Gå til innhold

Gjestebok inn i eksisterende side..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

har et ekstra spørsmål ang. dette:

 

jeg har prøvd det samme, og det fungerer til å begynne med. helt til gjestebokscriptet går i gang, ved f.eks. at en prøver å legge inn et innlegg. da blir adressen noenlunde slik: "index.php?a=innlegg", og dermed kommer man tilbake til hovedsiden, siden verken "a" eller "innlegg" er noe index-filen kjenner igjen. mulig jeg har glemt noe vesentlig, eller bare generelt sett ikke har peiling, men hvordan fikser jeg dette..?

Lenke til kommentar

Synes hele prosjektet høres dødfødt ut. Er dette for eksempel en gjestebok som du ikke har programmert selv, men som en annen host'er for det (eks. Opelwerk)? For da kan du glemme hele greia.

 

Uansett, hvorfor ikke bare laste ned en som IKKE bruker popup fra www.hotscripts.com? :thumbup:

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

Finns masse slike spørsmål HER i php-forumet, men here goes:

 

$_GET er variabelen som henter ut fra url'en. Når du setter ?a=index i url'en så har du definert hva $_GET er. Om du tenkte det bare var å fikse linkene pluss legge til litt include så tok du feil :p

Du må seff ha et script som bestemmer hva som skal gjøres utifra hva $_GET er satt til.

Nevnt overfor så finner du drøssevis med slikt HER i php-forumet ;)

 

Edit: Ops er vist i php-forumet nå :blush:

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Synes hele prosjektet høres dødfødt ut. Er dette for eksempel en gjestebok som du ikke har programmert selv, men som en annen host'er for det (eks. Opelwerk)? For da kan du glemme hele greia.

 

Uansett, hvorfor ikke bare laste ned en som IKKE bruker popup fra www.hotscripts.com? :thumbup:

nei, hoster det selv, og det er ikke pop-up. men ja, har vel ikke programmert det selv, har faktisk brukt hostcripts.com.. :blush:

 

Om du tenkte det bare var å fikse linkene pluss legge til litt include så tok du feil :p

ok, kanskje litt.. ganske fersk på det området enda.. :whistle:

men okei, hva gjør dette scriptet som bestemmer $_GET-greien, og hvordan bruker jeg det..? er det i prinsippet bare et "ekstra" script jeg trenger, eller må gjesteboken skrives om?

Lenke til kommentar

Du trenger bare det lille scriptet. Nå vet ikke jeg hvordan siden din ser ut eller hvordan du har bygd den opp og heller ikke hvordan gjesteboka er, men du trenger bare å ha include ("./path/to/file.php"); der du vil at gjesteboka skal bli inkludert.

 

MEN om gjesteboka er en side, med eget design osv, kan det være lurt å ta ut feks phpkoden, legge den i et eget dokument og inkludere det.

Lenke til kommentar
Du trenger bare det lille scriptet. Nå vet ikke jeg hvordan siden din ser ut eller hvordan du har bygd den opp og heller ikke hvordan gjesteboka er, men du trenger bare å ha include ("./path/to/file.php"); der du vil at gjesteboka skal bli inkludert.

 

MEN om gjesteboka er en side, med eget design osv, kan det være lurt å ta ut feks phpkoden, legge den i et eget dokument og inkludere det.

hmm.. mener det er dette jeg har prøvd, og du sa ikke gikk..? ser nå at jeg skrev det utydelig (som jeg pleier), men det jeg mente er at gjesteboken fint lar seg inkludere, men idet scriptet kjøres, legger gjesteboken til litt i adressen, som f.eks. nevnte index.php?a=innlegg. og siden gjesteboken bare er inkludert i index-filen, f.eks. index.php?id=gjestebok eller noe, legger gjesteboken til verdiene i samme index-fil. dermed skjønner ikke index-filen hva som står der, og siden jeg ikke har med noe "error-melding-ved-ukjente-verdier"-greier, går alt tilbake til index.php. tror da det er det som skjer.. som sagt, har ikke akkurat doktorgrad i php.. :p

 

men jeg har bygget opp siden enestående i css og html, validert og alt, og bruker en tekstbasert gjestebok, så det skulle ikke være store inngrepene, håper jeg.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...