge), men man skal IKKE installere VIA agp driveren. Kryss den vekk. Deretter så går du på http://www.amd.com og laster ned Driver Pack 1.30 som inneholder agp driveren.

 

Forøvrig vil jeg sterkt fraråde folk å kjøpe hovedkort med dette chipsettet nå. I tillegg til at driverinstallasjonen er knotete, så er det både tregt, utdatert og dyrt sammenliknet med mye kjappere løsninger som kt266a, kt333 og nforce.

 

For et par dager siden så kom nVidia med en "stille" oppdatering av sin 28.32 driver (sjekk dato på nedlasting siden deres), men jeg tror ditt problem er chipset driverne.

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-04-25 12:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...