AccessNewb Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei Jeg har 4 tabeller som er ganske like, de er nødt til å være separert pga info som lagres der. Jeg prøver å bruke 1 felles skjema for disse, har her prøvd med et hovedskjema og 3 delskjema. Jeg kobler hovedskjema mot en Kalenderkontroller. Denne får jeg til å koble med checkbox på data mot kontrolleren og får fram dagens dato default og den dato jeg evt trykker på kontrolleren. Jeg klarer ikke gjøre det samme for delskjemaene. Det er ikke nødvendig med mer enn 1 side pga brukervennlighet. Men blir jeg her nødt til å lagge 4 separate skjema og koble alle de individuelle tabeller mot Kalenderkontrolleren? Finst det en enklere løsning å gjøre dette på. her er koden jeg bruker for å koble knappene mot kontrolleren Option Compare Database Private Sub cboStartDate_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) ocxCalendar.Visible = True ocxCalendar.SetFocus If Not IsNull(cboStartDate) Then ocxCalendar.Value = cboStartDate.Value Else ocxCalendar.Value = DateValue(Now()) End If End Sub Private Sub ocxCalendar_Click() cboStartDate.Value = ocxCalendar.Value cboStartDate.SetFocus ocxCalendar.Visible = False End Sub Lenke til kommentar
AccessNewb Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Vel Se bort i fra tidligere spørsmål, har delvis funnet ut av dette. Når jeg endrer dato ved hjelp av kalender kontrolleren, hva er koden jeg må legge til for å samtidig fjerne dato som er tastet inn i skjema + hente fram data som er lagret på den aktuelle dag jeg henter fram? om det er noen som har en løsning på hvordan jeg kan få koblet et delskjema mot en ubunden kontroller så tar jeg gladelig i mot tips her. Lenke til kommentar
AccessNewb Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Vel Se bort i fra tidligere spørsmål, har delvis funnet ut av dette. Når jeg endrer dato ved hjelp av kalender kontrolleren, hva er koden jeg må legge til for å samtidig fjerne dato som er tastet inn i skjema + hente fram data som er lagret på den aktuelle dag jeg henter fram? om det er noen som har en løsning på hvordan jeg kan få koblet et delskjema mot en ubunden kontroller så tar jeg gladelig i mot tips her. Lenke til kommentar
AccessNewb Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) forumnewb også Endret 21. juli 2004 av AccessNewb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå