Ceaucescu Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg har nå anskaffet meg beta-versjonen av Windows XP Pro 64-bit, men har fått veldig mange "anbefalinger" om å vente til fullversjonen (om man kan kalle den det) slippes. Men disse anbefalingene har jeg egentlig ikke fått noen begrunnelse for. Jeg skal jo ha fullversjonen når den kommer ut, men vil gjerne prøve ut 64-bit nå. Jeg lurer derfor på følgende: Kan du/dere gi en begrunnelse for å vente, eventuelt installere beta-versjonen. Kan det skape problemer for enkelte softwares? (f.eks. ikke få installert enkelte programmer, feil ved kjøring osv.) Vil faktumet at versjonen fortsatt er i beta-stadige være veldig merkbart? Erfaringer? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Min grunn til å ikke kjøre 64- bits WinXP er rett og slett at det finnes alt for lite drivere, og de driverne som finner er ikke akkurat 100%. Sist jeg sjekket var det f.eks bare en ATI Catalyst driver til 64 bit winxp, og den var beta den og.... Så for min del er det ikke så attraktivt å kjøre så mye beta. Mesteparten av all software til 64 bit winxp er jo nettopp beta.... EDIT: doh! glemmte å svarte på pkt. 2, har faktisk snublet borti noen programmer som ikke ville installeres, men det tror jeg ikke blir et så veeeeeeldig stort problem. Selv om det ikke skulle forundre meg at du og kan komme borti det. Endret 16. juli 2004 av okidoki Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Ok, takker! Lurer på om jeg prøver å installere det. Om ikke det kommer noen sterke innvendinger til det. Kan jo alltids bruke enkelte 32-bits-drivere(?). Funker det ikke bra, kan jeg jo bare installere vanlige XP igjen. Btw; muligens ett dumt spørsmål, men kan HWen ta skade av denne installasjonen dersom det skulle gå helt skeis? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Joda, kan være smart å prøve selv, men du kan IKKE bruke 32 bits drivere Og du ødelegger ikke hardwaren ved å prøve på dette nei Driver og slike ting er smart å sjekke på PlanetAMD64 Lykke til Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Takker igjen, okidoki! Det var da som pokker at man ikke kan bruke 32-bits-drivere, da. Er ikke rare ryggraden jeg har, så nå ble jeg skeptisk igjen. Jaja, for se i løpet av de nærmeste dagene hva jeg gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå