chessman Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Har 3 maskiner i nettverk, win98SE på alle. Bruker ICS (internett connection sharing). Hovedmaskinen fungerer normalt når de to andre er slått av, men så snart en av dem slås på begynner problemene: Hovedmaskinen foretar utilsiktede pålogginger til internett i så stor utstrekning at jeg får store ekstraregninger fra Telenor (jeg har ISDN med Online 150, og bruken burde normalt ligge på max halvparten av de 150 timene i månedene som er inkludert). Jeg har tatt bort krysset for autamatisk pålogging i Ekstern pålogging, og dessuten valgt time-out etter 3 minutter. Men begge disse valgene blir glatt oversett, så snart mer enn én maskin er slått på i tillegg til hovedmaskinen, ser jeg at forbindelse blir opprettet og blir stående til jeg logger av manuelt, selv om jeg har bestlt timeout etter 3 minutter. Trafikken er veldig beskjeden, kun noen få hundre bytes inn/ut, men til full pris selvsagt. Etter noen minutter logger maskinen igjen på internett, og sånn går nu dagan. Har prøvd å erstatte ICS med Sygate Home Network, med samme nedslående resultat. Noen forslag? Lenke til kommentar
Odden Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 skaff deg bredband??? hehe... Lenke til kommentar
chessman Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Takk for tipset Odden, men postnr. 9800 står nok ikke på noen tilbyders planer.... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Ikke noen av mailprogrammene som er innstilt på å sjekke mail automatisk med jevne mellomrom? Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Gå inn på egenskaper for dialup kontoen og ta bort hake i krysset på "dial on demand" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå