josteinaj Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Prosjektorer er jo etterhvert blitt ganske billig og konkurrerer med CRT og LCD. Så hvorfor er det ikke flere som bruker prosjektorer for å få en stor PC-skjerm? En prosjektor kan jo lett gi en meter i diameter på et lerrett som henger på veggen foran pulten, og til en mye billigere penge enn en tilsvarende stor CRT/LCD/etc skjerm? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Men tenker du på at lampene i en prosjektor går etter en stund, så oppdager du fort at LCD ikke er så dyrt likevel. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Må være ganske mørkt hele tiden for at det skal bli bra. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Hvor ofte må man bytte pærer da, sånn omtrent? Og hvor mørkt må det være? Når man setter prosjektoren så nære lærrettet at skjermen bare blir en meter i diameter så bør det vel bli ganske lyssterkt? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Pærene varer som regel fra 2000-5000 timer. Husk at projektorer bråker også. Hvor mørkt det må være, avhenger av projektoren. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 ok, må bytte pære et par ganger i året da hvis jeg har den på konstant... Kan vel bli dyrt ja. 5000,- i året bare på pærer. Jeg dropper vel den ideen da. Men om noen har noen erfaringer og har prøvd det så vil jeg gjerne høre hvordan det gikk... Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Kan vel bli dyrt ja. 5000,- i året bare på pærer. Jeg Så dyre er de vel ikke Edit: sjekket nå , du kan faktisk klare å bruke 5tusen på en ny pære Endret 16. juli 2004 av Kuffe Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 eg har tenkt å kjøpe meg prosjektor for divx/xbox/gamecube/dvd splitter nye prosjektorer for 6000kr er billigt. Nå har eg ikkje sett på så mange billig prosjektorer, men eg håper dei er brukbare for den prisen Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Edit: sjekket nå , du kan faktisk klare å bruke 5tusen på en ny pære Ja, pæren til min projektor koster 5000.. stive priser. Lenke til kommentar
KHJ79 Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Pærer ligger fort rundt 3-5000 ja, men andre ting du oxo må tenke på vist du skal bruke den som data skjerm er muligheten for burnin, har blitt bedere i det siste, men mange timer jobbingi ett og samme program kan medføre problemer. Du vil nok måtte ha det ganske så mørkt, selv om du tar et relativt lite bilde som 60-80" vil alt ekstra lys ødelegge ontraster m.m støy blir nok ikke en stor faktor, iaf. ikke til Pc bruk, da vill den blande seg med all annen lyd. Et annet problem er oppløsninga, på de billige til 6-8.000 blir du nok sittendes med 800*600, som ikke her helt idielt for windows/linux vil jeg si :-) Vis du skal kjøpe, og velger DLP over LCD, så bør du teste om du er motagelig for "reinbueeffekt" de billige projektorene har somregel bare 3-4 farger på fargehjulet, noe som vil gi tydelig regnbue bist du er motagelig for det. En siste ting... selv om det står 3-500 timer levetid på en pære, så vil du nok bynne å merke forverring i bildet fra litt over 60% av levetiden (de mister litt lysstyrke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå