Gå til innhold

TV-out trøbbel. Kan noen hjelpe

bennyno

Anbefalte innlegg

:hmm: Hei folkens.Jeg har et par skjermkort, et ATI Radeon 7200 m/tv-ut.Men der er et stort problem. Jeg er ikke i stand til å få farger på tv`n.Har pøvd alle mulige måter å koble til på og lastet ned siste drivere har jeg gjort. Men ingenting ser ut til å hjelpe. Noen som hvet, og kan hjelpe meg?

Så har jeg et ATI RAGE IIC . Det er PCI og ikke så mye ram og heller ikke er tv ut.Men det er en 40 pins connector den ser slik ut ::::::::::::; :::::: :Komma og mellommrom betyr ingen pinner. Etter mine opplysninger så er dette for å koble til tv-ut(optional). Hvor får jeg tak i skjema over hvordan pinnene kobles til? Ved siden av RGB -monitorfestet ser det ut som om det bare er å lodde på Composit og S-video. Er det bare å gjøre det ? Please, hjelp meg noen. Jeg kan lodde .Jeg kjøper ikke nytt sk nå i sommer. Først vil jeg gjøre mest mulig slike småting for å lære. Med vennlig hilsen Tore. [email protected]

Med vennlig hilsen Tore. [email protected]

ASUS P4C800 -E

Celeron 2,7 GHz

256 DDR !!! Kommer mer.

IC35L040AVER07-0 40G

LG DVD/ CD brenner [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:hmm: Hei folkens.Jeg har et par skjermkort, et ATI Radeon 7200 m/tv-ut.Men der er et stort problem. Jeg er ikke i stand til å få farger på tv`n.Har pøvd alle mulige måter å koble til på og lastet ned siste drivere har jeg gjort. Men ingenting ser ut til å hjelpe.  Noen som hvet, og kan hjelpe meg?

Se om du kan sette video-inngangen på TV'en din i S-VIDEO (Y/C) mode. Den står muligens default i RGB mode. (Ihvertfall gjorde min det).

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Takk for svaret oblivian. Men det hjalp ikke. Jeg har testa alle innstillingene på "inns. for skjerm" uten at deet ble noe bedre. Er ikke helt sikker på om jeg forsto helt hva du mente! Jeg lar det gå gjennom videoen for å ta opp enkelte ting. Mvh Tore

ASUS P4C800 -E

Celeron 2,7 GHz

256 DDR !!! Kommer mer.

IC35L040AVER07-0 40G

LG DVD/ CD brenner

Endret av bennyno
Lenke til kommentar

Nei, ikke TV-innstillingene på datamaskinen, men på selve TV'en din. Der kan du som regel velge hvilken mode video-inngangen din skal ha. Hvis bildet ditt kjører gjennom videoen din først kan det hende det er på selve videospilleren du må velge mode. (Hvis du får farger fra videoen din da! ;))

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Hei oblivian. Jeg får farger fra videoen når jeg ser film, da er alt som det skal. Jeg mangler fjernkontroll til tv og den må jeg ha for å foreta just. på tv.Jeg har to tver og det er likt på begge. Begynner å tro at sk er ødelagt og da venter det en snarlig begravelse. Hei. Tore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...