Gå til innhold

Hjelp!! Maskin kobler seg opp mot internett, uten å spørre m

Anbefalte innlegg

Titlen sier vel det meste. Men når den er ferdig med å koble seg opp kommer det følgende melding: "IPX/SPX or compatible CP reported error 733: A connection could not be completed." Så får jeg to valg "hang up" or "accept". Jeg finner ikke ut hvor jeg slår av dette her. Den har holdt på med dette siden jeg var på TG. Har været inne på modeminnstillinger men finner ikke noe der. Hvis jeg kobler meg opp manuelt( ved å trykke på Ie6 knappen) så får jeg ikke opp denne melding. Bruker win Xp pro eng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å, nei så slem den er! :smile: Finne på noe slikt a duh! Hehe...

Uansett, seriøst denne gang, åpne IE>Verktøy>Alternativer for internett>Tilkoblinger... der tror jeg du skal finne noe. Dessuten kan du jo ta bort "haken" ved "koble til automatisk" i den derre-derre boksen som kommer opp for oppringning...

Lenke til kommentar

Noen programmer er så frekke at de kopler seg til nettet på egen hånd uansett hva du stiller inn i Windows... Dersom du har fått et slikt er det beste å installere en enkel brannmur. Dersom du søker litt på nettet finner du sikkert en enkel en som er gratis eller hvertfall har demoversjon.

Lenke til kommentar

Quote:

bihelland skrev (2002-04-23 15:30):

Noen programmer er så frekke at de kopler seg til nettet på egen hånd uansett hva du stiller inn i Windows... Dersom du har fått et slikt er det beste å installere en enkel brannmur. Dersom du søker litt på nettet finner du sikkert en enkel en som er gratis eller hvertfall har demoversjon.

Skal du ha brannmur, så funker Zonealarm fra ZoneLabs yppelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...