Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Serverleie: Nordic H har stengt ris og ros-forumet

Anbefalte innlegg

Var innom Nordic Hosting og kikket på forumet deres. Må si mistanken vokser radikalt når jeg ser at de har slettet alle innleggene i forumet for ris og ros :roll:

I tillegg er forumet låst :whistle:

Er på jakt etter en serverløsning. Prøver å finne en gammel tråd hvor servere var listet opp. Har ikke funnet den ennå. Men om noen skulle vite om en serverløsning med PHP (med tanke på diskusjonsforum) og i tillegg ASP, så si gjerne i fra. Dere skjønner sikkert da også at jeg er avhengig av SQL database. Kanskje to, etter det jeg ser nå.

Hadde tenkt å ta Nordic Hosting, men tror jeg utsetter det. Så det hadde vært hyggelig om noen kunne hjelpe meg med noen tips til alternativer.

Nå har Nordic Hosting riktignok en løsning som er veldig grei med å legge inn diskusjonsforum, men den kan man vel uansett hente ned om man har PHP på serveren. Gratis. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes gode gratisforum (f.eks. phpBB), men de virkelige gode (som Invision Powerboard som brukes her på hw.no) koster penger. Noen av de koster ganske mye også :thumbdown:

At nordichosting sletter alle innlegg i et ris/ros forum er absolutt ikke bra. Uansett om problemene er utbedret. Det går ann å forklare det i forumet, ikke slette trådene. Eneste grunnen jeg ser til at de burde slette trådene er hvis de har mange misfornøyde kunder som har skrevet tråder som trekker dem ned der, men det er jo hele vitsen med forumet. Dårlig :nei:

edit: ser at nordichosting har skrevet "Gi oss tilbakemeldinger på [email protected]" på det stengte ris/ros forumet, altså har de vel forstått at det er dumt å ha et slikt forum med mindre de har kun veldig fornøyde kunder :D

Endret av oycob
Lenke til kommentar

Er Invisionboard basert på PHP eller ASP? Er selv veldig fornøyd med PHPBB, men savner visse muligheter, som heller kanskje går på litt manglende evne til programering og litt latskap (eller rettere sagt tilgjengeligheten på tid).

Lenke til kommentar
Invisionboard er gratis som fy det oycob, ,les på sidene deres før du uttaler deg.

Joda, du kan laste ned en trial, men med denne kan du ikke bruke alle add-ons osv.

Invision Powerboard er PHP, du finner mer info på www.invisionboard.com.

Et alternativ til Invision Powerboard er vBulletin (www.vbulletin.com), som egentlig er minst like bra.

Tror det ligger demoer på både forum og admin på disse sidene, så du kan jo gå inn og sjekke :)

edit: AK47, hvilke muligheter er det du savner i phpBB? (hvis du lurer på om de finnes i andre forum-scripts)

Endret av oycob
Lenke til kommentar
AK47, hvilke muligheter er det du savner i phpBB? (hvis du lurer på om de finnes i andre forum-scripts)

Som sagt så er det en stor mulighet for at det skyldes min disponible tid. Men jeg skulle gjerne hatt et menyvalg på venstre side, evt. til høyre, hvor jeg kan komme tilbake til hovedsiden, ha logo og annonser. Ikke minst å komme til forumer til andre nettsider jeg har/planlegger. Slike muligheter ønsker jeg også øverst på siden. Må bare få meg tid til å sette meg ned og se på det, så er det vel kanskje ikke så umulig at jeg får det til.

PS: Er allerede imponert over at noe som PHPBB er gratis. For en innsats det må ligge bak :yes:

Edit: Frames er ikke ønskelig, med tanke på løsningen jeg skisserer.

Endret av AK47
Lenke til kommentar
Invisionboard er gratis som fy det oycob, ,les på sidene deres før du uttaler deg.

Snakk om å drite seg ut. Hva med å lese selv?

Invision Power Board er ikke gratis. Det var gratis tidligere, men den tiden er desverre forbi. Hvis du skal bruke IPB permanent er du nødt å kjøpe en 1 års lisens. Det er riktignok gratis å PRØVE IPB.

Ang. webhost, så trenger du egentlig bare php og mysql. Mange av de aller billigste støtter dette. Jeg har inntrykk av at oppetid og support kanskje ikke er dødsviktig forløpig (siden dette er et nystartet forum?), så da kan du nok trygt slå til på selv de billigste hostene...

Lenke til kommentar

for å klarere den allerede avsporede diskusjonen

IPB tilbyr "ubegrenset testing" av forumet, dvs at du ikke trenger å betale noe ever, med mindre du vil fjerne versjonsnavn etc. Og alle modulene funker fint, andre tilleggs programmer vil koster noe uansett hva du har gjort md ipb :)

and then back to topic, kan ta dette i en annen tråd om så er.

Lenke til kommentar

...hvis du fremdeles har 1.3 stemmer det ja. Har du derimot 1.3.1 eller nyere er ikke testingen ubegrenset. Du kan teste ubegrenset til du har bestemt deg for å bruke IPB. Hvis du skal bruke det permanent må du betale...

Her er beviset

(Sånn da er dette utdebattert fra min side, gadd ikke oprette en ny tråd for å si det... :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...