Gå til innhold

Valg av skjermkort som kan ta DoomIII, farcry osv.


ken36

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så klart er det ikke enkelt, det er meget lenge siden at ytelsen mellom produsentene har vært så lik. Uansett hva du velger av toppmodellene blir du nok helt sikkert fornøyd, men har du ikke penger så kjøper du 9800pro, det er da heller ikke et dårlig kort.

Lenke til kommentar

Med høy oppløsning og AA og AF er dem ganske jevne, GF6800GT har et noe overtak i dagens spill, mye pga høyere båndbredde. Men med at spill blir mer fillrate begrenset vil dem nok bli enda jevnere. Jeg ser ingen klar vinner her, X800Pro har fordeler som GF6800GT ikke har og vice versa.

Lenke til kommentar
Er det sånn nå at det blir så veldig stor

forskjell på nvidia og ati i doom3 når det gjelder

toppmodellene, 6800 ultra og x800 xt.

Slik dere skriver virker det nesten som ikke

ati greier i drive Doom III  :p

og omvendt på hl2.

Jeg tror det folk egentlig mener er at dersom man vil ha best ytelse i Doom 3, så er det et kort i Nvidia 6800 serien man bør kjøpe. Og hvis man vil ha best ytelse i HL 2 så er X800 Pro/XT det kortet man vil ha.

 

Men man skulle tro at Nvidia 6800 serien yter akseptabelt i HL 2 og vice versa. :roll:

 

Edit: Leif, igjen. :no:

Endret av SilentDrive
Lenke til kommentar

Hvor lenge tror dere levetiden (når det gjelder ytelse) til ett X800-XT/6800 Ultra kommer til å vere?? Har bestilt meg ett X800-XT kort å har ingen planer om å oppgradere ett nytt grafikkort etter d før det har gått 2-3 år... Men så har nå utviklingen av ny teknologien lysfart i disse dager...

Lenke til kommentar
Mange av dere som ikke fikk med seg første screeningen av HL2? der kjørte dem det i maks detaljer på en p4 2.4, med et R9800PRO, og hadde i avg, 75 fps, minimum 40 og maksimum 120 ca. så et R9800 PRO kort vil holde i lassevis til HL2.

 

Om dette fortsatt er tilfelle vet jeg ikke, men så utrolig mye forskjell er det nok ikke.....

What system was the E3 demonstration video played on?

 

Gabe Newell: Dell XPS, 2.8 GHz P-IV, ATI Radeon 9800 128 MB RAM. Anti-aliasing off, anisotropic filtering off. 60 FPS.

 

Direkte fra Gabe etter E3 2003 presentasjonen...

Lenke til kommentar
Ett annet - om muligens litt sofistisk - argument for å gå for Raden 9800 pro, er at selv ikke Geforce 6800- og Radeon x800-kortene visstnok kan kjøre Doom 3 tilfredsstillende med maks innstillinger. De kan kjøre på høye eller veldig høye innstillinger, men ikke ultra høye, eller hva de faktisk kaller det...

Har man tålmodighet så venter man litt til... hehe :whistle:

nettopp derfor jeg venter. har 9800XT, og bør kunne kjøre i 1280x1024 med litt AA og AF slått på. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...