Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utilsiktet pålogging

Anbefalte innlegg

Har 3 maskiner i nettverk, win98SE på alle. Bruker ICS (internett connection sharing). Hovedmaskinen fungerer normalt når de to andre er slått av, men så snart en av dem slås på begynner problemene:

Hovedmaskinen foretar utilsiktede pålogginger til internett i så stor utstrekning at jeg får store ekstraregninger fra Telenor (jeg har ISDN med Online 150, og bruken burde normalt ligge på max halvparten av de 150 timene i månedene som er inkludert). Jeg har tatt bort krysset for autamatisk pålogging i Ekstern pålogging, og dessuten valgt time-out etter 3 minutter. Men begge disse valgene blir glatt oversett, så snart mer enn én maskin er slått på i tillegg til hovedmaskinen, ser jeg at forbindelse blir opprettet og blir stående til jeg logger av manuelt, selv om jeg har bestlt timeout etter 3 minutter. Trafikken er veldig beskjeden, kun noen få hundre bytes inn/ut, men til full pris selvsagt. Etter noen minutter logger maskinen igjen på internett, og sånn går nu dagan.

Har prøvd å erstatte ICS med Sygate Home Network, med samme nedslående resultat.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...