[Atomic_Bomberman] Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Det er de 60-kronene jeg tenker på, ikke at det har noe å si på et helt år. Men er prinsippet, når Chess sier at det er norges billigste. Da bør de være det å. Men MMS koster 51 øre mer hos Combitel, så det går vel egentlig opp i opp. Evt. One Busy, men er ikke så glad i det tillegget på 60 øre per min når man ringer til Tele2 & Teletopia De 60 kronene tar chess igjen på 100 kroner billigere etablering Man må holde seg til de som tilbyr abb. med samme pris uansett hvem du ringer.... Lenke til kommentar
picko Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 ' date='18/07/2004 : 13:51'] De 60 kronene tar chess igjen på 100 kroner billigere etablering Ikke for meg. Jeg ønsket å portere mitt nr, og da er etableringsavgiften 299 hos begge. Lenke til kommentar
total Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Kundebehandleren jeg snakket med sa kontantkortet etterhvert ville bli dyrere, men da er det jo bare å endre tilbake til connect. Dette kan jeg ikke tro, det høres jo rett og slett ulovlig ut. Det er jo logiske brister overalt, i og med at det er gratis å bytte internt, så ville jo bare folk bytte tilbake til et annet abb. Dessuten hvis prisene settes OPP vil de jo tape enda mer kunder til mobyson, talkmore etc. Så dette tror jeg ikke på, enten har du hørt feil, eller så fantaserer du litt. Hva er det du rabler om? -Det er jo ikke ulovlig å sette opp prisene. Det er jo de som bestemmer prisene og ikke deg.. -JA det er gratis å bytte abb. etter en har tilknyttet seg til chess. det en betaler er en engangsutgift knyttet til simkort. Etter den er betalt står du fritt til å velge og vrake i de forskjellige abb. ..og nei, jeg verken hørte feil, eller fantaserer.. Lenke til kommentar
*Snoopy* Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 har nettop snakket med chess, og en betaler kun etableringsavgift én gang. (det er visst SIM-kortet en betaler for)og du kan fritt svitsje melom de forskjellige abbonomentene hvor ofte det måtte passe deg (som sagt uten etableringsavgift). Kundebehandleren jeg snakket med sa kontantkortet etterhvert ville bli dyrere, men da er det jo bare å endre tilbake til connect. BTW: En får 50 kr, for å bytte abb (hvis jeg endrer abb hver dag kan jeg jo bli _rik_ !) Når du endrer et Chess abonnement til kontant får du ikke de 50 kronene i startpakken. Det er kun de som bestiller et nytt Chess Kontant. Det er bekreftet. Den kundekonsulenten du har snakket med må jo være en sommervikar eller noe lignende. Ingen sier at prisen vil gå opp.... Hvor hører det hjemme da? Chess har alltid satt ned prisene på sine produkter. Jeg har aldri sett en prisøkning på deres abonnement og ringepriser hos dette firmaet. Lenke til kommentar
total Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 okei.. da fikk vi det på det rene.. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 ,18/07/2004 : 13:51] De 60 kronene tar chess igjen på 100 kroner billigere etablering Ikke for meg. Jeg ønsket å portere mitt nr, og da er etableringsavgiften 299 hos begge. Hvis jeg betaler mellomlegget da for faen?!?!? :!: Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Enig med JVD. abonnenter bruker vanligvis telefonen mer og burde da få fordeler av det. @JVD / Seserr: Dette er bakvendt-uttalelser, som hører hjemme i en mørk fortid i mobilmarkedet - med andre ord helt utdatert. Mobilmarkedet har forandret seg, i tilfelle dere ikke har fått med dere det. Det er ingen som helst grunn til at post-pay abonnement skal være billigere enn pre-pay abonnement. Overalt ellers i samfunnet koster det penger å betale regningen etterskuddsvis, eller rettere sagt: på kreditt. Det det koster å betale på kreditt vil du normalt se i form av renter og fakturagebyr. Hvorfor skal det være billigere og mer fordelaktig å betale en mobilregning på etterskudd, framfor å betale den på forskudd? Det finnes absolutt ingen gode argumenter for dette, og ihvertfall ikke at ringepris og andre kostnader skal være rimeligere. Å handle på kreditt er nå ansett som en luksus, og prises deretter - til nå er det vel kun telebransjen som har "premiert" kredittkunder - alle andre steder må man betale svinedyrt for å få lov til å handle på kreditt! Grunnen til at abonnementskundene tradisjonelt har hatt høyere forbruk er jo pga. lavere priser!!! Hadde kontantkortkundene hatt de samme prisene, så hadde jo de også forbrukt mye mer. Heldigvis er prisene nå på det nivået de BØR være på, i forhold til abonnement, og 50% av Norges mobilbrukere kan nå nyte godt av dette. Ellers, som RolfOve skriver, så er det billigere for alle å betale på forskudd, fordi: 1) Det er ingen faktureringskostnader 2) Ingen inkassokostnader/purringskostnader 3) Svært billig organisasjon fordi kunden administrerer abbonementet selv jeg er enig i mye av det du skriver, men allikevel tror jeg det ville vært fordelaktig for Chess å heller satse på å ha sine laveste priser på sine abbonementer. Mange som kjøper kontantkort, sparer bevisst på samtaler og meldinger (dvs vegrer seg for å sende/ringe) fordi de må lade når kortet blir tomt. Hadde de deriomt hatt abbonement, ville ikke dette vært noen hindring, og de hadde brukt tilbudet mye mer. Lenke til kommentar
jolly Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Når det gjelder King - var jeg svært fornøyd med det, prisene er jo konge. Men, det er ikke like konge å betale den 1000-lappen når den først kommer, og det er heller ikke særlig konge å i realiteten ha bindingstid i dagens turbulente mobilmarked. Og når det gjelder Connect, skjønner jeg ikke hvorfor dere som har dette ikke bytter til Move? Ellers har jeg følgende opplysning til de som ikke ser hva man skal med et abonnement i det hele tatt med Chess sine priser: DET ER IKKE KULT MED KONTANTKORT! "Uuups! Jeg er tom for penger på kortet... Kan du ringe meg opp?" Til de som ikke skjønner hvorfor jeg da likevel har byttet fra King, via Move, til Kontant er det fordi jeg er lei av regninger på et par tusen hver måned! Endret 19. juli 2004 av jolly Lenke til kommentar
total Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 bytta til kontant idag jeg og... hos chess er forresten hemmelig nummer gratis på alle abb. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Ellers har jeg følgende opplysning til de som ikke ser hva man skal med et abonnement i det hele tatt med Chess sine priser: DET ER IKKE KULT MED KONTANTKORT! "Uuups! Jeg er tom for penger på kortet... Kan du ringe meg opp?" Det er ikke verre enn å bare taste inn *150# vel? Så får man full oversikt over hva man har igjen. Fyller man på en 1000-lapp, så har man endel å gå på også. Ser ikke helt problemet - det er bare å tenke litt annerledes - man legger jo heller ikke ut på tur fra Oslo til Bergen med bare 5 liter igjen på tanken.... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 jeg er enig i mye av det du skriver, men allikevel tror jeg det ville vært fordelaktig for Chess å heller satse på å ha sine laveste priser på sine abbonementer. Mange som kjøper kontantkort, sparer bevisst på samtaler og meldinger (dvs vegrer seg for å sende/ringe) fordi de må lade når kortet blir tomt. Hadde de deriomt hatt abbonement, ville ikke dette vært noen hindring, og de hadde brukt tilbudet mye mer. Den tiden hvor du fikk de laveste prisene hvis du hadde abonnement, er definitivt over. De som nå kjøper "kontantkort" er de som vil ha de laveste prisene. Forskjellen er at man nå betaler på forhånd, og ikke på etterskudd - noe som også gir mer kontroll med forbruket, samt at man også til enhver tid kan se hva man har ringt for, på nettet. Jeg har gått over til de nye "kontantkortene", og ser ikke noe problem i å fylle opp nok til å holde det gående en god stund. Og mobilbruken min har eksplodert, fordi det er så mye billigere å ringe nå - det er ingen grunn til å "spare" når man har markedets billigste priser. Lenke til kommentar
total Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Det er ikke verre enn å bare taste inn *150# vel? niks: gode gamle 91500500 Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 De skulle aldri ha kalt det for Chess "KONTANT". Rimelig mange som sitter og tenker "kontant-kort, jeg tror jeg er litt for voksen for sånt.. kan ikke gå rundt og si jeg har kontantkort" har forresten bestilt chess kontant for litt siden, skal bli digg å slippe de fordømte kontantkortene. Hvorfor kan ikke Telenor ha en helt vanlig Visa-betalingsterminal på websidene side sånn som Chess har? Lenke til kommentar
jolly Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 De skulle aldri ha kalt det for Chess "KONTANT". Rimelig mange som sitter og tenker "kontant-kort, jeg tror jeg er litt for voksen for sånt.. kan ikke gå rundt og si jeg har kontantkort" har forresten bestilt chess kontant for litt siden, skal bli digg å slippe de fordømte kontantkortene. Hvorfor kan ikke Telenor ha en helt vanlig Visa-betalingsterminal på websidene side sånn som Chess har? Helt enig! Ordet "kontant" skremmer nok mange... Men forhåndsbetalte abonnement kommer nok til å bli mer og mer vanlig, og prisene på kontantkort synker vel også, så snart er det vel ingen som behøver å være flau over å ha det. Det som irriterer meg litt er at det ikke går an å betale over vanlig bankgiro, med f.eks. telefonnummer som KID. Det hadde vært kjekt å ha f.eks. fast overføring hver måned. (Mobyson har vel dette?) Eller hva med mulighet for AvtaleGiro med trekk av en fast sum hver gang du gikk tom? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hvorfor kan ikke Telenor ha en helt vanlig Visa-betalingsterminal på websidene side sånn som Chess har? Hvorfor gjøre det på nett når man kan gjøre det på telefonen? Telenor har jo mobilhandel. Skriv lade, beløpet, og send til 2525. Enkelt og greit det. Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Funker 1\10 ganger hos meg.. Og dessuten må man vel ha penger på kortet for at det skal fungere? Synes uansett det er lettere å bare gå inn på nettet og skrive inn visa-kort nummeret sitt Lenke til kommentar
JVD Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Hvorfor kan ikke Telenor ha en helt vanlig Visa-betalingsterminal på websidene side sånn som Chess har? har du prøvd mobilhandel.. der kan man fylle på med visa.. edit: ops leste ikke hele sia... Endret 21. juli 2004 av JVD Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Funker 1\10 ganger hos meg.. Vel, da er det jo noe som åpenbart er helt feil. Ring til kundeservice. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Når det gjelder King - var jeg svært fornøyd med det, prisene er jo konge. Men, det er ikke like konge å betale den 1000-lappen når den først kommer, og det er heller ikke særlig konge å i realiteten ha bindingstid i dagens turbulente mobilmarked. Og når det gjelder Connect, skjønner jeg ikke hvorfor dere som har dette ikke bytter til Move? Ellers har jeg følgende opplysning til de som ikke ser hva man skal med et abonnement i det hele tatt med Chess sine priser: DET ER IKKE KULT MED KONTANTKORT! "Uuups! Jeg er tom for penger på kortet... Kan du ringe meg opp?" Til de som ikke skjønner hvorfor jeg da likevel har byttet fra King, via Move, til Kontant er det fordi jeg er lei av regninger på et par tusen hver måned! Da har du et problem med at du ikke klarer å kontrollere ringinga... :!: Men det hadde blitt dyrere med en konkurrent.... enig? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Det som irriterer meg litt er at det ikke går an å betale over vanlig bankgiro, med f.eks. telefonnummer som KID. Det hadde vært kjekt å ha f.eks. fast overføring hver måned. (Mobyson har vel dette?) Eller hva med mulighet for AvtaleGiro med trekk av en fast sum hver gang du gikk tom? Det er vel mulig å legge inn en fast betaling i nettbanken din til Mobyson/Talkmore osv? Du får KID nummer hos Mobyson og Talkmore... Bare å bruke riktig kontonummer og KID-nr det...? Fungerer vel akkurat som om du skulle lagt inn fast trekk til en annen konto eller noe lignende.. Jeg mener det skal fungere fint... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå