Gå til innhold

Program til å måle brennekvalitet

Anbefalte innlegg

Jeg har er gammel traver, NEC1100A - og er stor sett fornøyd med den. Den skriver og leser det meste - har ikke hatt noe trøbbel med noen av mediaene jeg har brukt.

Men etter å ha lest diverste anmeldelser, så har jeg fått med meg at de tester antal feil pr sector etc - det er et mål på hvor godt brenner /plate passer sammen.

Det jeg er ute etter er et program som gjør dette. Jeg vil kunne hive inn min nybrente film, snurre programmet - og få en "rapport" på om plata er innenfor normer - slik at jeg har muligheten til å skifte plater dersom jeg ikke er fornøyd med backupen min.

Nero sin cd-dvd speed vil jo brenne egne testplater for å "teste", så den er ikke noe for meg. Andre program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre, må du nok ha en LITE ON brenner / eller LITE ON dvd rom for å bruke KPROBE som brukes til slik testing.

Plextor har også utviklet et slikt program, men funker da bare med noen plextor modeller.

Jeg er i samme båt som deg, har en nec1300, 2510 og en benq1600 og får ikke testet PI verdiene.

However, jeg kjører ofte en READ test i nero, CD/DVD speed test, for å se om det er drops på slutten av plata.. Er det det, så er media dårlig etter min erfaring.

Er det ikke det, er det som regel aldri noe probs med skiva.

Det gir ikke samme info, men ivertfall litt indikasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...