Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billigste bil jeg kan finne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rekord 2.2i trenger hjullagere men tror den har potensiale. Kan nok selge den etter vinteren for samme pris (dersom du klarer å holde deg på veien) :p

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=490115]240 stasjonsvogn, dersom du klarer å skifte foringer selv kan nok denne gjøre nytte for seg i noen år til.

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=498136]Golf[/url], dersom du vil ha en liten bil.

Problemet med billige biler er somregel at de er skyldige årsavgift for både ett og to år. Skal du ha skikkelig billig bil gjelder det å være på rett sted til rett tid og helst kjenne noen som kjenner noen som skal bli kvitt den gamle rusthaugen sin etter bestemor. Man får fullt brukbare biler helt ned til 1500kr hvis man er heldig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

kjøpte selv en ford fiesta til 1500 kr for ett par år siden... tidligere eieren betalte forsikringen ut neste måneden og eg trengte bil for å komme meg hjem til familien til jul... og det holdt akkurat... vraket den når eg kom hjem igjen(før 01.01) og fikk igjen de 1500... GENIALT!

billigere transport skal du lete lenge etter,

bare bensin den trengte.

puttet vel ca 100 til 200 i bensin...

men så skal det vel sies at eg var litt redd for å falle ut av i svingene... dørene gikk ikke helt igjen og eg kunne se asfalten gjennom dørkarmen... godt eg hadde belte...

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal ha tak i en bil som er godkjent for 1 år, den absolutt billigste som klarer seg gjennom en norsk vinter, Hvor skal jeg lete og hva skal jeg gå for?

Saumfar www.autodb.no

Kjøpte bil der nå i juni - Daihatsu Charmant LC - som ikke skal på godkjenning før oktober 2005. Til den nette sum av 4500,-.

Bruk noe tid der inne, og sjekk gjerne interessante biler på www.carsurvey.org for å lese brukererfaringer med bilen. Kan være kjekt å få hint der om feil man skal se etter når man evt. skal se på/kjøpe bilen.

Snakk også alltid med selger før du reiser og ser. Mange som selger biler med tildels alvorlige feil uten å nevne dette i annonsen.

Men AutoDB er det beste stedet å se på. Tommelfingerregelen ved kjøp av billigbiler der: Vær kritisk til annonsen - og ydmyk overfor det faktum at du antagelig vil være bilens siste eier før skroting (med andre ord: Regn med litt smått av karroseriskader, rust, små oljelekkasjer o.l.).

Hva du skal gå for er litt smak og behag. En bil med positiv omtale på carsurvey, og prisklassen fra 3000 til 10000 gir deg enormt mye å velge i. Sjiktet 6000-10000 vil gi deg en relativt bra bil - i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

jeg står fast på at det er lettest å finne en billig bruksbil gjennom venner og kjente/ukjente. De bilene som ligger på autodb.no og andre plasser koster somregel litt.

Tilsammen har de tre bilene i signaturen min kostet meg 6000kroner. Og alle var kjørbare, to av de ble til og med skiltet uten annet enn små kosmetiske feil (lakkrust, slitt interiør osv osv) =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...