christt Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hei, Hvordan skrur jeg på modemet? :wink: For å være seriøs: Jeg har problemer med at ADSL modemet ikke får kontakt, jeg får heller ikke summetone når jeg kobler på splitteren. Det jeg mistenker er at ledningene er koblet feil inne i telefonuttaket da jeg byttet litt om på ledningene der tidligere. Litt usmart av meg, men jeg fikk ikke summetone på telefonen så jeg måtte mekke litt... Noen som vet hvilke spor ledningene skal stå i? :?: Nå står de på 1 og 3. Lenke til kommentar
In-Zane Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hey.. ADSL er funky, noen ganger virker det, noen ganger not. Sjekk om du har de siste driverene til LAN kortet ditt. DETTE ER VIKTIG. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Skevz Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 !DETTE HAR INGEN TING MED NIC Å GJØRE! Da har en gjør det selv pakke korrekt? Lilla led. på adsl i slitteren Hvit led. på Line Svart led. på Phone Er det sånn du har gjodt det? Lenke til kommentar
christt Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Har "gjør det selv pakke" ja... (Telenor) Snakker du om fargekodene på TP'ne? Trodde alle var like jeg... :smile: Lenke til kommentar
Skevz Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hehe... Gav deg Ngt sin system jeg nå... Øhm.. Telenor, ta å prøv deg frem med de forskjellige kablene..... kommer det ikke kontakt så må du sjekke om du er koblet opp i sentralen.... Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 ADSL uttak må konfigureres ved telefoninntaket til huset. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 med spor mener du da i filteret eller i "pluggen" med ADSL linja til modemet?? Lenke til kommentar
christt Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 med spor mener jeg: Når du åpner telefonboksen som man har på veggen. En sånn med RJ45 kontakt, så finner man en rad med 8 spor der 2 stk ledninger går inn på hver sitt spor. Hvilke spor skal ledningene stå i? Lenke til kommentar
christt Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Ingen som har peiling, eller gidder å sjekke sin boks for meg? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 I min boks er linja koblet til 1 og 2 Lenke til kommentar
joar.l Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 4 og 5 Har et lignende problem, får summetone så lenge kun splitteren er koblet til men mister forbindelsen så snart modemet blir koblet til. Vurderer å bite i det sure eplet og få en montør til å se på det. Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Quote: On 2002-04-23 18:21, hårek skrev:I min boks er linja koblet til 1 og 2 Takk! Det funker; Blå ledning på 1, rød på 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå