Rebel-Rider Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) LardArse på xtremesystems.org oppdaget en ny funksjon i nvidia sine driver. null PS som gjør at driveren skipper teksturer og alt og renderer bare "søppel" men man får utrolig høye score på 3dmark03, Aquamark ,Creatures osv. Han slo på PS Null og greide å bryte 23572k i 3dmark03 hva sier dere til 187 fps i Battle of proxycon eller 140fps i Mother nature? eller 35441 3D marks i 3dmark01? med 362fps i Nature? Se på post nr 16 på Extreme systems forum Her er link til 3dmark01 score med Null PS påslått Dette stinker en lang vei.... Endret 16. juli 2004 av zandro Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Gjeeeeeeeeeeesp! Hvem faen bryr seg, egentlig? Det er bare tall. Bruk skjermkortet til det det er laget for, spill et spill. Lenke til kommentar
lamox Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Gjeeeeeeeeeeesp! Hvem faen bryr seg, egentlig? Det er bare tall. Bruk skjermkortet til det det er laget for, spill et spill. ENIG! Kjøper folk skjermkort bare får å bench`e? Nerder Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Åh, men det er jo litt festlig å kjøre 3dmark for å kunne se hvor fint det nye skjermkortet er. Pleier alltid å gjøre det med en gang det nye er innstalert for å kunne se hvor fint det er, for så å glemme 3dmark til neste gang jeg skaffer nytt kort Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Gjeeeeeeeeeeesp! Hvem faen bryr seg, egentlig? Det er bare tall. Bruk skjermkortet til det det er laget for, spill et spill. Word!! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Gjeeeeeeeeeeesp! Hvem faen bryr seg, egentlig? Det er bare tall. Bruk skjermkortet til det det er laget for, spill et spill. Det var ikke det som er poenget i denne nyheten. Poenget hvorfor legger nvidia til Null PS funksjon som ikke kan brukes til annet enn å jukse? Det er mange som ser på 3dmark03 score eller benchmark i et populære spill når de velger seg nytt grafikkort og ja Null PS fungerer utmerket til å jukse i vanlige 3d spill Benchmarker også slik som Aquamark eller UT2004 osv Det er poenget. Du må ikke komme å fortelle meg at benchmarker av nye spill ikke spiller noen rolle i kjøp av nytt grafikkort? ... Endret 16. juli 2004 av zandro Lenke til kommentar
genesis Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) !? HVa så`? Dem har altså lagt til muligheten for å disable kvalitet..... hvordan kan dette være juks? skulle det ikke vært mulig å stille inn til preformance, eller spille uten 16AA&8AF heller? Benchmarkingshorer er jo klar over det hele, tipper det er ytterst få som kommer til å bli direkte lurt av dette, og kjøper nvidia skjermkort. Endret 16. juli 2004 av genesis Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Du må ikke komme å fortelle meg at benchmarkerav nye spill ikke spiller noen rolle i kjøp av nytt grafikkort? ... Tror du større hardware-sider kommer til å teste skjermkort med settings som gjør at spillet er uspillbart? De eneste som kommer til å bry seg om dette, er, som genesis skriver, folk som lever og ånder for 3dmark-scoren sin. De bryr vi oss fint lite om. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 har fortsatt planer om å kjøpe nvidia... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Du må huske at det er ikke alle som har like mye peil som enkelte som holder til her på ok.no og ikke har samme grunnlaget for å vurdere slike ting. det finnes ganske mange som legger 3dmark03 eller andre testresultater til grunn for sine kjøp... Jeg hadde sågar en A3 printout med 3dmark01 resultater fra en test av mange grafikkort fra en hardwareside hengende i vinduet (vel å merke før 3dmark01 juksinga be kjent for første gang) og folk stolte på dette og kjøpte deretter...(tok såklart ned plakaten da jeg fant ut om det) Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Poenget hvorfor legger nvidia til Null PS funksjon somikke kan brukes til annet enn å jukse? Varför inte använda funktionen även när man kör spel? Det borde få upp uppdateringshastigheten i ansenliga nivåer även på de mest krävande spel! Att man inte ser så mycket av vad som händer är ett problem man får leva med... /Olle Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Gjeeeeeeeeeeesp! Hvem faen bryr seg, egentlig? Det er bare tall. Bruk skjermkortet til det det er laget for, spill et spill. Jepp kan det sies bedre Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Nei, alle som bencher gjør ikke dette. De beste i verden er totalt mot denne funksjonen, å har sendt mail til FutureMark om at det må lages en patch som fixer dette. Folk som bruker denne "cheaten" blir mobbet som faen på Xtremesystems ihvertfall. Skal selvfølgelig ha Nvidia kort selv om dette er mulig. Kortet mitt kommer til å stå på max quality hele tiden alikevel (uten AA/AF). Eneste man lurer med å bruke denne funksjonen er seg selv :!: Lenke til kommentar
boligego Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 [quote]Gjeeeeeeeeeeesp! Hvem faen bryr seg, egentlig? Det er bare tall. Bruk skjermkortet til det det er laget for, spill et spill. [/quote] Jeg bryr meg. Syntes det var fryktelig få personer som protesterte her på dette forumet. Det virket nesten som nVidia sitt Null PS funksjon var helt ok... Det er det absolut ikke! Mange bruker 3DMark scoren som en pekepin når de skal kjøpe skjermkort, og når nVidia jukser bedre score er det for å selge flere skjermkort til folk som ikke vet om "bug'en". Det er ganske råttent gjort å villede kunden på denne måten. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 men den Null Ps tingen ser man jo tydelig er på da, og man merker det på scoren så det vil jeg ikke kalle juks Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Mange bruker 3DMark scoren som en pekepin når de skal kjøpe skjermkort, og når nVidia jukser bedre score er det for å selge flere skjermkort til folk som ikke vet om "bug'en". Jeg spør igjen.. tror du større hardware-sider vil sette et nVidia-kort med Null PS på opp mot andre kort uten slike ytelsesøkende "funksjoner", uten å i det minste nevne det? Lenke til kommentar
boligego Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg spør igjen.. tror du større hardware-sider vil sette et nVidia-kort med Null PS på opp mot andre kort uten slike ytelsesøkende "funksjoner", uten å i det minste nevne det? Jeg inrømmer at du har helt rett, det er ikke lett å lure folk. Likevel kan ikke du nekte at denne funkjonen i driverene kun finnes for å prøve å lure folk til å tro at korte(t/ene) er bedere enn det de egentlig er. Heldigvis har vi oversiktelige hw sider som tar opp nettopp slike ting. Takk Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Likevel kan ikke du nekte at denne funkjonen i driverene kun finnes for å prøve å lure folk til å tro at korte(t/ene) er bedere enn det de egentlig er. .. eller for å appellere til folk som syns 3dmark-scores er det mest opphissende i hele verden. Lenke til kommentar
razer Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) .. eller for å appellere til folk som syns 3dmark-scores er det mest opphissende i hele verden. Noen liker 3dmark-scores, andre liker T-skjorter Altså er det delte meninger om det meste... Endret 16. juli 2004 av razer Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) hvis dette er en funskjon som kan skrus av og på lett i driveren, så er jo det kjempebra! ihvertfall når kortet begynner å bli gammelt og begynner å slite i spill. Muligheten til å jukse i 3dmark gir jeg blanke f i, kanskje det hjelper folk å se at det ikke bare er 3dmark som gjelder, heller at fps`en i f.eks hl2 eller doom3 er viktigere. <-- uten null ps på såklart. Endret 16. juli 2004 av InZomnia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg