marcen Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg skal lage en side for barn, www.bobby.no. Trenger tips og kritikk, dette må bli bra. Siden fokuserer på barn og ungdom, 6-16 år. Det blir mye forskjellig der, fra tegninger og konkurranser til spill til diskusjonsforum. Jeg lager da forskjellige "skins" til siden, ettersom en 6-åring ser på en nettside annerledes enn en 14-åring. Her er førsteutkastene mine http://www.bob.no/bobweb/bobby/index.php http://www.bob.no/bobweb/bobby/index.php?style=2 Men de ser kjedelige ut, hva skal jeg gjøre? Takker for svar! Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 enkel og fin side! -100% bredde er ikke nødvendig. -tror ikke at det er den type design som slår an hos barn. +rent design. Lenke til kommentar
marcen Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Nei, er akkurat det... Den første er vel for de yngste, og den siste er for de som er litt eldre Ikke 100% bredde sier du? 2 sec... OK, der satt jeg den første til 800px bred... edit: Pointet er at jeg må holde meg til en viss fargepalett, ettersom dette blir "barneavdelingen" til Bob (www.bob.no) og de helst vil holde det etter oppskriften deres. Endret 16. juli 2004 av marcen Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Det ble bedre Den første var fin, men menyen. Hvor skal du ha den? Den andre var litt kjedelig syns jeg, for lite fager... Lenke til kommentar
marcen Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg lurer også på menyen i den første. Trenger tips, er ikke kreativ i dag Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hva med til venstre under huset? Lenke til kommentar
marcen Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Kanskje det! Vent 2 minutter, jeg gjør på noe nå... Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 design som en eller annen ped0 ( no hard feelings ) vill få kontakt med barn igjenom ^^ ( ikke ta deg nær av denne meldingen, jeg prøver å gi krittik ) Lenke til kommentar
marcen Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 :S Jeg foretrekker tips. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) design som en eller annen ped0 ( no hard feelings ) vill få kontakt med barn igjenom ^^ ( ikke ta deg nær av denne meldingen, jeg prøver å gi krittik ) Endret 16. juli 2004 av ace_ventuora Lenke til kommentar
marcen Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Hva med til venstre under huset? Den blir jo jævlig svær hvis jeg gjør det da. Endret 16. juli 2004 av marcen Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hva med over content og under header Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 design som en eller annen ped0 ( no hard feelings ) vill få kontakt med barn igjenom ^^ ( ikke ta deg nær av denne meldingen, jeg prøver å gi krittik ) Wtf!? Lenke til kommentar
marcen Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Hva med over content og under header I den lyse linjen, eller under? Lenke til kommentar
marcen Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Tips til linkfarge i menyen? Lenke til kommentar
magh Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Kast http://www.bob.no/bobweb/bobby/index.php?style=2, bygg videre på http://www.bob.no/bobweb/bobby/index.php. Skal tekststørrelsen være så liten og skal spalten være så bred? Jeg klarer ikke å se for meg 6-10-åringer lese så "tung" tekst. Klart, det er noe annet for 14-15-16-åringer, men jeg tror du burde revurdere hvor mye tekst du planlegger å ha for de minste. Menyen kan komme på venstresiden, under huset. Den kan være så bred at den fyller opp spalten, og gjerne ha ikoner for hvert menyelement også. Lenke til kommentar
marcen Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Skal tekststørrelsen være så liten og skal spalten være så bred? Jeg klarer ikke å se for meg 6-10-åringer lese så "tung" tekst. Klart, det er noe annet for 14-15-16-åringer, men jeg tror du burde revurdere hvor mye tekst du planlegger å ha for de minste. Godt poeng... Endret 16. juli 2004 av marcen Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 tror denne siden er noe å fortsette på, men før du fortsetter kan det vært lurt å tegne opp hele siden i et tegneprogram ( photoshop el.) huset passet bra inn, men headeren var litt kjedelig. y'en bør ikke være så tydelig bak menyen, virker forstyrrende. synes også at siden mangler noe som binder innholdet sammen, en kantlinje eller noe. tror det beste er om du lager en fisk (tegning av siden) og legger den ut her for kritikk. forøvrig helt enig meg magh Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) apropos meny, hvorfor ikke følge et klassisk oppssett med linkene til venstre, muligens med små teddybjørn smileys foran Eks: spill Kryssord vårt forum PS: Begge to med teddybjørner ikke smileys synes det hadde vært vennlig barnevenlig, men kanskje ikke for 14+, men det er vanskelig og lage et design som passer begge to aldersgruppene, så du bør nok gå (som du sa innledningsvis) to design et for 14+ og et 14-.. y'en bør ikke være så tydelig bak menyen, virker forstyrrende. =sant EDIT: for de minste kan det nok også være morsomt med en skrift med dyr inni, lsik som det er på noen av de gamle Word versonene Endret 16. juli 2004 av LordZyfeX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå