total Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei, jeg har et spørsmål jeg lurer på, og jeg har prøvd litt frem og tilbake; Har en bærbar pc (med innebyggd modem) som vanligvis er koblet til bredbånd der jeg bor til vanlig.. Når jeg er hjemme hos gamlingene i ferie o.l er kunne det jo vert greit og koblet laptopen til nettet for å laste ned e-post og surfe litt, problemet er bare at de har en ISDN-linje (og c2i abb) Har prøvd en del ganger å opprette ny forbindelse med deres instillinger (user pass, tlfnr osv), men klarer ikke å bli koblet opp. -Er grunnen til at jeg ikke får koblet opp det at det sansynligvis ikke er ISDN-modem i pc'en min (kun "analog")? -Vi har og en analog linje i huset, men ikke noe nett-abb. koblet til dette, kan jeg f.eks bruke frisurf eller det fra start.no for å komme online?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 -Vi har og en analog linje i huset, men ikke noe nett-abb. koblet til dette, kan jeg f.eks bruke frisurf eller det fra start.no for å komme online?? Ja, så lenge du har analoglinje og summetone så går det helt greit det. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 hvis du har en isdn linje så sjekk om du har en analog utgang på en av telefonene i huset. hvis du har det så er det bare å plugge laptopn inn der og bruke c2i abbet. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 De fleste ISDN telefoner har også en analog inngang, da er det bare å bruke denne, jeg har gjort det før, men nå er det 3Mbit aaaaall the way=) Hva med å lure foreldrene dine til å kjøpe et av småbruker-ADSL abo'ne? 400kbps fra Bluecom f.eks? Tele2 sin 704 linje er jo også veldig billig. Dette forutsetter jo at dere kan få ADSL hos foreldrene dine såklart. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hva om foreldrene hans på lik linje medm eg bor på et sted uten mulighet for bredbåndsutbygging Lenke til kommentar
total Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 tjah.. gidder jeg ikke stresse med.. folka mine er minimalt på pc, og jeg er relativt sjelden hjemme.. Har 10mbit linje her på jobb og hjemme hos meg selv, så det går greit.. =) takk for svar btw. visste ikke om det med analog inng på isdntlf. skal sjekke det ut. ps. har analog linje i tillegg til isdn pga folka mine ble hoaxa til å kjøpe alarm til huset, og da måtte de kjøpe en jævla dyr dings for å få analog linje.. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 1. Koble pc'en din til analog-linja med kabel til modemet i pc-en. 2. Lag en oppringning til tlf-nr 21 40 50 60 (start.no rett på nett) uten brukernavn og passord. 3. Ring opp, og vips er du på nett. Hvis du har behov for å sende mail må du sette mail.powertech.no som smtp-server i mail-klienten din. Lenke til kommentar
total Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 1. Koble pc'en din til analog-linja med kabel til modemet i pc-en.2. Lag en oppringning til tlf-nr 21 40 50 60 (start.no rett på nett) uten brukernavn og passord. 3. Ring opp, og vips er du på nett. Hvis du har behov for å sende mail må du sette mail.powertech.no som smtp-server i mail-klienten din. takker for den! det er samma innstillinger jeg bruker når jeg kobler laptopen på nett via ir-porten på mobilen, funker fett, (men går treigt, og blir veldig dyrt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå