Gå til innhold

Hvilken windowmanager bruker du?

Hvilken windowmanager bruker du?  

101 stemmer

1. 1. Hvilken windowmanager bruker du?

• twm
      0
    • fluxbox
      29
    • blackbox
      4
    • metacity
      18
    • kwin
      30
    • openbox
      0
    • metisse
      0
    • ingen
      7
    • fvwm2
      0
    • fvwm95
      0
    • evilwm
      0
    • xfce
      4
    • icewm
      4
    • afterstep
      0
    • windowmaker
      2
    • enlightenment
      2
    • waimea
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nå var det snakk om windowmanagers :)

Gnome bruker metacity og KDE bruker kwin.

Da er vel ikke XFCE en windowmanager heller :)

Det heter jo tross alt "The Cholesterol Free Desktop Environment"

Endret av w3edr5t
Lenke til kommentar

Jeg stemte kwin for jeg bruker KDE nå, jeg har dualscreen, så jeg trenger en windowmanager som takler xinerama fint.

Søndag drar jeg på ferie, og da skal jeg tilbringe fire uker sammen med laptopen, da skal jeg prøve å gå over til fluxbox. :)

Evt waimea eller ion, har lagt inn dem også, så de skal testes.

Lenke til kommentar

wil: er du ikke åpen for å teste nye ting ? Jeg bruker gnome selv og synes det er bra. Jeg likte også XFCE4 og Fluxbox veldig godt. Om du ikke har prøvd dem wil, så anbefaler jeg deg å prøve. Så får du litt bedre innblikk i hva som finnes :).

Lenke til kommentar
GNOME er best. så jeg trenger ikke å prøve noe annet. synes alt annet blir litt rotete. Spesielt Fluxbox og Blackbox og de andre. KDE er litt kjedelig synes jeg. så derfor ble det GNOME.

Gnome og KDE er desktops, fluxbox og blackbox er windowmanagere (de holder styr på vinduene dine) og de er mye bedre enn metacity og kwin ;)

Endret av RatiX
Lenke til kommentar
KWin skal takle xinerama fint. Hvis ikke har du enten et oppsettsproblem, eller funnet en bug (som det ville vært fint om du kunne rapportert).

KWin takler xinerama fint, jeg mente at jeg bruker kde nå fordi det funker perfekt på dualscreen.

I ferien skal jeg sette meg inn i andre lettere windowmanagere på laptopen, så slipper jeg å tenke på dualscreen.

Så blir det kanskje lettere å bytte windowmanager på desktop pcen når jeg kommer hjem. :)

Lenke til kommentar
KWin takler xinerama fint, jeg mente at jeg bruker kde nå fordi det funker perfekt på dualscreen.

I ferien skal jeg sette meg inn i andre lettere windowmanagere på laptopen, så slipper jeg å tenke på dualscreen.

Så blir det kanskje lettere å bytte windowmanager på desktop pcen når jeg kommer hjem. :)

Sitter på dualscreen i fluxbox her, fynker flott. Hadde heller ikke noen problemer i XFCE4.

Har kun hatt problemer med det i windowmanagere som ikke er "av de store i dag", som f.eks. evilwm hvor et vindu man 'maximizer' ville gått over to skjemer og ligjende småirriterende ting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...