Gå til innhold

Spikes (fra Biltema)

Anbefalte innlegg

Fikk tips om at jeg burde kjøpe spikes, og dermed dro jeg til Biltema for å kjøpe nettopp dette. Tror det kostet 150 kroner pr. pakke, og det ble tre pakker tilsammen (frontene samt sub)

Hadde aldri sett eller brukt spikes før, men regnet med at det var ganske selvforklarende - men her sitter jeg altså, og skjønner ikke så mye..

Du kan ta en titt på det jeg kjøpte selv her: http://www.biltema.no/Archive/Product_imag...ge/24-170_l.jpg

Problemet er jo at dersom man setter den spissen ned i det lille hullet i bunnplata, så står den absolutt ikke stødig! Det må jo festes på en eller annen måte. Superlim?

Noen som rett og slett kan forklare meg hvordan jeg setter opp slike spikes?

Og kan det settes opp på tregulv?

Har hørt noen anbefalle steinheller, og vurdert å sette høytalerne på det, med spikes under (om jeg får det til!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cheesus

Det er bare å fjerne ytterste delen på den "gule" biten, det er LIM bak papiret!

Du kan deretter velge om du vil sitte den spisse delen rett i tre gulvet, eller bruke den delen du kan sette den nedi så du sparer gulvet

Lenke til kommentar

Det skal være 1 spike i hvert hjørne av høyttalerne.De spiksene der er også justerbar.Hvis gulvet ikke er helt rett,så kan du justere de slik at høyttalerne står helt stødig.

Bruk også underlagene...regner med at du ikke vil ha svære hakk i tregulvet ditt.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Joa, men skjønner fortsatt ikke helt hvordan den skal kunne stå stødig. At det er lim under den gule biten hjelper fint lite når spissen står helt ustødig ned i det lille hullet...

Men skal teste det ut, kan jo hende det funker, har ikke høytalerne her ennå.

Lenke til kommentar

Det beste er jo å ha 3 spikes på en høyttaler hvis den er av moderat størrelse (1 i midten bak og 2 foran i hvert sitt hjørne) Jeg må bruke 4 spikes da jeg har gulvstående høyttaler på 23 kg og 1m høy som ville stått for ustødig på 3 spikes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...