co2 Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hadde 2x256TwinMOS 333mhz på Asus K8V deluxe. PCen kunne restarte når som helst uten grunn, så etter at jeg skiftet til noen gamle Apacer RAM så sluttet sudden restartingen. Hva er det som forårsaker dette? Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hadde 2x256TwinMOS 333mhz på Asus K8V deluxe. PCen kunne restarte når som helst uten grunn, så etter at jeg skiftet til noen gamle Apacer RAM så sluttet sudden restartingen. Hva er det som forårsaker dette? www.memtest.org last ned bootable iso, brenn som image på en cd. Boot fra den og la testen gå en cycle. Sjekk så om du får noen errors. Prøv først med den 1. brikka alene, så den 2. alene og tilslutt begge to. Post resultatet her. Det kan gi oss en pekepinn på hva som er galt. Ville nok tro det var en del minnefeil på disse, eller rett og slett at hovedkortet er inkompatibelt med de minnebrikkene. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hva er bra RAM for meg? (Jeg har ei twinmos brikke som causer sudden restarts) Noen som vet om noe bra og forhåndsvis billig RAM som jeg kan kjøpe (seff ikke twinmos) Takker for alle svar... (Ønsker 256*2 eller 512brikke og helst 333-400mhz) Lenke til kommentar
SilentDrive Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hva er bra RAM for meg? (Jeg har ei twinmos brikke som causer sudden restarts)Noen som vet om noe bra og forhåndsvis billig RAM som jeg kan kjøpe (seff ikke twinmos) Takker for alle svar... (Ønsker 256*2 eller 512brikke og helst 333-400mhz) Du kan jo se på dette. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Shaper: er du sikker på at det er rammen? Trådstarter: hva var specsa på den Apacer rammen da? Endret 16. juli 2004 av NorthWave Lenke til kommentar
SilentDrive Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Hadde 2x256TwinMOS 333mhz på Asus K8V deluxe. PCen kunne restarte når som helst uten grunn, så etter at jeg skiftet til noen gamle Apacer RAM så sluttet sudden restartingen. Hva er det som forårsaker dette? Det virker som av denne listen at hovedkortet ditt skulle være kompitabelt med minnet ditt. Du kunne jo prøve å oppgradere BIOS, det kan jo hjelpe. Uansett kan du jo sjekke FAQen til Asus. Edit: Leste ikke orginalposten godt nok. Endret 16. juli 2004 av SilentDrive Lenke til kommentar
co2 Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Har updata BIOS ja, men orker ikke mer TwinMOS, går over til Corsair jeg Lenke til kommentar
SilentDrive Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Corsair er ikke noe dumt valg. Etter hva jeg har erfart er det en bedre kombinasjon med A64 enn det TwinMos er. Men det er jo litt dyrere, men uansett får du ha lykke til med den nye hardwaren din. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Shaper: er du sikker på at det er rammen? Trådstarter: hva var specsa på den Apacer rammen da? Er ikke HELT sikker på at det er rammen nei, har nå prøvd allt som er mulig med denne pcen... Når jeg har i TwinMOS brikka (TwinMOS 512MB PC3200 CL2.5) så får jeg restarts i spill, blåskjerm hvor det står at kmixer.sys fila mi har kræsja og "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" Men når jeg ikke bruker den og heller bruker (TwinMOS 256MB PC2100 CL2.5) så får jeg en dum error innimellom (kommer stadig opp) "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" I begge disse tilfellene så dumper pcen minnet til disken på under et millisekund og jeg må skru av. (Jeg har søkt igjennom det help registeriet fra microsoft med lite hell.) Men det som er rart var at 512Brikka mi funka "TILDELS" i win2k, hvor den skrudde seg av når jeg tok feks 3dmark 03 (var ikke ofte den skrudde seg av da, men det var nok til at jeg bytta til xp) Når jeg skulle installere XP så måtte jeg ta ut det nye GFX kortet mitt (GF FX5950U) og putte inn mitt URGAMLE kort (Radeon9200) for å komme igjennom installasjonen ellers så faila den bare hele tia. (fikk BARE blåskjerm) Men når jeg bruker 512brikka mi i XP så kan jeg påvise feilen min ved å starte UT2004. (da starter den UT2004, viser nVIDIA screenen, går inni main menu og BANG! Der kommer blåskjermen! ) Med 256Brikka mi kan jeg spille UT2004 i XP, men som sagt, da er pcen heller ikke i OK. stand. Jeg sa til broren min "Prøv min ram så prøver jeg din", han tok ut sin brikke (TwinMOS 512MB PC3200 CL2.5, identisk til den jeg har) og jeg tok ut min brikke... Vi bytta brikker og starta å spille... Broren min sin pc hadde ikkenoe problemer med rammen min og den funka like bra som alltid... Min derimot funka ikke like bra, den kom med den vanlige blåskjemen i UT2004! Jeg har allerede bytta hovedkort fra et EpoX kort som jeg og hadde probs med (det bare peip osv, klikka på samme måte som asus kortet mitt men epoxen peip og) Jeg er helt oppgitt, kjøper ny pc så funker den ikke engang! DETTE MÅ DA VÆRE RAMMEN???!!! (eller hva tror dere) Takker for alle svar og tips.... Lenke til kommentar
SilentDrive Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hva slags hovedkort var det du prøvde? Fant ikke det i profilen din heller. Du kunne jo prøve med minne fra en annen produsent. Du har jo etter hva jeg kan se bare prøvd TwinMos brikker... Det er mulig at hovedkortet ikke liker TwinMos minne, men det kan jeg jo ikke si sikkert, særlig da jeg ikke vet hva slags hovedkort du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå