Gå til innhold

"beste minne...."

Ferrum

Anbefalte innlegg

Hva slags minne er det som passer best til maskinen min...?

---------------------------------

Suntek Silver Tower

Abit IC7-G

Intel Pentium4 2.80c

Twinmos 256MB DDR

Gainward Ti4200 8X

1xMaxtor 160GB

1xWestern Digital 40GB

Logitech MX500 Optical Mouse

Logitech Z-540 4.1 System

Endret av TaO85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye har du tenkt å bruke?

EDIT: Dette burde vel holde lenge!

Hvis du ikke vil bruke så mye på ram, må du opplyse om en øvre grense på hvor mye du vil bruke. Ps. Dette er heller ikke den beste rammen på markedet!

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

DDR DIMM? Koster ikkje så mye og er bra nok, med mindre du skal bruke PCen din på veldig spesielle områder.. Til spilling er "DDR DIMM", den billigste typen bra nok, tror du vil merke liten forskjell om du bruker et annet og dyrere merke..

Lenke til kommentar

pc4000 og pc3500 har med hastigheter på minnet og gjøre. EKS: pc3200 = 400mhz. pc 4000=500mhz.

Jeg bruker foreløpig Corsair XMS4000 pro(pc4000).

er veldig godt fornøyd med dette minnet!

Ingen problemer med dette enda!

Hvor mange mb ram hadde du tenkt på?

og fortsatt: hvor mye penger har du tenkt å bruke?

Rimelig er et ord som har forskjellige definisjoner hos forskjellige mennesker.

Khamul85: Til det hovedkortet kan bare DDR-DIMM ram benyttes. Så det er jo en selvfølge at han må ha det. og tror kvaliteten på rammen varierer fra produsent til produsent. Selv har jeg bare hatt Corsair, og kan derfor ikke si så mye om de andre konkurrentene. Men Corsair er bra! :thumbup:

Har også hørt at OCZ er av god kvalitet!

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
DDR DIMM? Koster ikkje så mye og er bra nok, med mindre du skal bruke PCen din på veldig spesielle områder.. Til spilling er "DDR DIMM", den billigste typen bra nok, tror du vil merke liten forskjell om du bruker et annet og dyrere merke..

Jeg vet ikke helt om du prøver å være morsom eller om du virkelig mener det. DDR Dimm er ikke et merke, det er typen minne.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om du prøver å være morsom eller om du virkelig mener det. DDR Dimm er ikke et merke, det er typen minne.

Vel, det han sier, stemmer på en måte, faktisk..

Fordi på komplett selges TwinMos brikker bulk som DDR-DIMM, se selv under oversikten. Som den billigste ram`en.. ;)

Lenke til kommentar

har du klokket fsb'en på prossessoren din noe sykt eller? hvis ikke så har du ikke bruk for noe høyere enn pc3200 ram. For å ha bruk for pc4000 med den prossessoren må du klokke helt opp til 4200 MHz :p

edit: jeg vet ikke hvor jeg har lært norsk, men norsklæreren min ville ha drept meg hadde hun sett alle de feilplaserte komma'ene og punktum'ene

Endret av AgUr
Lenke til kommentar

Jeg har hatt noen problemer med

disse: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124048&cks=PRL

Det hadde antagelig noe med systemet mitt å gjøre, men det ordnet seg med disse: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2346

Viss du får de første til å virke bra så er det en mye billigere løsning. Det er ikke så stor forskjell mellom dem. LL brikkene ga litt høyere score i 3d mark 2001..., men ikke betydelig. :D

Lenke til kommentar

:no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...