Machz Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei, Skal ha en PDA for GPS navigering og for å bruke på WLAN. BT må jeg også ha så derfor tror at det må bli en av disse modellene... Spørsmålet er hvordan Axim'en er for GPS bruk siden den har bare en minne slot? Tenker da på kapasitet for kart osv. Kan bruke BT GPS mottaker men har mest lyst på en CF/SDIO versjon.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Som du nevner, har Axim X30 kun en kortplass, og du må derfor ha bluetooth GPS. Men det er jo bare en fordel vel? Bortsett fra at Bluetooth kanskje er litt dyrere? Men så er jo Axim X30 mid særdeles billig og da Lenke til kommentar
Machz Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Har faktisk snakket med noen som bruker BT GPS mottaker og som var veldig fornøyd med den...i bilen, men jeg hadde også tenkt å bruke dette til "lette" turer og i båt. Når kommer foresten Asus med råere CPU i sine PDAer? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Er vel ikke noe problem å bruke BT GPS til tur og i båt? Er jo bare å butte den i lommen det Vet ikke når Asus kommer med råere CPU, men jeg forundrer meg over at folk og produsenter bryr seg så voldsomt om CPU hastighet... Jeg merker ærlig talt ingen tregheter på PDA'ene mine... (Axim X5 og X30 - begge er "treg CPU utgavene"). Er bare spesielt krevende programmer som har bruk for mer CPU kraft enn 300mhz, som f.eks spill-emulatorer. Heller 640x480 skjerm enn 100mhz raskere cpu! Endret 16. juli 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Machz Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Er vel ikke noe problem å bruke BT GPS til tur og i båt? Er jo bare å butte den i lommen det Vet ikke når Asus kommer med råere CPU, men jeg forundrer meg over at folk og produsenter bryr seg så voldsomt om CPU hastighet... Jeg merker ærlig talt ingen tregheter på PDA'ene mine... (Axim X5 og X30 - begge er "treg CPU utgavene"). Er bare spesielt krevende programmer som har bruk for mer CPU kraft enn 300mhz, som f.eks spill-emulatorer. Heller 640x480 skjerm enn 100mhz raskere cpu! Det er vel det som er greia med GPS mottaker...den må ha fri sikt til himmelen. Garmin GPSen jeg har nå er i allefall veldig nøye på det så jeg regner med at disse BT mottakerene er det også.... Ellers så har du nok sikkert rett i at det trengs ikke noe fetere CPU i PDAen. Tror jeg rett og slett går for Asusen... Takk for responsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå