Sondre^^ Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Mennesker kan ikke gå på vannet, mennesker kan ikke helbrede andre, mennesker kan ikke gjøre blinde seende, [sett inn flere eventyr fra diverse religioner her]. Du avfeier teorien om den grønne blåhvalen av akkurat de samme årsakene som jeg avfeier teorien om at det finnes en gud. selve guds eksistens, eller det at han skapte universet, er ikke umulig. selv om mennesker "ikke kan" gå på vannet osv, kan det allikevel hende at gud eksisterer. det i seg selv strider ikke imot noen fysiske begrensninger, i motsetning til blåhvaleksemplet. ser du hvor jeg vil hen? jeg kan "bevise" at det var et menneske, ikke en blåhval som drepte enka, fordi det siste rett og slett ikke er mulig (forklart tidligere). men det er derimot mulig at gud eksisterer og at han skapte universet og menneskene. ...men menneskene har jo alltid brukt religion for å forklare ting de ikke skjønner. på det nåværende stadie kan vi ikke forklare hvordan universet/livet ol. ble skapt, og det er vel egentlig kristendommens siste skanse. men som sagt, vi kan ikke vite sikkert at det ikke stemmer, selv om det virker veldig lite sannsynlig. ja forresten, mange kristne mener at historiene fra bibelen (som jeg aldri har lest), hvorav mange virker helt usannsynlige, ofte er ment som "ligninger", ikke absolutte sannheter eller 100% korrekt dokumentasjon av hendelsesforløp. dersom det stemmer faller jo hele "mennesker kan ikke gå på vannet"-argumentet ditt bort. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Holger, vær vennlig å svar på dette, Hva er mest sinnsykt av og: 1. Benekte at det finnes en Gud, og prøve og omvende de som ikke samtykker ved å fortelle dem at de er enten sinnsyk eller hjernevasket. 2. Benekte en Gud i stillhet (evt. argumentere saklig), og respektere at andre har en annen oppfatning. `? Endret 19. juli 2004 av suzze Lenke til kommentar
HoMeBoY Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Trur du ALT ble skapt av ingen ting som ikke går an for universet er uendelig, og det uendlige kan ikke skapes, eller at det bare alltid har vært der...? Er universet uendelig? Vel det kan jo ikke ha noen grense, for det vill alltid være no bak den grensa..... Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Støtter deg Holger! Min Onkel ble prest for noen år siden. Jeg synes veldig synd på ham! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Holger, vær vennlig å svar på dette. Suzze, vær vennlig å svar på dette, Hva er mest riktig av å: 1. Ikke vite hvordan universet ble skapt, og prøve å finne det ut. 2. Tippe på at universet ble skapt av et konsept som ikke er i nærheten av hva vi opplever og erfarer. Poenget er at å tro på gud er ikke i nærheten av å bare "ha en annen oppfatning". Å tro at universet ble skapt av big bang eller å tro at universet har flere dimensjoner DET er eksempler på å ha en annen oppfatning. Det er forskjell på å ha en annen noenlunde logisk og fornuftig oppfatning, og å lage sin egen enkle fantasiforklaring bare for å få et svar på spørsmålene. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Om man ikke tror det Holger tror, er man bare teit, mongoloid, mentalt tilbakestående, ekkel og stygg. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Om man ikke tror det Holger tror, er man bare teit, mongoloid, mentalt tilbakestående, ekkel og stygg. Og en skikkelig tissebæsj også. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 np: Lars Pedersen - It's a sad, sad world. Denne sangen er fra mitt nye album 'Foravett'. Ser ut som om fåtallet i denne tråden har hørt denne plata. Kan lastes gratis ned fra www.saklig.net. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Og da stenger jeg threaden pga stadig drittkasting brukere imellom. Dere må bare kaste dritt...synd å si det men dere klarer pokker ikke å holde dere unna og da stenger jeg threaden. Kan hende det blir få threads som får lov til å leve hvis dette skal forsette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg